Most będzie tu gdzie jest, czy gdzie indziej?

Most będzie tu gdzie jest, czy gdzie indziej?

Aleksander Gąciarz

Dziennik Polski 24

Nowe Brzesko. Za około półtora roku będzie gotowa koncepcja przebudowy mostu na Wiśle.
Most w Nowym Brzesku jest jednojezdniowy

Most w Nowym Brzesku jest jednojezdniowy ©Fot. Aleksander Gąciarz

Taki termin został założony w przetargu na opracowanie koncepcji przebudowy, który został ogłoszony przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Zwycięska firma będzie miała na wykonanie zadania 18 miesięcy od momentu zawarcia umowy. Ta, o ile wszystko przebiegnie bez komplikacji, powinna zostać podpisana w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Przedsiębiorstwa ubiegające się o zlecenie, pierwotnie miały czas na złożenie swoich ofert do najbliższej środy. W piątek jednak termin został wydłużony do 12 czerwca.

Zadaniem firmy, która wygra przetarg, będzie opracowania „wielowariantowej koncepcji wraz z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach” dla przebudowy mostu na Wiśle, łączącego Nowe Brzesko i Ispinę.
Zadanie obejmuje również opracowanie koncepcji dróg dojazdowych do przeprawy. Inwestor założył bowiem, że przebudowa może polegać na... budowie nowej przeprawy. Zgodnie z przyjętą koncepcją nowy most mógłby być zlokalizowany w odległości nie większej niż siedem kilometrów w dół lub w górę rzeki od istniejącego. O takiej możliwości mówiła zresztą dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie Marta Maj podczas grudniowego spotkania w Hebdo-wie. Nowa przeprawa miałaby zostać wybudowana na wysokości Sierosławic. W Nowym Brzesku nie wszystkim się takie rozwiązanie podoba. Uważają, że most powinien nadal być w dotychczasowym miejscu.

- Gdy powstanie nowy, ten istniejący całkowicie zniszczeje, bo nikt już o niego nie zadba. A przecież jest bardzo potrzebny - argumentują.

Jak jednak przekonywał na jednej z sesji nowobrzeskiej Rady Miejskiej kierownik Rejonu Dróg Wojewódzkich w Jakubowicach Tomasz Dąbrowski, przeprawa w istniejącym kształcie nie ma przyszłości. Most w Nowym Brzesku, choć jeden z najdłuższych w Małopolsce (605 metrów), posiada tylko tylko jedną jezdnię. W efekcie ruch na nim odbywa się wahadłowo i jest sterowany sygnalizacją świetlną. W dodatku obowiązuje na nim ograniczenie tonażu do zaledwie 3,5 tony. Wyjątek został zrobiony tylko dla autobusów i służb technicznych. W założeniach miał być tylko przeprawą tymczasową. Tymczasem w tym roku obchodzi swoje 30. „urodziny”.

Koszt opracowania koncepcji przebudowy zgodziły się pokryć zainteresowane samorządy: województwo małopolskie, powiaty proszowicki i bocheński oraz gminy Drwinia i Nowe Brzesko. W tej ostatniej wątpliwości co do tego, czy włączyć się we współfinansowanie opracowania koncepcji, trwały najdłużej. Radni poprali uchwałę w tej sprawie za drugim podejściem.

WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 3

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, NaszeMiasto





Czytaj także

    Komentarze (5)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nowy most

    Paweł z NB (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Jak zrobią nowy most W Sierosławicach ...
    To Nowe Brzesko straci na atrakcyjności traktu... 4 dróg.
    Poprawią drogę do Kazimierzy Wielkiej .... I za kilkanaście lat tam może być gmina....
    Bo tam...rozwiń całość

    Jak zrobią nowy most W Sierosławicach ...
    To Nowe Brzesko straci na atrakcyjności traktu... 4 dróg.
    Poprawią drogę do Kazimierzy Wielkiej .... I za kilkanaście lat tam może być gmina....
    Bo tam właśnie będzie przebiegał trakt Warszawa-Zakopane...
    Mogę się mylić... Ale Mapy się nie mylą.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Taniej

    SD (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

    Zamiast stawiać nowy, a ten przeznaczyć na straty to postawić obok równolegle taki sam i finał a o połowę taniej


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nowy

    rafał (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Racja jeszcze ścieżka rowerowa... będzie super:)
    rowery sie nie zderzą , a nawet dwa tico na raz przejadą....

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    michal (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    takiego samego napewno nikt nie postawi bo to zabytek nie spełniajacy ządnych standardów, nie bez powodu ma ograncznie tonażu, przecież mimo remontów strach po tym jeździć. Trzeba by stawiać obok...rozwiń całość

    takiego samego napewno nikt nie postawi bo to zabytek nie spełniajacy ządnych standardów, nie bez powodu ma ograncznie tonażu, przecież mimo remontów strach po tym jeździć. Trzeba by stawiać obok nowy a ten gruntownie modernizować, czyli finansowo pewnie wyjdzie efektywnie jak budowa stadionu narodowego, czyli bez sensu, zwłaszcza przy takiej długości. W Sierosławicach można by za takie pieniądze postawić pewnie 2 mosty. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dokładnie

    marcin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    zgadza sie,nowy most zrobic troszke szerszy lacznie ze sciezka rowerowa i chodnikiem i gitara,dwa jednokierunkowe mosty i finał.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo

    Gry On Line - Zagraj Reklama