„Krakowska sztuka chaosu” to rysunkowa opowieść o Krakowie i jego największym podwórzu, czyli Rynku Głównym. Twórcy filmu nie tylko zachwycają się jego pięknem, ale przede wszystkim stawiają pytanie: jak tłum wpływa na jego postrzeganie?
Choć Grand Prix trafiło do filmu, najwięcej emocji budził oczywiście konkurs architektoniczno-urbanistyczny, w ramach którego projektanci mieli zaaranżować przestrzenie wybranych krakowskich podwórek. Międzynarodowe jury, w którego skład weszli m.in. autor projektu Muzeum Historii Żydów Polskich Reiner Mahlamäki i Viviana Muscettola z pracowni Zaha Hadid Architects, za najlepszy uznało projekt „Podwórze - pole wyobraźni” Andrzeja Krzysztofa Barysza i Tomasza Wróbla, przekształcający blok i jego otoczenie w gigantyczny ogród.
Autor: Aleksandra Suława
- Myśląc o przyszłości szukamy kameralnej skali - tłumaczą twórcy. -- Proponujemy nowe, naturalne przestrzenie aktywności - wspólne spędzanie czasu, miejsca spotkań najmłodszych z najstarszymi, wspólne i prywatne uprawy, woliery, pasieki.
Oprócz konkursu architektonicznego, w ramach Biennale odbyły się też konkursy: seminaryjny (zwyciężył Luis Navarro Jover z Hiszpanii za prezentację „Osiągnięcie przejrzystości”) i multimedialny ( w kategorii Fotografia nagrodę przyznano zestawowi fotografii pt. „Duszno” autorstwa Weroniki Cyganik, w kategorii Film, zwyciężyła wspomniana już „Krakowska sztuka chaosu” ). Nagroda publiczności powędrowała do Rumuna, Sergiu Catalin Petrea za „Światła w Krakowie”.
Konkursowe projekty architektoniczne można oglądać do 5 listopada w dawnym hotelu Cracovia.
Follow https://twitter.com/dziennipolskiDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?