Fot. Anna Szopińska
Do kogo adresowany był ten projekt?
- Grupa docelowa to uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 9 przy SOSW. Uczęszczają do niej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a projekt zakłada poprawę, poszerzenie oferty edukacyjnej, wychowawczej i terapeutycznej placówki, wszechstronne i skuteczne wsparcie dla każdego dziecka z dysfunkcją intelektualną w stopniu lekkim. Uczestniczyło w tym projekcie sześćdziesięciu czterech uczniów, przy zakładanych pięćdziesięciu, co znaczy, że skorzystało nawet więcej dzieci niż planowaliśmy.
- Jak wyglądała realizacja przedsięwzięcia rozpisanego na dwa lata, bo od 2009 do 2011 roku?
- Mówiąc najogólniej - jednym blokiem były specjalistyczne zajęcia o charakterze indywidualnym. Drugi blok to szeroka oferta zajęć pozalekcyjnych, które miały rozwijać uzdolnienia i talenty, pokazywać, jak kreatywnie można spędzić wolny czas. Zajęcia pozalekcyjne odbywały się dwa razy w miesiącu.
- Na to wszystko składało się mnóstwo godzin przepracowanych z dziećmi...
- Terapia korekcyjno-kompensacyjna wypełniła 930 godzin. Logoterapia zajęła 434 godziny, gimnastyce korekcyjnej poświęciliśmy 310 godzin. Psychoterapia grupowa i indywidualna z elementami socjoterapii to 162 godziny. Wykorzystywaliśmy w tych zajęciach nowoczesny sprzęt komputerowy do stymulacji audio-psycho-lingwistycznej.
- Jakie są efekty?
- Udało się osiągnąć praktycznie wszystkie zakładane rezultaty "twarde", a wyniki sprawdzianów zewnętrznych są powyżej średniej wojewódzkiej. Ponadto przy realizacji projektu udało się nam zaoszczędzić ponad 6 tys. zł - za te pieniądze zostały kupione najnowsze pomoce dydaktyczne.
Rozmawiała: Anna Szopińska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?