Powstanie Aleja Dwóch Kółek dla rowerzystów i ulice z tempem...

Powstanie Aleja Dwóch Kółek dla rowerzystów i ulice z tempem dla aut do 30 km/h

Piotr Tymczak

Aktualizacja:

Dziennik Polski 24

Już jesienią rowerzyści nie będą musieli ryzykować jazdy po ruchliwych alejach

Już jesienią rowerzyści nie będą musieli ryzykować jazdy po ruchliwych alejach ©fot. Anna Kaczmarz

Komunikacja. Rowerzyści dostaną trasę, dzięki której ominą zakorkowane Aleje Trzech Wieszczów. Kierowcy będą musieli jednak zwolnić.
Już jesienią rowerzyści nie będą musieli ryzykować jazdy po ruchliwych alejach

Już jesienią rowerzyści nie będą musieli ryzykować jazdy po ruchliwych alejach ©fot. Anna Kaczmarz

Aleja Dwóch Kółek to inicjatywa, na którą krakowscy cykliści czekają od wielu lat. W końcu ich postulaty mają zostać spełnione. Jesienią powstanie trasa rowerowa z okolic Nowego Kleparza do mostu Dębnickiego, poprowadzona równolegle do Alej Trzech Wieszczów.

- To dobry pomysł, ale bardzo spóźniony. Zgodnie z pierwszymi zapowiedziami, Aleja Dwóch Kółek powinna być już zrobiona cztery lata temu - mówi Marcin Hyła, prezes Stowarzyszenia Miasta dla Rowerów.

Nowa aleja dla rowerzystów ma powstać do jesieni wraz z innymi zmianami w strefie parkowania. Są one dostosowane do zalecenia wojewody, aby przejście dla pieszych na chodnikach wynosiło dwa metry, a w szczególnych przypadkach półtora metra.

Pozostało jeszcze 80% treści

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł:

Masz dostęp? Zaloguj się

Czytaj także

    Komentarze (28)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wymagana szerokość chodnika dostępnego dla pieszych

    Prawnik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Szerokość 1,5 lub 2 metry to nie zalecenie wojewody a Ustawa o ruchu drogowym.
    Zikit wyznaczył miejsca parkingowe łamiąc ustawę i teraz musi je zlikwidować.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    lol

    lol (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Taka aleja 2 kolek ze sie bedzie krazycdrozkami osiedlowymi i tak zapelnionymi autami na ktorych koerowcy maja w d**** przepisy. Jeszcze ok jakby na tej aleji byla ta cala zielona strefa i wjazd...rozwiń całość

    Taka aleja 2 kolek ze sie bedzie krazycdrozkami osiedlowymi i tak zapelnionymi autami na ktorych koerowcy maja w d**** przepisy. Jeszcze ok jakby na tej aleji byla ta cala zielona strefa i wjazd tylko dla mieszkancow z identyfikatorami. Kolejny problem to dlugosc takiej alternatywnej trasy. Dlaczego to nie auta maja krazyc, a rowery miec na skroty tylko odwrotnie. Wybierajac w miare bezpoeczne trasy musze minimum 1.5-2x nadkladac drogi w Krakowie w stosunku do samochodu. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bardzo

    Dobrze (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

    Rowery sa zdrowsze...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to chyba jakiś Qurwa ponury zart ?

    krakowianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 34

    Matołów z zikitu juz zupełnie jakies cyklowe pedaly przeleciały ?
    Kolejne utrudnienia dla zwykłych krakowian dla garstki rowerzystów, jeżdżących w lato i pod warunkiem że deszcz nie pada i jeszcze...rozwiń całość

    Matołów z zikitu juz zupełnie jakies cyklowe pedaly przeleciały ?
    Kolejne utrudnienia dla zwykłych krakowian dla garstki rowerzystów, jeżdżących w lato i pod warunkiem że deszcz nie pada i jeszcze jest ciepło.
    Dość zikitowskich idiotyzmów!!!!!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tak, ale

    gh (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 4

    ale twoje teorie nikogo nie interesują - co doskonale udowadniają jedna za drugą nowe inwestycje rowerowe :) pozdrawiamy


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Interesują

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 11

    Interesują, interesują. Może by tak rowerzyści zaczęli zrzucać się na ścieżki z których tylko oni korzystają? Czy uważasz gh, że nie i już?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kierowca

    aj (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8

    Jako kierowca puszki (nie mam roweru nawet) czekam z utęsknieniem na te ścieżki rowerowe, żeby móc wreszcie do pracy śmigać rowerem a nie kisnąć w korkach i jeszcze za to płacić w paliwie i...rozwiń całość

    Jako kierowca puszki (nie mam roweru nawet) czekam z utęsknieniem na te ścieżki rowerowe, żeby móc wreszcie do pracy śmigać rowerem a nie kisnąć w korkach i jeszcze za to płacić w paliwie i utrzymaniu samochodu. Póki co wizja jazdy rowerem po alejach mnie przeraża ;]zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bardzo interesują

    Bartek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

    Jak tylko kierowcy zaczną zrzucać się na drogi w miastach to i rowerzyści zaczną. I nie, podatki od paliw nie finansują dróg w miastach.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Aleje - musi być przynajmniej 60.

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 11

    50 km/h to nie tylko rowery na jezdni, ale i w autobusach Mercedes Citaro nie włączy się najwyzszy bieg. On się włącza przy minimum 60 km/h. "Tempo 30", to jazda samochodów na pierwszym, a w...rozwiń całość

    50 km/h to nie tylko rowery na jezdni, ale i w autobusach Mercedes Citaro nie włączy się najwyzszy bieg. On się włącza przy minimum 60 km/h. "Tempo 30", to jazda samochodów na pierwszym, a w najlepszym razie na drugim biegu, więc więcej spalin. Oczyścić powietrze można tylko zmniejszając LICZBĘ samochodów, ale ich prędkość - by mniej emitowały spalin - trzeba zwiększyć. Typowe auto osobowe najbardziej ekologiczne jest przy jeździe setką. , a bardzo szybkie - przy 120 km/h. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    spaliny

    frodo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

    Masz rację, ale po części. Na pewno dłuższy przejazd to więcej spalin - opory tarcia przy małych prędkościach są takie same, czyli więcej trzeba będzie spalić benzyny. natomiast powyżej 100 km...rozwiń całość

    Masz rację, ale po części. Na pewno dłuższy przejazd to więcej spalin - opory tarcia przy małych prędkościach są takie same, czyli więcej trzeba będzie spalić benzyny. natomiast powyżej 100 km trzeba brać opór powietrza co powoduje wzrost spalania. to że optimum jest koło 110-120 km/h to tylko statystyka.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    aleja dla rowerów

    robert (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 3

    Dobry pomył aby poprawić inhalację spalin dla rowerzystów.
    Podobnie jak kontrapasy na za wąskich ulicach gdzie rowerzyści i tak jeżdżą chodnikami - nie wszyscy to samobójcy. Tak trzymać dla trendu...rozwiń całość

    Dobry pomył aby poprawić inhalację spalin dla rowerzystów.
    Podobnie jak kontrapasy na za wąskich ulicach gdzie rowerzyści i tak jeżdżą chodnikami - nie wszyscy to samobójcy. Tak trzymać dla trendu a nie bezpieczeństwa rowerzystów !!! Skargi nic nie pomagają ZIKiT to państwo w państwie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    x

    x (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    Ale zaraz zaraz? Przecież wewnątrz II obwodnicy już jest 30 km/h... to gdzie ma powstać ta trasa? Chyba nie na pasach alei?!
    Jeśli równolegle to też nie za alejami bo tam nie ma miejsca......rozwiń całość

    Ale zaraz zaraz? Przecież wewnątrz II obwodnicy już jest 30 km/h... to gdzie ma powstać ta trasa? Chyba nie na pasach alei?!
    Jeśli równolegle to też nie za alejami bo tam nie ma miejsca... Garncarska, Retoryka, Dolnych młynów, Krowoderska, Szlak?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Najlepiej zbudowac dla nich tunel

    Burmistrz Nowej Huty (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

    od Ronda Grzegorzeckiego do Krolewskiej o dlugosci okolo 8 km ktory pozniej mozna przerobic dla tramwajow


