Chodzi w skrócie o to, by główne ulice w centrum Starego Podgórza nie były traktowane jak drogi tranzytowe i wielkie parkingi, ale stały się bardziej przyjazne dla mieszkańców i pasażerów transportu zbiorowego.
Na ulicy Zamoyskiego pojawi się kontrapas rowerowy, który zapewni bezpieczną jazdę rowerzystom i odwiedzie ich od jazdy po chodniku. Natomiast na ulicy Kalwaryjskiej już został ustawiony separator oddzielający jezdnię od torowiska, dzięki czemu nie będzie dochodzić do blokowania tramwajów.
- Skróci się czas przejazdu między rondem Matecznego a Koroną. Skorzystają na tym również mieszkańcy takich osiedli jak Cegielniana czy Borek Fałęcki, którzy dotrą pod Koronę w maksymalnie 15 minut. Do tej pory podróż ta czasami trwała nawet dwa razy dłużej - mówi Łukasz Franek, wicedyrektor ZIKiT.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?