16.03.2010

Niska frekwencja, burmistrz zostaje

SKAŁA. Wieść o wynikach referendum rozeszła się błyskawicznie. Jego inicjatorzy nie czują się przegrani. Robert Jakubek zapewnia, że nie będzie odgrywał się na osobach, które występowały przeciwko niemu.

Do urn poszło ponad 1400 mieszkańców Fot. Magdalena Uchto

- Ludzie dali się zastraszyć burmistrzowi i dlatego nie poszli na referendum. To mi przypomina czasy PRL-u, a także sytuację na Białorusi i Ukrainie - mówi "Dziennikowi Polskiemu" Robert Morawski, przedstawiciel Społecznego Komitetu Referendalnego. Z kolei burmistrz Robert Jakubek uważa, że niska frekwencja to społeczne "nie" dla tych, którzy stworzyli jego wizerunek "w oparciu o pomówienia i kłamstwa".

Wczoraj burmistrz przyszedł do pracy w dobrym nastroju. Przyznaje, że czuje ulgę, bo zwyciężyła wiara w rozsądek i mądrość mieszkańców. - Ostatnie tygodnie były przykrym przypadkiem w pracy samorządowej. Cieszę się, że skończył się okres różnych knowań, obrażania mnie, kierowania pod moim adresem nieprzyjemnych zwrotów. Mam wrażenie, że ktoś zdjął w końcu ze mnie to brzemię - komentuje Robert Jakubek.

Jego zdaniem ponad 1400 osób, które w niedzielę poszło do urn, zostało zmanipulowanych nieprawdziwymi informacjami. Inaczej uważa Robert Morawski. Jest przekonany, że to grono osób, które miało odwagę sprzeciwić się złym rządom burmistrza. Zauważa, że z 1433 głosujących, tylko ok. 60 było przeciwnych odwołaniu Roberta Jakubka. - To jednak oznacza, że coś jest nie tak, że jednak burmistrz gdzieś rozmija się z prawdą. Poza tym, jeśli wprowadzano takie metody, jak aresztowanie dowodów w Domu Pomocy Społecznej w Ojcowie, jak to inaczej nazwać, jeśli nie manipulacją - pyta inicjator referendum.

Przyznaje, że jednym z czynników niskiej frekwencji mogła być pogoda. Niedziela pod tym względem była w gminie fatalna. Deszcz, chwilami intensywne opady śniegu, błoto, wiatr. - Ludzie poszli do kościoła, przemoczyli buty i wracali do domu. Choć sam już nie wiem. Może jednak nie wszyscy do końca mieli świadomość. Tym bardziej, że na przykład w Gołyszynie skrzyknęli się niektórzy i zorganizowali przez 3 godziny transport do lokalu wyborczego. Ale też ludzie nie skorzystali - zaznacza Robert Morawski.

Jasno jednak podkreśla, że członkowie komitetu referendalnego wcale nie czują się przegrani. Będą walczyć dalej. Tym razem w sądzie. I liczą, że uwzględni on ich odwołanie od wyroku, który zapadł w miniony piątek. Przypomnijmy, że wówczas sąd przyznał rację burmistrzowi, który w trybie wyborczym pozwał komitet o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji w biuletynie referendalnym. Robert Morawski podkreśla, że z tym wyrokiem się nie zgadza.

- Wysłaliśmy w sobotę przed 9 rano, priorytetem, zażalenie. I nie odpuszczę. Bo ja jestem głosem tych prawie 1500 osób, które poszły do referendum. Nie zgadzamy się z argumentacją sądu, że nie przedstawiliśmy żadnych dokumentów merytorycznych. Jeśli sąd nie uzna naszych racji, to będę państwo polskie skarżył do Trybunału Praw Człowieka podkreślając, jakie sądy ferują wyroki - zapowiada Robert Morawski.

Wczoraj w Skale krążyły informacje, że burmistrz będzie się mścił na osobach, które wystąpiły przeciwko niemu. Sam Robert Jakubek dementuje te głosy. - To jest absurd. Nigdy takie zachowania nie leżały w mojej naturze. Każdy ma wolną wolę. Przyznaję jedynie, że jestem zdziwiony, że niektórzy poszli na referendum - mówi.

