Na konkurs wpłynęło 120 projektów z całej Europy. Zdaniem jurorów znak połączonych szczytów górskich, które współtworzą kształt serca, najlepiej wyraża ducha Krynicy-Zdroju. - Uzdrowisko jest otwarte i gościnne dla turystów, stąd pomysł na taki właśnie znak rozpoznawczy. Logo inspirowane jest tym, co w Krynicy najlepsze. Nawiązuje do natury i obfitości terenów górskich - wyjaśnia swe intencje Alicja Wańczyk.
Kolorystykę zainspirowała natura. Błękity i szarości mają przywoływać zimowy krajobraz, a róże i czerwienie kwietne lato. - Projekt odzwierciedla też pozytywną energię i emocje, jakie miasto Krynica daje turystom i mieszkańcom - mówi zwyciężczyni. Logo dopełnia hasło: „Krynica całym sercem”.
Eksperci z branży projektowania graficznego pozytywnie oceniają projekt Wańczyk. Jest czytelny i prosty, a jednocześnie pomysłowy.
- Z połączenia kanciastych kształtów gór z miękkim i gładkim charakterem serca powstał sygnet przypominający w swym charakterze trójwymiarową siatkę modelu, charakterystyczną dla projektów trójwymiarowych, co może budzić skojarzenia z grami komputerowymi. To bardzo ciekawe i adekwatne do zadanego tematu rozwiązanie - mówi Olga Kalarus z Akademii Projektowej Lemonade, która specjalizuje się w projektowaniu identyfikacji wizualnych dla takich firm jak Danone, Orlen, Żywiec, Carrefour i dla Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Zwycięskie logo znajdzie się na materiałach i gadżetach promocyjnych. - Mamy wreszcie identyfikator miasta. Jego treść bardzo mi się podoba, jest głęboka i uniwersalna - mówi burmistrz Dariusz Reśko.
">Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?