- To specyficzna inwestycja - trasa tramwajowa, ale także ścieżka rowerowa z ciągiem dla pieszych. Oprócz tego estakadą mogą przejechać pojazdy specjalne, karetki, policja - mówił podczas oddania estakady do użytku prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. Kontrakt na budowę estakady Lipska-Wielicka kosztował ok. 164 mln zł brutto, z czego 67,7 mln zł to bezzwrotny grant z UE. Wkład miasta wynosi zatem ok. 80 mln zł.
Autor: Marcin Banasik
Nowe połączenia przez estakadę skrócą czas przejazdu z Kurdwanowa i Bieżanowa do ronda Grzegórzeckiego i Mogilskiego o ok.
7 minut. Pierwszy "Krakowiak" przejechał już estakadą i zabrał w darmową przejażdżkę tłumy krakowian, w tym prezydenta.
Podczas niedzielnych uroczystości protestowali mieszkańcy okolicznego os. Kabel, które jest regularnie zalewane przy intensywnych opadach deszczu.
Protest mieszkańców:
Autor: Marcin Banasik
Przyszli z transparentami, na których umieścili zdjęcia zalanego osiedla. "Dziękujemy za jezioro kablowskie przed naszymi domami z widokiem na nową estakadę" - napisali mieszkańcy osiedla na jednym z transparentów. Protestujący obawiają się, że będą jeszcze bardziej zalewani przez wody opadowe z estakady. Ta jednak ma swój własny zbiornik retencyjny.
Nowa linia tramwajowa przechodząca przez estakadę ma długość 2,19 km. Przejazd jest szeroki na 9,2 m i zmieści się na nim torowisko, ścieżka rowerowa i ciąg pieszych.
Umowa na wykonanie estakady tramwajowej z ciągiem pieszo-rowerowym została podpisana na początku września 2013 roku. Wykonawcą inwestycji była portugalska firma Mota-Engil, która miała 24 miesiące na wykonanie inwestycji. I z tego terminu udało jej się wywiązać.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?