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tunel to raczej dla aut, a na powierzchni jezdnie zamienić na pasy dla rowerów

    ech (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

    to byłoby rozsądniejsze


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Hehe

    Hehe (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Tylko ze rowerem jak sie zrobi schody ruchome (pochylnie) i windy co 100-200m to kwzdy sobie z tunelu wyjedzie. Natomiast auto to tak beznadziejny srodek transportu ze jakby zbudowal tunel bez...rozwiń całość

    Tylko ze rowerem jak sie zrobi schody ruchome (pochylnie) i windy co 100-200m to kwzdy sobie z tunelu wyjedzie. Natomiast auto to tak beznadziejny srodek transportu ze jakby zbudowal tunel bez wyjazdow to jikt nie bedzie uzywal, a tunel z wyjazdami co 100m to debile w auta odrazu zakorkuja. Auto to smieszny srodek transportu zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kodeks drogowy

    policjant (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 9

    Jakoś poza strefą płatnego parkowania wystarcza 1,5 m, tak jest w kodeksie drogowym, ale tak naprawdę chodzi o to, abyśmy my mieszkańcy centrum wynieśli się, a nasze mieszkania straciły na...rozwiń całość

    Jakoś poza strefą płatnego parkowania wystarcza 1,5 m, tak jest w kodeksie drogowym, ale tak naprawdę chodzi o to, abyśmy my mieszkańcy centrum wynieśli się, a nasze mieszkania straciły na wartości, w pewnym momencie dostaniemy propozycję nie do odrzucenia odkupienia za grosze naszych mieszkań, ani się obejrzymy, a będą w nich hotele i hostele. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przecież mają być dla was zielone strefy

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

    tylko są tacy mieszkańcy/biznesmeni? co im to nie pasi z jakiegoś dziwnego powodu - oni wam szkodzą..
    zielone strefy nie są w moim interesie - mieszkam poza centrum - ale i tak jestem za, byście...rozwiń całość

    tylko są tacy mieszkańcy/biznesmeni? co im to nie pasi z jakiegoś dziwnego powodu - oni wam szkodzą..
    zielone strefy nie są w moim interesie - mieszkam poza centrum - ale i tak jestem za, byście mogli gdzieś parkować..zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do olo

    nie jestem zielon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Panie Olo, zielone strefy są niezgodne z prawem, art. 1 jakiej ustawy? Kto wie, komentuje...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To nie Wojewoda, to Łukasz Franek dyrektor w zikit

    cała prawda (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 11

    To nie wojewoda tak nakazał, tylko aktywiści pieszo-rowerowi złożyli skargę, że mają za mało miejsca, tu nie o miłosierdzie chodzi, a o to, że nigdzie w żadnych przepisach nie ma mowy o tym, co ma...rozwiń całość

    To nie wojewoda tak nakazał, tylko aktywiści pieszo-rowerowi złożyli skargę, że mają za mało miejsca, tu nie o miłosierdzie chodzi, a o to, że nigdzie w żadnych przepisach nie ma mowy o tym, co ma stanowić wyjątek, to jest wyłączna decyzja zarządcy drogi, ale Pan Franek z zikit również należy do środowiska pieszo-rowerowego, więc kierowcy są dla niego be...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bo mają - od kiedy chodniki to parkingi dla aut? to może piesi na jezdniach sobie będą postoje robić

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 3

    każdy może być pieszym, nie każdy kierowcą - dlatego w pierwszej kolejności powinno się dbać o pieszych, a nie jak u nas dotychczas
    nie wiedziałem że była skarga, bo bym się podpisał obiema rękami...rozwiń całość

    każdy może być pieszym, nie każdy kierowcą - dlatego w pierwszej kolejności powinno się dbać o pieszych, a nie jak u nas dotychczas
    nie wiedziałem że była skarga, bo bym się podpisał obiema rękami ;)
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    ola (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 5

    Jak się nie mieścisz na 1,5m, to przestań być pieszym, a zacznij być biegaczem. Na zdrowie


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lolu

    Lolu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Jak sie nie miescisz an ulicach jednokierunkowych jednopasmowych z pasami zieleni zamiast parkociagow to przestan byc kierowca.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo

    Gry On Line - Zagraj Reklama