Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kwitnie biznes on-line. Firmy podbijają Europę

JOLANTA BIAŁEK
WYRÓŻNIENIA. Wieliczka otrzymała tytuł Google eMiasta. To zasługa małych i średnich przedsiębiorców działających w gminie. Pod względem aktywności w internecie nie ma lepszych firm w regionie.

Wieliczka zajmuje pierwsze miejsce w Małopolsce w kategorii miast do 100 tys. mieszkańców, pod względem aktywności małych i średnich przedsiębiorców w sieci internetowej. Takie są wyniki rankingu eMiast. Powstał on w oparciu o badania przeprowadzone przez firmę IPSOS, podczas których przedsiębiorcy odpowiadali na pytania związane z ich działalnością biznesową on-line. Projekt ten realizowano w ramach ogólnopolskiej akcji "Internetowa rewolucja", którą firmują Ministerstwo Gospodarki, Konfederacja Lewiatan, Google i home.pl.

- W Wieliczce dynamicznie rozwija się mała i średnia przedsiębiorczość, dlatego tytuł eMiasta ma dla nas szczególne znaczenie. Nasi przedsiębiorcy rozumieją, że miarą sukcesu ich firm jest odpowiednie wykorzystanie narzędzi internetowych, a w kontakcie z klientem korzystanie z nowości technologicznych. Wierzymy, że to właśnie dzięki temu przedsiębiorcy z Wieliczki mogą zwiększać swoją konkurencyjność na rynku krajowym, a nawet zdobywać rynki zagraniczne. Chcemy ich w tym wspierać - powiedział burmistrz Wieliczki Artur Kozioł, odbierając nagrodę dla eMiasta, podczas gali zorganizowanej wczoraj w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w Krakowie.

40 tys. - tyle zamówień realizuje miesięcznie Krakvet - największy w Polsce zoologiczny sklep internetowy, mający siedzibę w Wieliczce, a klientów niemal w całej Europie. Firmę założyli przed siedmiu laty lekarz weterynarii Jarosław Orzeł i informatyk Marek Batko. W 2006 roku w sklepie zaopatrywało się ok. 1000 osób, a obecnie liczba klientów wynosi 200 tys.

Krakvet, który zatrudnia dziś ponad 80 pracowników, udowodnił, że duży biznes można "rozkręcić" nie tylko w wielkim mieście. - Obecnie Krakvet - pod marką Zoofast - działa na dziesięciu rynkach europejskich, m.in. w Niemczech, Austrii, Czechach, Rumunii, Bułgarii, Belgii, Luksemburgu i Francji. W planach jest wejście na rynki m.in. angielski i rosyjski. A to wszystko - w Wieliczce! - mówi Marcin Grygierek z firmy Krakvet.

Na internet stawiają też przedsiębiorcy z branży turystycznej. - To największa i najskuteczniejsza reklama. Nie ma w Wieliczce hotelu, który nie miałby swej strony internetowej. Promujemy się też na innych portalach związanych z turystyką. Dziś bez promocji w sieci nie ma szans na rozwinięcie działalności nie tylko hotelu, ale chyba też każdej innej firmy - twierdzi Piotr Czajczyk, prezes Wielickiej Izby Gospodarczej, skupiającej ok. 70 przedsiębiorców z różnych branż.

[email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski