Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

16 firm chętnych na budowę trasy S7 z Krakowa w kierunku Warszawy

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Fot. Anna Kaczmarz
W czwartek (19 października) otwarto oferty na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 z Krakowa do granic województwa świętokrzyskiego. Złożono w sumie na te dwa odcinki 16 propozycji.

55,6 kilometrowy odcinek S7 podzielono na trzy części. Pierwszy z nich o długości ok. 18,3 km wyznaczono z Krakowa do węzła Widoma, drugi - od węzła Widoma do węzła Szczepanowice (ok. 14 km), trzeci - od węzła Szczepanowice do granic województwa świętokrzyskiego (ok. 23,3 km).

Na razie przetarg dotyczy dwóch pierwszych odcinków. Na projekt i budowę odcinka trasy między Krakowem a węzłem Widoma oferty złożyło 11 firm. Wszystkie z nich zaproponowały 10 lat gwarancji i realizację zamówienia w 34 miesiące. Najniższą cenę ponad 1 mld 22 mln 462 tys. zł wystawiła włoska firma Impresa Pizzarotti & C. S.p.A., najwyższą, ponad 1 mld 483 mln 789 tys. zł, konsorcjum firm Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut A.S. z Turcji i Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „ Mosty-Łódź” S.A.

Zaprojektować i wybudować odcinek między węzłami Szczepanowice i Widoma chce pięć firm. Najniższą cenę zaproponowała firma Mota- Engil Central Europe S.A. ponad 508 mln 135 tys. zł, najwyższą Berger Bau prawie 723 mln 379 tys. zł. Wszystkie firmy zaproponowały termin realizacji 34 miesiące, z gwarancją jakości na 10 lat.

Najniższe ceny nie przesądzają jeszcze o wyborze ofert. - Zanim zostaną wybrani wykonawcy wszystkie oferty zostaną przeanalizowane - informuje krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa zakopianki - zdjęcia z września 2017

Budowa zakopianki. Trasa i wiadukty rosną w oczach [ZOBACZ ZDJĘCIA]

Zakres prac ma obejmować m.in. budowę: części trasy S7 jako drogi dwujezdniowej z pasem dzielącym ziemnym oraz pasami awaryjnymi, węzłów drogowych, obiektów inżynierskich.

Mniej zaawansowane jest przygotowanie odcinka S7 ze Szczepanowic do granicy województwa świętokrzyskiego (podzielonego na dwie części). 29 września 2017 r. została podpisana umowa z wykonawcą na: projekt budowlany i uzyskanie decyzji ZRID do 28 sierpnia 2018 r. - dla części I węzeł Miechów - granica województwa; uzyskanie decyzji środowiskowej i opracowanie koncepcji programowej (do 28 sierpnia 2018 r.) - dla części II tzw. „Poradowskiej”.

Mieszkańcy Poradowa zaskarżyli decyzję środowiskową do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. W konsekwencji fragment tego odcinka tzw. „Poradowski „ (ponad 5 km) został wyłączony z zakresu decyzji środowiskowej i dla niego trzeba uzyskać nową decyzję.

Wybudowanie części drogi ekspresowej S7 z Krakowa do granic województwa świętokrzyskiego ma przyczynić się do skrócenia czasu podróży z Krakowa w kierunku Waraszawy i miast leżących na tej trasie, zwiększenia przepustowości i płynności ruchu, poprawy bezpieczeństwa. Nowa droga ekspresowa ma także odciążyć Kraków od ruchu tranzytowego. Stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski