Nowa infrastruktura pozwoli na przejazdy pociągów z prędkością 70 km/h FOT. JOLANTA BIAŁEK
KOMUNIKACJA PUBLICZNA. Transport kolejowy pomiędzy Wieliczką, a Krakowem zostanie wznowiony prawdopodobnie od jutra. Podróż odnowioną trasą ma trwać 22 minuty.
Rafał Zahuta, dyrektor Projektu PKP PLK SA Centrum Realizacji Inwestycji nie chciał jednak wczoraj przesądzać, że pociąg do Wieliczki na pewno pojedzie już od jutra. - Trwa jeszcze odbiór tej inwestycji, jest kilka punktów, gdzie wykonywane są prace poprawkowe. Musimy mieć pewność, że podróż tą trasą będzie bezpieczna. Jestem dobrej myśli, ale ostateczna decyzja o tym, czy pociągi pomiędzy Wieliczką, a Krakowem pojadą od 1 czerwca czy kilka dni później zapadnie dopiero w czwartek wieczorem - powiedział nam wczoraj Rafał Zahuta.
Po zakończeniu modernizacji linii kolejowej Bieżanów-Wieliczka na trasie tej będzie tak jak wcześniej 19 kursów dziennie. Pociągi pojadą jednak szybciej, a dla podróżnych udostępniona zostanie nowa stacja kolejowa "Wieliczka-Bogucice". - Z informacji przekazanych nam przez PKP wynika, że podróż pociągiem z Krakowa do Wieliczki skróci się z 25 do 22 minut. Tak będzie przez kilka najbliższych tygodni, a potem - po zakończeniu renowacji dworca kolejowego w Płaszowie - pociąg pojedzie jeszcze szybciej - tylko 20 minut - twierdzi Łukasz Sadkiewicz, zastępca burmistrza Wieliczki ds. inwestycji.
Pewne jest już, że w czerwcu ostatnim miejskim przystankiem kolejowym będą zamiennie stacje "Wieliczka Park" oraz "Wieliczka Rynek Kopalnia" wybudowana w ostatnich miesiącach przed skrzyżowaniem ulic Powstania warszawskiego i Mickiewicza. Kursowanie pociągów do pierwszej wielickiej stacji lub - do końcowej, ma być uzależnione od tego, czy w hotelu Turówka będzie w danym dniu przebywać reprezentacja Włoch. - W okresie wyjazdów piłkarzy na mecze pociągi będą dojeżdząć do stacji "Wieliczka Rynek Kopalnia", natomiast w czasie kiedy zawodnicy będą w Wieliczce, będą one kończyć bieg na pierwszej stacji. Taki scenariusz został już uzgodniony z PKP - informuje Łukasz Sadkiewicz.
Remont warty milony
Modernizacja lini kolejowej Kraków-Wieliczka ruszyła latem 2011 roku. Pod szyldem inwestycji nazwanej "Budowa Zintegrowanego Systemu Transportu w aglomeracji krakowskiej" w Wieliczce wybudowano m.in.: stację PKP "Wieliczka Bogucice" oraz dwa wiadukty - przy ulicach Narutowicza oraz Winnickiej.
Na kolejowej trasie do Bieżanowa powstały nowe tory, sieć trakcyjna, perony, przejazdy oraz większość obiektów inżynieryjnych. Zainstalowano także nowy system sterowania. Po odnowionych torach pociąg będzie kursował z prędkością ok. 70 km/h. Koszt przedsięwzięcia, które PKP prowadziły w partnerstwie z gminą Wieliczka oraz Krakowem sięgnął 180 mln zł, a znaczna część tej kwoty - ok. 130 mln zł - pochodzi z funduszy unijnych.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?