Ale dodaje, że sporo osób już do niego dzwoniło z gratulacjami. Cieszy się, że "ludzie zaczęli się solidaryzować w spokoju i ładzie, rozumiejąc, że za mówienie co komu ślina na język przyniesie trzeba ponieść odpowiedzialność".

Portal „Dziennik Polski” wraz ze wszystkimi treściami będącymi jego elementami składowymi - w szczególności internetowe wydanie „Dziennika Polskiego” i treści będące jego elementami składowymi - podlegają ochronie prawnej na podstawie międzynarodowego i polskiego prawa autorskiego. Jakiekolwiek korzystanie z utworów, o których mowa powyżej, przekraczające dozwolony użytek osobisty (uregulowany w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych) wymaga wyraźnej zgody Wydawcy - POLSKAPRESSE Sp. z o.o., które z tytułu praw autorskich jest podmiotem uprawnionym do wydania takiej zgody.



Podobne artykuły

Waszym zdaniem

oburzona
2010-05-24 18:51:15

"Ludzie dali się zastraszyć burmistrzowi i dlatego nie poszli na referendum." Taaa.. Uwielbiam takie uogólnienia. Nie dało się nic mądrzejszego wymyslić? Nie dali się zastanowić? Never mind. Btw, doszły mnie słuchy,ze w tym roku Dni Skaly nie odbędą się. Druga wersja: Dni Skały zostaną powiązane z "orkiestrą". A dlaczego? Podobno nie ma pieniędzy, bo poszły na referendum... taa... Bardzo dziękuję, Pan Morawski wie jak rozporządzac cudzymi pieniedzmi.

Odpowiedz »

Skalanka Skała
2010-03-21 20:53:56

Oj pajace myślały że referendum im pomoże? A teraz jak aktorzy w teatrze słowami grają. Oj ogarnijcie się ludzie, przecież wybory za parę miesięcy. A Wy już chcecie ze złotych talerzy jeść. I jeszcze na koniec, pochwalić trzeba inteligencję, która sprowadziła policję i dziennikarzy do Ojcowa. Podobno aresztują tam dowody? Hahahah... Wspaniały scenariusz do Sklaskiego Rancza.

Odpowiedz »

asv
2010-03-30 23:01:51

To nie jest śmieszne, ale raczej straszne. Ktoś, kto chce do prywatnej wojenki politycznej wykorzystać ludzi często niepełnosprawnych umysłowo, przekracza pewną granicę. Za nią jest już tylko wstyd i żenada. Szkoda gadać. Poziom ogólnokrajowego dyskursu politycznego przenosi się niżej na samorząd...

Odpowiedz »

prawda
2010-03-19 15:41:46

Szkoda, że w tym komitecie referendalnym nie było poważnych ludzi. Gdyby tacy byli Jakubek byłby odwołany....

Odpowiedz »

Krzysztof Madej
2010-03-21 14:08:00

szukaliśmy lepszych od nas ale nie udało się pewnie odwaga im szwankowała ,wszyscy krytykanci jesteście mądrzy pod ŚWIĘTYM FLORIANEM na rynku lub w cztery oczy przy piwie . krytykanci jeżeli potraficie zrobić to lepiej to proszę pokarzcie jak się to robi a będę was podziwiał ,prawdo ,prawdo nie ubliżaj ludziom którzy mieli odwagę i próbowali coś zmienić ,a dzięki złej decyzji wyborców nie udało się i dzisiaj wybraniec wasz ma pozwolenie na sprzedaż działki w Nowej Wsi , za połowę wartości działkę w Minodze, jest też przygotowana uchwała na sprzedaż placu targowego na którym miał powstać plac hurtowy .Podpowiadam ,jeśli się nie podobają wam poczynania tego wybrańca złóżcie doniesienie do prokuratury o zbadanie wszystkich zbyć majątku gminy w ostatnich 4 latach .Czy znajdzie się odważny ? w razie potrzeby służę pomocą ,a odwagi mi nie brak, z poważaniem K Madej

