Spis treści
Remont torowiska przy moście Grunwaldzkim. Cztery linie tramwajowe pojadą inaczej
Jako pierwsze do naprawy idzie torowisko przy moście Grunwaldzkim. Remont międzytorza odbędzie się w nocy, z 22 na 23 marca (piątek/sobota). Od godz. 22 do ostatnich zjazdów tramwaje linii 4 w kierunku Oporowa, linii 12 w stronę Kozanowa, linii 13 jadące na Nowy Dwór i linii 16 kursujące na Kozanów będą jeździć objazdem: od peronu I na rondzie Reagana przez ul. Szczytnicką, Wyszyńskiego, most Pokoju do pl. Powstańców Warszawy. Miejski przewoźnik nie informuje o jakichkolwiek utrudnieniach dla kierowców.
Początek zmian na zapomnianej drodze w centrum Wrocławia
Remontu torowiska w końcu doczeka się ul. Szczytnicka, na odcinku od ul. Miłej do ul. Mikołaja Reja. MPK Wrocław szuka wykonawcy prac, które mają potrwać 118 dni od rozpoczęcia robót budowlanych. Według wstępnych zapowiedzi, tramwaje nie będą jeździły przez ulicę Szczytnicką od 6 lipca do 27 września 2024 r. (56 dni).
Modernizację torów zapowiadaliśmy już w zeszłym roku. Opisywaliśmy wtedy stan tej tragicznie wyglądającej drogi. Największe ubytki widać między torami i zaraz przy nich. Według zeszłorocznych obietnic, MPK Wrocław, oprócz wymiany torowiska, zajmie się także nimi: na międzytorzu i przytorzu pojawi się nowa warstwa asfaltu. Choć na generalny remont jezdni ul. Szczytnickiej jeszcze poczekamy.
Co dalej? Po remoncie torowiska przeprowadzonego przez MPK Wrocław, na ul. Szczytnickiej zaplanowano uspokojenie ruchu. Prace te będzie nadzorował już ZDiUM i Zarząd Zieleni Miejskiej. Miasto wydzieli wtedy miejsca postojowe, na których sezonowo mogą stać ogródki restauracyjne. W części parkingów pojawią się donice, znane m.in. ze Średzkiej, a w połowie długości urzędnicy wyznaczą przejście dla pieszych. Po uspokojeniu ruchu, jeszcze w 2024 r., zaprojektowany zostanie remont ul. Szczytnickiej – zarówno jezdnia, jak i chodniki.
W pierwszej kolejności drogowcy zajmą się chodnikami, ich generalny remont przewidywany jest w latach 2025-2026. Pokryją go środki uzyskane z płatnego parkowania. Po chodnikach renowację przejdzie pozostała, niewyremontowana część jezdni (w tym zapadnięta kostka).
O przytoczonych wyżej zapowiedziach miejskich urzędników przeczytasz tutaj:
Brak tramwajów na ul. Powstańców Śląskich przez prawie 2 miesiące. Kiedy?
Kolejnym remontem zostanie objęte torowisko tramwajowe na ul. Powstańców Śląskich. Torowcy najpierw rozbiorą, następnie wybudują na nowo torowisko na odcinku 751 metrów: od ul. Piłsudskiego do końca peronu przystankowego „Zaolziańska”. Jak opisuje projektant remontu, stan torowiska określa się jako „bardzo zły”, ze względu na uszkodzenia betonu asfaltowego i zużycie szyn.
Remont ma zostać przeprowadzony w 3 miesiące od rozpoczęcia prac budowlanych, choć poważne utrudnienia z nim związane potrwają krócej. Według zapowiedzi, tramwaje nie będą jeździć na tym odcinku od 1 czerwca do 26 lipca 2024 r. (56 dni). Z pewnością zostaną wprowadzone objazdy, utrudnienia mogą dotyczyć również kierowców, ale MPK Wrocław nie zdradza jeszcze szczegółów organizacji ruchu. Nadal trwa poszukiwanie wykonawcy remontu.
Remont torowiska na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego z ul. Szewską
Ostatnim z zapowiedzianych remontów jest wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego, ul. Widok i ul. Szewskiej. Wymieniony zostanie rozjazd od strony ul. Krupniczej wraz z odcinkiem torowiska od ul. Świdnickiej do ul. Szewskiej oraz rozjazd od strony ul. Szewskiej.
Prace mają potrwać 90 dni. Kiedy? Nie wiadomo. MPK nie poinformowało także o wyłączeniu z ruchu tramwajów w tym miejscu podczas remontu. Na to zadanie również trwa przetarg. Na oferty potencjalnych wykonawców przewoźnik czeka tutaj do 19 marca.
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?