Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Transport 2017: Najpierw duże utrudnienia, a później rewolucja

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Od przebudowy ul. Basztowej rozpocznie się w przyszłym roku program remontów torowisk. Po nim jesienią ma być wprowadzona nowa siatka połączeń, zgodnie z którą tramwaje będą kursować co 6 i 12 minut, a nie 10 i 20 jak obecnie.

- Chcemy, aby system 6 i 12 minut dotyczył wszystkich linii tramwajowych - podkreśla wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel.

W przypadku autobusów zasady mają być inne (jeszcze nie ma ostatecznej wersji). Nowy system w pełni zostanie przedstawiony w przyszłym roku. Zmiany mogą bowiem być wprowadzane od października. Wcześniej urząd nie bierze tego pod uwagę ze względu na planowaną przebudowę ul. Basztowej. Inwestycja ma się rozpocząć w marcu. Prace zostaną przeprowadzone na odcinku od ul. Długiej do ul. Pawiej, łącznie z remontem skrzyżowań z tymi ulicami. Przypomnijmy, że to trzeci etap przebudowy układu drogowego przy Plantach wraz z nową organizacją ruchu, czyli wprowadzeniem jednego kierunku jazdy dla samochodów.

Krakowianie muszą więc liczyć się z tym, że przez pół roku będą duże utrudnienia i zmiany w rozkładach jazdy. Według urzędników nie można w takiej sytuacji zwiększać częstotliwości kursów tramwajów, bowiem wszystkie nie pomieściłyby się na torowiskach w rejonie Poczty Głównej.

W tym roku rozpocznie się również przebudowa na rondzie Kocmyrzowskim. Ma ona polegać na wymianie całego układu torowego, sieci trakcyjnej wraz ze słupami trakcyjnymi oraz oświetleniem.

Równocześnie modernizowana jest podstacja trakcyjna Bieńczyce. Prace zakończą się tam w 2017 r. Także w przyszłym roku, po wykonaniu dokumentacji projektowej, miasto ogłosi przetarg na przebudowę ulic Zwierzynieckiej, Kościuszki, pętli tramwajowej „Salwator” i podstacji trakcyjnej Tenczyńska. Realizację wszystkich tych inwestycje zaplanowano na 2018 rok.

W tym samym roku ma być przebudowana ul. Krakowska i al. Solidarności, na odcinku od pl. Centralnego do ul. Bulwarowej. Plany dotyczące ul. Krakowskiej zaprezentowano wczoraj podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury Rady Miasta Krakowa. Radni byli oburzeni, że przy okazji tej inwestycji Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej nie planuje ułożenia sieci ciepłowniczej. Ta sprawa ma zostać jeszcze wyjaśniona w urzędzie.

W planach magistratu są także remonty torowisk na ul. Starowiślnej (2020 roku) i ul. Królewskiej - od Alej Trzech Wieszczów do ul. Rydla (2021 rok). W tym ostatnim przypadku dodatkowo przebudowana zostanie pętla tramwajowa Bronowice Małe oraz skrzyżowanie ulicy Królewskiej z Alejami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski