Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Obecnie pasażer może domagać się odszkodowania za odwołanie lotu lub opóźnienie powyżej 3 godzin, o ile przewoźnik nie jest w stanie dowieść, że odwołanie lub duże opóźnienie lotu było spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków (tzw. siła wyższa - np. wybuch wulkanu, strajk).

* Jeżeli nasz lot został odwołany, opóźniony lub odmówiono wpuszczenia nas na pokład samolotu, mamy prawo do opieki. Składać się na nią może: wyżywienie i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania (np. bony na obiad w restauracji na lotnisku), dwie rozmowy telefoniczne, dalekopisy lub e-maile, zakwaterowanie w hotelu wraz z trans-

portem pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania. Pomoc uzależniona jest od czasu oczekiwania na lot opóźniony lub zastępczy, przy czym prawo do zakwaterowania w hotelu przysługuje pasażerowi tylko w przypadku, gdy musi oczekiwać na ten lot przez jedną lub więcej nocy. Prawo do pomocy nie przysługuje nam, gdy opóźnienie wynosi mniej niż 2 godziny przy długości lotu poniżej 1500 kilometrów.

* Samochód ma prawo wynająć każda pełnoletnia osoba, która ma ważne prawo jazdy (chyba że wynajmuje samochód razem z kierowcą). Do zawarcia umowy potrzebny jest dowód osobisty lub paszport.

* Przy odbiorze wynajmowanego auta, w obecności pracownika wypożyczalni należy dokładnie sprawdzić stan pojazdu oraz dopilnować, by w protokole przyjęcia samochodu odnotowane zostały wszelkie widoczne uszkodzenia oraz braki. Należy sprawdzić również stan paliwa w baku wypożyczanego samochodu.

* W świetle przepisów, każdego dnia zawieramy rozmaite umowy. Kupno chleba, mydła czy butów to także umowa, a prawa i obowiązki stron takiej umowy są ściśle określone przez przepisy prawa. Sprzedawca odpowiada przed nami za to, że chleb nadaje się do jedzenia, buty - do chodzenia, zakupiona pralka pierze, żelazko prasuje itp. Do zawarcia umowy dochodzi, gdy płacimy za produkt. Umowa może być natomiast zrealizowana później, np. gdy sprzedawca dostarczy nam pralkę do domu.

* Do każdego sprzedawanego mebla powinny być dołączone: instrukcja montażu, obsługi i regulacji elementów, a także informacje o sposobie konserwacji. Gdy wybieramy meble, zwłaszcza dla najmłodszych, kierujmy się nie tylko ceną, sprawdźmy też posiadane przez producenta atesty i certyfikaty. Pamiętajmy, że nieprawidłowe wykonanie czy niewłaściwy montaż zagrażają bezpieczeństwu i mogą prowadzić do nieszczęścia.

(MM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski