Pociągiem z Krakowa do Myślenic. Podpisy złożone, krok w...

Pociągiem z Krakowa do Myślenic. Podpisy złożone, krok w stronę kolei zrobiony

Zdjęcie autora materiału

Katarzyna Hołuj

Dziennik Polski 24

Aktualizacja:

Dziennik Polski 24

Pociągiem z Krakowa do Myślenic. Podpisy złożone, krok w stronę kolei zrobiony
1/22
przejdź do galerii

©Fot. Katarzyna Hołuj

Władze samorządów: województwa małopolskiego, Krakowa, Świątnik Górnych, Sieprawia i Myślenic podpisały w czwartek umowę o współpracy przy opracowaniu koncepcji z elementami studium wykonalności projektu, jakim jest budowa linii kolejowej Kraków-Myślenice.
Zobacz galerię
- To zupełnie nowy pomysł, ponieważ mówmy o budowie kolei po szlaku do tej pory nie istniejącym - mówił wczoraj marszałek Jacek Krupa.

Dokument ma dać odpowiedź na najważniejsze w tej chwili pytania, a więc czy budowa połączenie kolejowego na tej trasie, biorąc pod uwagę ukształtowanie terenu, jest w ogóle możliwa, a jeśli tak to jakie są możliwe warianty przebiegu takiej linii i jakie są przybliżone koszty budowy.



We wtorek ma zostać powołana komisja przetargowa, zaś sam przetarg ma być ogłoszony w najbliższych tygodniach. Dokument powinien być gotowy pod koniec br. Jego szacunkowy koszt to ok. 450 tys. zł. Pokryją go samorządy. Województwo daje 150 tys. zł, Myślenice i Kraków po 100 tys. zł, a Świątniki i Siepraw po 50 tys. zł.

- Od kilku lat udowadniamy w Małopolsce, że kolej to najlepszy możliwy wybór – zarówno pod kątem wygody, czasu, jak i ceny biletów. Wymagało to ogromnej pracy, środków zainwestowanych w tabor, ale udało się!

Zaledwie wczoraj Kolejami Małopolskimi przejechała 15-milionowa pasażerka. To więc oczywiste, że wybiegamy myślą w przyszłość i rozważamy rozbudowę kolejowej sieci o nowe linie. Myślenice są wyborem wręcz naturalnym – bo jeśli szukamy alternatywy dla ciągłych korków na zakopiance, to pożądanym rozwiązaniem jest pociąg - mówił marszałek Krupa.

ZOBACZ KONIECZNIE:




Komentarze (6)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Zaborca bardziej dbał o infrastrukturę komunikacyjną

mistrz robót drogowych (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Jedyne rozsądne i przyszłościowe rozwiązanie ale nie popularne wśród "polityków"którzy mysla o tym jak nie stracić władzy i wygrać następne wybory.Zakopianka i Kraków już nie długo całkowicie się...rozwiń całość

Jedyne rozsądne i przyszłościowe rozwiązanie ale nie popularne wśród "polityków"którzy mysla o tym jak nie stracić władzy i wygrać następne wybory.Zakopianka i Kraków już nie długo całkowicie się zakorkują,do Krakowa nie będzie można wjechac poczciwym TDI więc pozostanie tylko komunikacja zbiorowa.Ale filozofy chłopskie wiedzą lepiej i jak to jechać koleją do pracy i zostawić kupione na raty cacko w garażu?zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Zaborca bardziej dbał o infrastrukturę komunikacyjną

mistrz robót drogowych (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Jedyne rozsądne i przyszłościowe rozwiązanie ale nie popularne wśród "polityków"którzy mysla o tym jak nie stracić władzy i wygrać następne wybory.Zakopianka i Kraków już nie długo całkowicie się...rozwiń całość

Jedyne rozsądne i przyszłościowe rozwiązanie ale nie popularne wśród "polityków"którzy mysla o tym jak nie stracić władzy i wygrać następne wybory.Zakopianka i Kraków już nie długo całkowicie się zakorkują,do Krakowa nie będzie można wjechac poczciwym TDI więc pozostanie tylko komunikacja zbiorowa.Ale filozofy chłopskie wiedzą lepiej i jak to jechać koleją do pracy i zostawić kupione na raty cacko w garażu?zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
ruszyła kampania jacka i maćka

nie oszukacie nas (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

ten krok to żaden krok
studium jak nie było tak nie ma

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Bzdura totalna

mf (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

Najpierw powinno powstać połączenie kolejowe Kraków-Olkusz.To wstyd aby do dzisiaj w naszej ojczyźnie istniała siatka połączeń kolejowych z okresu rozbiorów Polski.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Jaby to było realne, to już daawno byłoby zrobione

pod wybory się ustawili już? (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

Poza widzimisie tych panów nie m to sensu ekonomicznego. Kto i za ile przebije tunele pod takimi górkami jak Mogilany , LIbertów, Krzyszkowice i jeszcze parę innych. Najpierw trzeba sie stuknąć w...rozwiń całość

Poza widzimisie tych panów nie m to sensu ekonomicznego. Kto i za ile przebije tunele pod takimi górkami jak Mogilany , LIbertów, Krzyszkowice i jeszcze parę innych. Najpierw trzeba sie stuknąć w czoło i nie rzucać kiełbasa wyborczą.Bezsens zupełny, a zakopiankę korkują nie busy, które i tak będą jeździć, tylko osobowe, które zawsze będą jeździć z gór i w góry, bo po to ludzie płacą ubezpieczenia, aby w szopie trzymać grata, a płacić za kolej,która ma kosztować miliardy. Może jakaś kolej na palach nad zakopianką, czy coś takiego. Widać, że goście dostali pomroczności jasnej, narcyzmu i megalomaństwazwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Co poradzisz

Maro (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Jaremu się zachciało i trza robić, bo dał sygnał

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo