MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Najbardziej opływowa w historii

Janusz Michalczak
Nowa Astra ze współczynnikiem Cx=0,285 należy do najbardziej opływowych samochodów świata
Nowa Astra ze współczynnikiem Cx=0,285 należy do najbardziej opływowych samochodów świata fot. Opel (3)
Opel Astra piątej generacji. Nowoczesny, turbodoładowany silnik z funkcją Start/Stop zużywa zaledwie 4,9 litra benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Auto zostało znacznie odchudzone. Ma mniejszą wagę niż poprzednik, nowocześniejsze silniki i lepsze osiągi

Jedną z najbardziej wyczekiwanych premier jest nowy Opel Astra. Pierwsze egzemplarze tego samochodu pojawiły się na linii produkcyjnej w Gliwicach już pod koniec czerwca br. - Nowa Astra będzie miała uroczystą premierę podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem - zapowiada Wojciech Osoś, dyrektor w firmie General Motors. - W aucie tym zostaną zastosowane silniki najnowszej generacji o mocy od 70 kW/95 KM do 147 kW/200 KM.

Sylwetka jeszcze bardziej zwarta
Co jest cechą wyróżniającą nową Astrę? Przede wszystkim znajdzie się ona, dzięki zastosowanym rozwiązaniom stylistycznym, w gronie najbardziej opływowych aut świata.

Niski współczynnik oporu aerodynamicznego oraz sportowa i dynamiczna sylwetka stanowią również efekt licznych rozwiązań konstrukcyjnych, zarówno widocznych z zewnątrz, jak i ukrytych pod nadwoziem.

Kreśląc sylwetkę tego auta projektanci skoncentrowali się na odpowiednim ukształtowaniu przedniej maski, linii dachu, konstrukcji słupka C oraz podwozia.

Nowa Astra ma 4,37 metra długości, czyli o około 5 centymetrów mniej w porównaniu z poprzedniczką. Niezauważalnie zmniejszyła się też wysokość samochodu (o 2,5 cm, do 1,48 m) oraz jego szerokość (o 0,5 cm).

Zmodyfikowane wymiary również miały wpływ na obniżenie oporu aerodynamicznego, a tym samym na zmniejszenie zużycia paliwa. Auto jest lżejsze. Powierzchnia przekroju poprzecznego pojazdu wynosi około 0,642 metra kwadratowego zamiast 0,770 metra kwadratowego w poprzednim modelu.

Nie tylko oszczędny, ale również bardzo cichy
Według danych wstępnych turbodoładowany silnik 1.4 turbo z funkcją Start/Stop zużywa zaledwie 4,9 litra benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (emisja CO2: 114 g/km). Jednostka o mocy 125 lub 150 KM i momencie maksymalnym 245 Nm będzie mogła zastąpić nawet dwulitrowe silniki benzynowe, oferując jeszcze lepsze osiągi pod każdym względem.

Inżynierowie pracujący nad turbodoładowanym silnikiem 1.4 zwracali szczególną uwagę na poziom hałasu i wibracji. Konstrukcja bloku tej jednostki ogranicza rezonans (zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy generuje mniejszy hałas, odizolowano też wysokociśnieniowe wtryskiwacze, a rozrząd napędzany łańcuchem o specjalnym profilu jest osłonięty dźwiękochłonną pokrywą).
Auto ma być bardzo wygodne. Ergonomiczne fotele z certyfikatem stowarzyszenia AGR w samochodach Opla zapewnią w nim najwyższy komfort nawet na najdłuższych trasach.

Oprócz regulacji w 18 kierunkach, w tym regulacji bocznych segmentów oparcia, fotele w nowej Astrze mogą być opcjonalnie wyposażone w szereg wyjątkowych funkcji podnoszących komfort. Należy do nich m.in. mechanizm masujący, pamięć ustawień oraz system wentylacji, co jest unikatową ofertą w segmencie aut kompaktowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski