MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Do każdego sprzedawanego mebla powinny być dołączone: instrukcja montażu, obsługi i regulacji elementów, a także informacje o sposobie konserwacji. Gdy wybieramy meble, zwłaszcza dla najmłodszych, kierujmy się nie tylko ceną, sprawdźmy też posiadane przez producenta atesty i certyfikaty. Pamiętajmy, że nieprawidłowe wykonanie czy niewłaściwy montaż zagrażają bezpieczeństwu i mogą prowadzić do nieszczęścia.

* Żywność pakowaną można reklamować w terminie 3 dni od chwili otwarcia, a produkty sprzedawane luzem - 3 dni od momentu zakupu.

* Jeśli zamierzamy wziąć udział w aukcji internetowej, upewnijmy się, czy osoba oferująca towar jest wiarygodna. Powinniśmy m.in. przeczytać komentarze dotyczące tego sprzedawcy i opinie pojawiające się na forum w witrynie internetowej organizatora aukcji, sprawdzić ile i jakiej wartości towary sprzedawał dotychczas.

* Wymiana nieużywanego towaru na inny lub też przyjęcie jego zwrotu to tylko i wyłącznie dobra wola sprzedawcy.

* Sklepy nie mają obowiązku wywieszania informacji, że nie przyjmują zwrotów.

* Zabronione są reklamy, które wprowadzają w błąd lub dezinformują konsumenta.

* Jeśli po wykonaniu usługi remontowo-budowlanej ujawnią się jakieś wady, powinniśmy zażądać ich usunięcia, wyznaczając fachowcowi określony termin, z zagrożeniem, że po jego bezskutecznym upływie nie przyjmiemy naprawy i odstąpimy od umowy. Jeżeli usługodawca nie usunie wad czy usterek - możemy albo odstąpić od umowy (w przypadku, gdy wady są istotne), albo zażądać obniżenia ceny (jeśli wady są nieistotne).

* Każda osoba obsługująca klientów w sklepie czy w supermarkecie jest sprzedawcą i ponosi odpowiedzialność za produkt, jaki i za przekazywaną na jego temat informację.

* Cena podawana konsumentowi na produkcie albo przez sprzedawcę czy usługodawcę jest ostateczną ceną produktu, zawierającą wszystkie podatki i obciążenia.

* Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z usługi w zakładzie fryzjerskim, powinniśmy zgłosić reklamację u fryzjera. Możemy żądać zwrotu wartości usługi oraz ewentualnych zabiegów, które będą miały na celu doprowadzenie naszych włosów do stanu sprzed dokonanego zabiegu.

* Lepiej nie płacić z góry za niewykonane usługi lub niedostarczone towary.

* Gdy kupujemy w sklepach wysyłkowych lub internetowych, przysługuje nam prawo do rzetelnej informacji m.in. o przedmiocie, jego cenie i wszelkich dodatkowych opłatach, jakie będą się wiązały z zakupem - np. cło i podatki, jeśli zamawiamy z zagranicy.

(MM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski