Nowych autobusów ma być pięć. Wszystkie niskopodłogowe o długości 12 metrów. To kolejna próba zakupu przez MPK nowoczesnego taboru. Poprzednia spełzła na niczym. Na ogłoszony przez firmę przetarg na superekologiczne pojazdy nie odpowiedział żaden dealer. Tym razem w specyfikacji zamówienia pojawiła się istotna zmiana. Pojazdy mają być zasilane olejem napędowym, a nie jak oczekiwano poprzednio - gazem LNG.
MPK oczekuje, że wszystkie autobusy będą nowe i dostarczy je jeden producent. Przewoźnik szacuje koszt zakupu pojazdów na około 4,5 miliona złotych.
Wyniki przetargu będą znane pod koniec września, a nowe autobusy powinny zabrać pasażerów w podróż pod koniec listopada. Lokalnemu przewoźnikowi bardzo się spieszy. W taborze dominują przestarzałe i mało ekonomiczne samochody. Średnia wieku floty to 15 lat. Połowa autobusów nie posiada niskich podłóg i nie jest przystosowana do przewozu osób niepełnosprawnych.
Zakup pięciu nowych autobusów ma stanowić początek restrukturyzacji taboru MPK. Docelowo pojawić się ma u nas aż 45 nowych pojazdów. Większość powinna być jednak napędzana gazem LNG.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?