MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Słupki lub szlabany, ale tylko na wybranych ulicach w ścisłym centrum Krakowa

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
fot. archiwum Polska Press
Grupa radnych chce mechanicznego systemu blokowania wjazdu do strefy B. W magistracie będą rozważać możliwość zastosowania tego rozwiązania.

Projekt uchwały w tej sprawie przygotowali radni z prezydenckiego klubu „Przyjazny Kraków”. Proponują, by na wjazdach do strefy B umieścić szlabany albo ustawić słupki, które będą funkcjonować w połączeniu z kamerą. Rejestrowałaby ona numery rejestracyjne pojazdu i wpuszczała (poprzez podniesienie szlabanu albo schowanie w ziemi słupków) tylko pojazdy, których kierowcy uzyskali w magistracie zgodę na wjazd do strefy ograniczonego ruchu. Chodzi o większość ulic w obrębie Plant.

O pomyśle autorstwa radnego Łukasza Wantucha pisaliśmy na początku maja. Teraz przybrał formę projektu uchwały, która może zostać przyjęta w najbliższych tygodniach. W uzasadnieniu radni zaznaczają, że do strefy B wjeżdża nadmierna liczba aut nieuprawnionych. Za kontrole odpowiada straż miejska, ale nie ma możliwości, by na stałe postawić funkcjonariuszy na każdym wjeździe.

W Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu odpowiadają, że pomysł ze słupkami jest do rozważenia. - Mechaniczna blokada wjazdu do strefy mogłaby zdać egzamin, ale tylko na ulicach, na których ruch jest odpowiednio mały i kolejka aut czekających na opuszczenie słupków nie blokowałyby ruchu - komentuje Piotr Hamarnik z biura prasowego ZIKiT. Ma na myśli np. ul. św. Anny czy Poselską, gdzie słupki mogłyby funkcjonować czasowo, poza godzinami dostaw towarów do lokali (np. w godz. 10-20). Piotr Hamarnik przypomina też, że w wakacje magistrat planuje wprowadzić strefę ograniczonego ruchu na kolejnych obszarach. Ma się ona pojawić m.in. w rejonie ul. Straszewskiego oraz pl. Nowego. Tam też można byłoby pilotażowo wprowadzić blokady. - Np. w rejonie pl. Wszystkich Świętych to rozwiązanie nie zdałoby egzaminu ze względu na duży ruch aut i tramwajów - wyjaśnia Hamarnik.

Radni „Przyjaznego Krakowa” podkreślają, że zmiany byłyby korzystne dla osób mieszkających wewnątrz I obwodnicy - po wyeliminowaniu aut nieuprawnionych do wjazdu - byłoby więcej miejsc do parkowania.

WIDEO: Droższe parkowanie metodą na korki w centrach miast? Zmiany w ustawie o drogach publicznych

Autor: Dzień Dobry TVN, x-news

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski