Prawdopodobnie dziś dojdzie do zmiany na fotelu prezesa spółki Miejska Infrastruktura (MI). Po prawie trzech latach to stanowisko ma opuścić Piotr Kącki, który szefował MI od momentu jej powołania w kwietniu 2014 r.
MI zarządza strefą płatnego parkowania i odpowiada za budowę parkingów miejskich. Teraz stery w tej spółce ma przejąć Paweł Skrzypiec, radny dzielnicowy z Dębnik.
- Rozmawiałem już wstępnie o tym z prezydentem Jackiem Majchrowskim i jego zastępcą Tadeuszem Trzmielem - potwierdza Paweł Skrzypiec. Poza działalnością samorządową, zawodowo zajmuje się architekturą. W Krakowie od wielu lat prowadzi własną pracownię. - W przeszłości projektowałem centra handlowe oraz obiekty użyteczności publicznej m.in. trasę podziemną pod Rynkiem w Rzeszowie - podkreśla Paweł Skrzypiec.
Kandydata na nowego prezesa Miejskiej Infrastruktury martwi, że komunalne parkingi podziemne nie są zapełnione. - Natomiast pozytywnym przykładem jest parking typu park&ride przy pętli tramwajowej Czerwone Maki - ocenia Paweł Skrzypiec.
To właśnie brak kolejnych park&ride był najczęściej podnoszonym zarzutem pod adresem prezesa Kąckiego. - Przerażała nas niekompetencja władz spółki MI. Było to szczególnie widoczne przy uchwalaniu budżetu, kiedy szczegółowe pytania o plany inwestycyjne spółki zostawały bez odpowiedzi - komentuje Włodzimierz Pietrus, szef klubu radnych PiS w Radzie Miasta. Przed rokiem radni PiS złożyli nawet projekt uchwały o likwidacji spółki MI. Powód? Przy rocznym utrzymaniu na poziomie ok. 6 mln zł, MI nie wybudowała żadnego nowego parkingu. A właśnie w tym celu przed trzema laty została powołana.
O dokonaniach prezesa Kąckiego negatywnie mówią też radni Platformy Obywatelskiej. - Pomimo przedstawiania kolejnych planów przez władze spółki, nic się nie działo. Jeśli coś ma się zmienić na lepsze, to efekty zobaczymy najwcześniej w przyszłym roku - wskazuje radny Grzegorz Stawowy (PO).
Komentarza w sprawie roszad personalnych odmówił nam prezes Kącki, który prawdopodobnie pozostanie w MI jako członek zarządu spółki.
Zmiany szykują się również we władzach spółki Trasa Łagiewnicka. Ze stanowiska jej prezesa ma zrezygnować Jerzy Marcinko. - Nic nie mogę potwierdzić, ani zaprzeczyć. Proszę mnie o to pytać we środę - skwitował Marcinko.
Fotel prezesa spółki odpowiedzialnej za budowę 3,5 km odcinka III obwodnicy Krakowa ma opuścić z powodów osobistych. Pomimo to Marcinko ma nadal piastować stanowisko wiceprezesa Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. A potencjalnych kandydatów na szefa Trasy Łagiewnickiej na razie brak.
Wszystko wskazuje na to, że na przetasowaniach w miejskich spółkach się nie skończy. Wśród radnych pojawiły się już spekulacje o zmianie dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Od lipca 2015 r. to stanowisko piastuje Marcin Korusiewicz. ZIKiT czekają przekształcenia, bowiem nie będzie już realizować dużych inwestycji. Ma je przejąć nowa jednostka - Zarząd Inwestycji Miejskich.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?