Odpowiedz »

Robert Morawski
2010-03-19 17:13:31

Szanowna prawdo. Każdy miał prawo zaangażować się w organizowanie referendum, ale strach i brak wiedzy merytorycznej wielu sparaliżował. Dziś wszyscy chcą krytykować i rozliczać, jakim prawem? Gdzie byliście, jak byliście potrzebni? Żal mi Was. Robert Morawski

Odpowiedz »

pechowiec
2010-03-19 13:39:51

Najgorszym nieszczęściem mieszkańców Skały jest p. Madej

Odpowiedz »

Krzysztof Madej
2010-03-21 14:12:06

tchórzu nie dorastasz mi do pięt więc nie obrażaj mnie bo jesteś za cienki, jeśli się mylę przedstaw się

Odpowiedz »

pechowiec
2010-03-21 19:55:48

Przepraszam, że obraziłem twoje śmierzdące pięty spokojnie siedzące w gumofilcah. Bohaterze za piatkę.

Odpowiedz »

K MK
2010-03-22 19:07:28

dysgrafiku piastujesz poważny urząd a nie potrafisz słowa sklecić ale twe dni są policzone oby nie wraz z pozorantem na Monte

Odpowiedz »

k mk
2010-03-19 17:50:57

i on moze byc nowym burmistrzem jak tylko wystartuje hahahahahaha

Odpowiedz »

Zbych
2010-03-19 09:18:43

on i oni mów w liczbie pojedynczej za siebie,nie obrażaj ludzi, umyj sobie oczka i popatrz piesku jak twój pan po sądach biega !Dalej będziesz warował?

Odpowiedz »

on oni
2010-03-19 07:32:05

Ale jesteście kretyni. Robert M. to niedoszły ksiądz i alkoholik na odwyku. Zastanówcie się co dobrego taki d...p zrobi oprócz brania kasy. Pracy porządnej nie potrafi sobie znaleźć....a tu na burmistrza......śmieszne......a ktoś obecnego burmistrza przecież wybrał i do tej pory nikomu jego rządy nie przeszkadzały tylko teraz Panowie szukają łatwego zarobku.....

Odpowiedz »

Robert Morawski
2010-03-19 17:02:41

Szanowny obojniaku. Nigdy nie ukrywałem swojej przeszłości i głośno o niej mówię, na opamiętanie innym. A co pan w życiu osiągnął? Na pewno nic, jeżeli strach i wstyd "obojniakowi" nie pozwala personalnie wyrazić opinii o mnie. Nasuwa mi się więcej inwektyw pod pana adresem, ale moja kultura i szacunek do czytelników nie pozwala mi zniżyć się po poziomu "obojniaka". Robert Morawski

Odpowiedz »

Krzysztof MADEJ
2010-03-18 20:39:36

jak Jakubek oglosil postanowienie jednego sedziego to opinia szalala ze Madej klamie ale jak trzech sedziów podjelo decyzje ze to byla farsa dla potrzeb medjalnych Jakubka by wprowadzic wyborców blad przed referendum to jest cisza . co powiedza ci którzy uwierzyli wybrancowi a nie komitetowi .kiedy przeprosza i czy przeprosza , a moze znów schowaja ogonki w piasek jak 14 marca , pozdrawiam tych co mnie opluwali beaz przyczyny a dzienkuje tym co dali wiare , WNIOSKI POZOSTAWIAM ZAINTERESOWANYM

Odpowiedz »

Anna m
2010-04-04 22:58:20

dzięki

Odpowiedz »

Anna m
2010-04-04 22:56:52

dobze ze sie ktos odezwał Madej robi duzo szumu i dobże bo jakubek nic nie zrobi. Głosowałam za Jakubkiem teraz wiem że to był błąd , jestem za Madejem jemu chodzi o gminę majątek już ma!

Odpowiedz »

Druga Ja
2010-03-18 19:33:18

Bardzo żałuję , że zostałam wprowadzona w błąd.Druga Instancja Sądu Apelacyjnego jest wiarygodna. Gratuluję komitetowi. Ludzie wiedzą co robią i mówią, prawda jest po ich stronie.Gratulacje!!!

Odpowiedz »

drukarz
2010-03-17 13:41:30

Obserwatorko!Masz rację.Na resztę szkoda czasu,będziemy dyskutować jesienią.A anonim anonim to najprawdopodobniej nasz wielki burmistrz.Kończę ,wyłączam się.POzdro dla wszystkich odważnych i myślących.Wodzu masz takie społeczeństwo jakie chciałeś:ulegle ,zastraszone.Póki co to do jesieni można rzec:BARANY I OWCE NIECH WAS PASIE KTO CHCE.WIOSNA WASZA JESIEŃ NASZA.

Odpowiedz »

Ja
2010-03-18 17:08:38

Gratulacje. Komu? Za co? Mądrzy wiedzą? Pozdrawiam sprawiedliwych.

Odpowiedz »

asv
2010-03-17 13:31:14

Im więcej czytam komentarzy, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że w Skale nie będzie żadnych zmian. Bo zmian trzeba chcieć! A wy sami swoim zachowaniem i słowami świadczycie o czymś przeciwnym. Chcecie porządku, sprawiedliwości, przestrzegania prawa, a tolerujecie i usprawiedliwiacie jego łamanie w instytucjach gminnych (protokół z kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej nie kłamie). Chcecie pracy, skuteczności w działaniu na niwie spraw publicznych, a jednocześnie głosami swoich przedstawicieli w Radzie Gminy toczycie bezproduktywne debaty. Wybraliście w poprzednich wyborach na burmistrza człowieka nieskutecznego i nawet nie umieliście go skutecznie odwołać ze stanowiska. Trzeba wam więcej dowodów? Tkwijcie dalej w marazmie, on wam chyba najlepiej odpowiada. Z tymi samymi ludźmi nic nie zmienicie. A nikt wykształcony i kompetentny nie będzie chciał u was pracować, bo na dzień dobry przywitany zostanie podejrzeniami "bo on nie jest ze Skały", a potem zacznie się jeszcze większe piekiełko. Czemu piszę pod pseudonimem? Mojego nazwiska i tak nie poznacie, bo za słowa prawdy w Skale odpłaca się obelgami. Niektórzy odnoszą chyba ekstatyczną radość z obrażania i obmawiania innych. A ja lubię spokój i konkrety, a nie wycieczki personalne...

Odpowiedz »

Obużona
2010-03-16 21:26:07

Mówi burmistrz !!!"ojciec" miasta." "Za mówienie co komu ślina na język przyniesie trzeba ponieść odpowiedzialność" Cóż za obłuda. Cyrk. Jaka krzywda jak jego dotyczy,prawda?Komuś można odbierać godność,pomawiać,niszczyć ludzi mądrych i pracowitych.Ludzie chcieli referendum bo uznali,że został skrzywdzony człowiek do którego szli po pomoc zdrowotną.Nikogo nie interesują nieuczciwe,głupie rozgrywki.Zdecydowali się na referendum obawiając się utraty opieki w takim wydaniu.Wieść niosła,że wójtowie gmin ościennych z otwartymi ramionami zatrudnią dr.Piekarza.Dalej to już wiemy jak było."Władza"swoje,komitet swoje.Jakaś walka o nową kandydaturę na burmistrza,nawoływania,zastraszania,sądy.Wstyd!Ludzie skołowani,niepewni,podzieleni,skłóceni,zastraszeni.Cyrk!To rzekome zwycięstwo to żadna chluba do chwały.Ludzie z zewnątrz,omijajcie Skałę z daleka.Jacy ludzie taki ich wódz.Arena czeka na dalsze występy.

Odpowiedz »

...jestem na tak...
2010-03-16 16:44:10

"...sprawiedliwości nikt nam nie przyniesie...ona przyjdzie SAMA NIEUNIKNIONA JAK ŚWIT..."!!! słowa żelazne i prawdziwe!!!!!! to czekajmy na ta sprawiedliwość ona w końcu do nas przyjdzie i wtedy zobaczymy czy racje mieli Ci na nie czy Ci na tak!!!

Odpowiedz »

mieszkaniec!!!!!!!!!
2010-03-16 12:18:55

Roberxcie M no przestań nie bierz na siebie aż tyle odpowiedzialności hahahahhha jaki TY? jesteś głosem sumienia? przestań raz jeszcze prosze przeżywasz to zbyt mocno czy Ty wiesz że wraz z referendu pogrzebałeś swoją szanse na fotel burmistrza w wiesz czeu? wasz paszkfil referendalny to takie niskie wstyd żeby przyszły kandydat do takich metod się uciekał

Odpowiedz »

drukarz
2010-03-16 14:50:34

Anonimie i mieszkańcu!!!!wasze wypowiedzi potwierdzają tylko pewną wypowiedz,iż ostatnio w Skale więcej krąży lisów a nie zajęcy.Skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak żle.Do wyborów poszli odważni,ktorym się ostatnie rządy nie podobają.Szkoda ,że nie było wsparcia inteligencji nauczycielsko-urzędniczej,chowającej głowę w piasek.Niech inni załatwią za mnie tę kwestię.Tylko od kogo nasze dzieci mają się kurna uczyć demokracji,jakie to będzie społeczeństwo obywatelskie gdzie nauczyciele,którzy powinni być wzorem dla młodego człowieka?A może dojdzie kiedyś do odważnej decyzji by pozwalniać z urzędu te klany rodzinne a zatrudnić fachowców.Co tam robią ludzie, którzy mają inne etaty?Trzepią kasę z naszych podatków.A kto zatrudnia w gminie? No jakże burmistrz.Kto ustala wynagrodzenie-burmistrz.Potrzebna zatem czystka,ale to już jesienią. I nie kłóćmy się po czyjej stronie jest prawda bo ona i tak w końcu na wierzch wypłynie.Proponuję by także P. Uchto zatrudniła się w gońcu a przekona się gdzie leży prawda i będzie bardziej obiektywna.Ciekawe ile by wytrzymała z burmistrzem.A naczelna z gońca na fotel burmistrza ona to umie lawirować!

Odpowiedz »

Obserwator Obserwator
2010-03-16 18:32:11

Zgadzam się, że prawda na wierzch wypłynie. Jednak nawołując do przeprowadzenia czystek używasz argumentacji przedstawianej przez Referendalistów, która jak widać nie przyniosła im sukcesu. Swoja drogą nie sądzę aby "czystki" były lekarstwem na jakiekolwiek problemy i kłopoty

Odpowiedz »

anonim anonim
2010-03-16 18:59:30

Jeżeli czystki są konieczne to powinny być

Odpowiedz »

anonim anonim
2010-03-16 15:11:09

Niestety na nie korzyść inicjatorów referendum inteligencja myśli!!!!!!! Ja nie widze żeby sie pogorszyło od ostatniego poprzednika. Wynagrodzenie burmistrza ustala rada gminy czyli radni

Odpowiedz »

drukarz
2010-03-16 15:27:16

nie chodziło mi wynagrodzenie burmistrza bo to oczywista oczywistość chyba ,że radny S.znowu mu zaproponuje podwyżkę ,przecież zasłużył a jak się zmęczył szkoda że nie widzieliśmy tego co było w sądzie- komedia.Burmistrz zalewał się potem,noga mu drgała ,powieka skakała,ale już ożył ,telefony o wynikach postawiły go na nogi.Jaki był wyprostowany do kamery a w sądzie dobrze że była barierka,przytrzymała go.Biedaczek mógłby się potłuc.Trzeba przyznać rola dobrze zagrana-dać mu oskara.

Odpowiedz »

anonim anonim
2010-03-16 15:50:14

Ludzie potrzebują dowodów a nie pustych bez pokrycia spekulacji może sie denerwował ale ja nadal nie widze faktów narazie to są pomówienia i to sąd przyznał. W biuletynie powinny sie znależć twarde dowody na potwierdzenie czy o to trudno jeżeli sie takie rzeczy wypisuje. Nie obchodzą mnie zbytnio emocje Pana burmistrza może miał niestrawność i źle sie poczuł czy coś innego. Dajcie wkońcu jakieś fakty a nie puste słowa bez pokrycia!!!!!!!!!! wiadomo tylko że burmistrz was denerwuje ale to wystarczający powód?? Ja osobiście nie miałem do czynienia z burmistrzem jest to dla mnie neutralna osoba narazie nie wychodze na tym źle czy nawet dobrze. Ludzie w gminie skała wiedzą że tu są konflikty interesów miedzy pewnymi stronami i nie chcą się w to mieszać. Trzeba przyznać ze te konflikty żadna ze stron nie chce załatwić w cywilizowany sposób.

Odpowiedz »

drukarz
2010-03-16 18:21:47

Nie pojście na referendum nazywasz myśleniem.Przecież to hasło wodza.A ciebie to chyba żadne fakty nie przekonają,jesteś z gatunku tomasza niewiernego.Jeżeli to była zmyła, to dlaczego przypioł się do kilku spraw a nie do calości

Odpowiedz »

on
2010-03-19 07:39:45

Przypioł???? kolejny imbecyl. jak już coś piszesz to sprawdź poprawność pisowni.....

Odpowiedz »

drukarz
2010-03-19 15:48:00

No,ale się przyczepił do jednego wyrazu.Ale przepraszam imbecylem nie jestem i wypraszam sobie takie komentarze pod moim adresem.A może on i on to psi ogon.Pisowni nie muszę sprawdzać tak jak ty "polonisto z przypadku".

Odpowiedz »

anonim anonim
2010-03-16 19:13:53

Referendum powinno być zrobione z głową a nie byle jak zwłaszcza z pieniądze publiczne i kto coś takiego organizuje przed zakończeniem kadencji. Pan z góry stwierdza że fakty nie są potrzebne super podejście widzę z jakim człowiekiem mam do czynienia wszystko powinno się opierać na spekulacjach i pomówieniach. Druga rzecz czy sądzi pan że nauczyciele powinni uprawiać politykę wśród młodzieży?? Młodzież powinna mieć swoje zdanie na ten temat tym się człowiek wyróżnia że myśli co ma sam robić. Dużo ludzi po prostu stwierdziło że referendum przed końcem kadencji to jest zły pomysł gdyby to było zrobione na początku lub w połowie czasu urzędowania burmistrza i gdybyście mieli sensownego kandydata, to kto wie może by sie wam udało.

Odpowiedz »

anonim anonim
2010-03-16 14:02:01

popieram wypowiedz

Odpowiedz »

pysia
2010-03-16 10:15:24

no niestety zostaje nasz Burmistrz, ależ będzie teraz dumny sam z siebie...uwaga bo tak się napuszy ze miejsca mu zabraknie w gabinecie...żal po prostu żal...tyle starań ludzi poszło na marne!! brawo komitet referendalny za ogromną odwagę!!! P. Morawski górą:)

Odpowiedz »

Skalan
2010-03-16 09:48:59

Zobaczymy na wyborach.Pamiętaj ten się śmieje,kto się śmieje ostatni-wtedy nikt nikogo nie będzie zastraszał itp.

Odpowiedz »

anonim anonim
2010-03-16 09:55:54

Ten się śmieje ostatni kto najwolniej kojarzy :) hahaha

Odpowiedz »

anonim anonim
2010-03-16 09:21:10

hahah jezeli ludzie sa panu przeciwni to znaczy że są czasu PRLu lub sytuacja na Białorusi. Ludzie którzy nie poszli na wybory tak samo decydowali że są za Burmistrzem. Nie ma tu żadnego straszenia może Pan tylko spekulować ale prawda jest okrutna i tyle ludzie jednak wybrali burmistrza

Odpowiedz »

Skalan
2010-03-16 07:36:57

Sam sobie zaprzecza-nie będzie się mścił a potem "'że za mówienie co komu ślina na język przyniesie trzeba PONIEŚĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ."

Odpowiedz »

Dodaj komentarz