16.12.2011

Oddają Błonia kibicom, ekolodzy protestują

Tak ma wyglądać strefa kibica na krakowskich Błoniach. Na fanów futbolu będzie tam czekać wiele atrakcji. Wizualizacja: Prowokator Euro Truck

EURO 2012. W Krakowie wybudowano stadion Wisły za 550 mln zł, ale 30 tysięcy kibiców podczas piłkarskich mistrzostw Europy miasto zaprasza na Błonia.

- O Krakowie mówi się już jako o nieoficjalnym piątym mieście Euro 2012 w Polsce - podkreśla prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.

W stolicy Małopolski nie odbędzie się żaden mecz w ramach Euro 2012. Na pocieszenie swoje bazy będą mieć tu reprezentacje piłkarskie Anglii, Holandii i Włoch. Za nimi przyjadą kibice. Z myślą o nich miasto planuje zorganizowanie na Błoniach specjalnej strefy dla fanów na 30 tysięcy osób, która ma funkcjonować od 6 czerwca do końca mistrzostw, czyli 1 lipca. Pomysł nie spodobał się ekologom.

- To jakiś absurd. Po tylu dniach imprezowania Błonia będą zrujnowane. Po czymś takim trzeba byłoby teren takiej strefy ogrodzić na kilka miesięcy, zasiać na niej trawę i czekać aż odrośnie, nie wpuszczając tam nikogo - mówi Mariusz Waszkiewicz, prezes Towarzystwa na rzecz Ochrony Przyrody, który niedawno wstrzymał nadbudowę nazywanego "szkieletorem" wieżowca przy rondzie Mogilskim poprzez oprotestowanie inwestycji w sądzie. Teraz jest przeciwny zadeptywaniu Błoń. - Powinny się na nich odbywać góra trzy imprezy. A jest ich tam co roku za dużo. Niezrozumiałe jest więc wyznaczanie tam stref kibica. Powinny być one lokalizowane na stadionach, których przecież w Krakowie nie brakuje. Będą stać puste, a Błonia zostaną zniszczone? - komentuje prezes Waszkiewicz.

Władze Krakowa uznały natomiast, że Błonia to świetne miejsce, na które można by zagonić wszystkich kibiców.

- Błonia krakowskie, naturalnie kojarzące się ze sportem i rekreacją, leżące między dwoma stadionami, na których trenować będą drużyny grające na mistrzostwach, to najlepsza możliwa lokalizacja dla strefy. Ze ścisłego centrum Krakowa można dostać się tam w kilka minut, a ogrom wolnego terenu daje nam niemal nieograniczone możliwości rozbudowy strefy - mówi wiceprezydent Krakowa Magdalena Sroka.

Strefa Kibica na Błoniach ma być przygotowana z funduszy sponsorów. Zaprojektowała ją agencja Prowokator Euro Truck, która wraz z Krakowskim Biurem Festiwalowym odpowiada za organizację imprez w strefie.

Prezes Prowokatora Radosław Nęcki wyjaśnia: - Po zakończeniu funkcjonowania strefy kibica jest przewidziana rekultywacja terenu. Po zdemontowaniu wszystkiego ocenimy, jakie są straty i zieleń będzie odnowiona.

Do ślubu w strefie kibica na Błoniach

- Kibice będą mogli nawet w tej strefie wziąć ślub cywilny - mówi Radosław Nęcki, prezes agencji Prowokator Euro Truck, która wraz z Krakowskim Biurem Festiwalowym zorganizuje podczas Euro 2012 tzw. strefę kibica na Błoniach.

Na wielkim telebimie o powierzchni 100 mkw. oraz wielu mniejszych monitorach w strefie mecze mistrzostw Europy w piłce nożnej będzie mogło oglądać 30 tysięcy osób. Władze Krakowa spodziewają się, że w sumie w związku z Euro 2012 do Krakowa przyjedzie ok. 100 tys. fanów futbolu. Wszystko dzięki temu, że w naszym mieście swoje bazy pobytowe będą mieć reprezentacje Anglii, Holandii i Włoch.

wydrukuj wyślij

Portal „Dziennik Polski” wraz ze wszystkimi treściami będącymi jego elementami składowymi - w szczególności internetowe wydanie „Dziennika Polskiego” i treści będące jego elementami składowymi - podlegają ochronie prawnej na podstawie międzynarodowego i polskiego prawa autorskiego. Jakiekolwiek korzystanie z utworów, o których mowa powyżej, przekraczające dozwolony użytek osobisty (uregulowany w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych) wymaga wyraźnej zgody Wydawcy - POLSKAPRESSE Sp. z o.o., które z tytułu praw autorskich jest podmiotem uprawnionym do wydania takiej zgody.



Waszym zdaniem

krakus
2012-01-29 15:42:06

W jakim celu wybudowano 2 stadiony za nasze pieniadze! Tam spedzac ta cholote i bandziorow,ponadto jest duzo"orlikow" na osiedlach,wiec niech tam ogladaja i bija sie ! Won z Krakowa przemocy,chuliganom i korupcji,bo pilka nozna to wlasnie to!!!!!!

Odpowiedz »

Krakus rod@wity
2011-12-22 06:55:58

Moim zdaniem:podniecanie się euro 2012 nie należy do bon tonu.Podniecanie się jak 20 graczy goni za jedną piłką to już "poniżej pasa". Oficjalnie się mówi, że publiczne pieniądze są marnotrawione na hucpy i fanaberie!

Odpowiedz »

miner
2011-12-18 10:20:43

wygląda na to że ci niby inteligenci z krakowa chcą wykończyć swoje miasto - na szczęście ja już mieszkam w warszawie i mogę się tylko śmiać z tej małomiasteczkowej zaściankowości hahahaha

Odpowiedz »

turist
2011-12-20 10:58:55

Wykończyć miasto, dobre, hehe. 100 tys. turystów, z czego kilka tys. bogatych (żony, kochanki, sponsorzy, sędziowie uefa) przez miesiąc wydający grubą walutę w Krakowie, no po prostu dramat. ;) Pierwszy raz w historii ME 3 drużyny będą stacjonować jednym w mieście... w którym w dodatku nie odbędzie się ani jeden mecz turnieju. 2 ekipy będą dolatywać na Ukrainę, a 1 do innych polskich miast. Anglicy wybrali Kraków uznając jego walory wbrew naciskom własnej prasy i Ukraińców. A to wszystko z pieniędzy sponsorów, nie budżetu miasta wraz z setkami godzin promocji w telewizjach bogatych krajów zachodniej Europy. Naprawdę jest nad czym drzeć szaty. ;) Cieszcie się swoimi Rosjanami, Warszawiacy. A wszystkich zapraszamy do Krakowa i na Błonia, bo wygląda na to, że najwięcej będzie się działo właśnie tam. ;))

Odpowiedz »

miner
2011-12-20 15:24:06

przecież właśnie to miałem na mysli - nic dodac nic ując - w innych krajach mieszkańcy za takie wyróznienie gotowi by byli gościć kibiców w swoich domach ale wielu pseudointeligentów chce to wszystko zepsuć i wg mnie jest 100x bardziej szkodliwa dla miasta od pseudokibiców ja jestem z K ale się przeprowadziłem do W

Odpowiedz »

assissi
2011-12-20 11:27:28

otóż chętnie gości przyjmiemy ale nie na Błoniach, czy to jasne? mamy przy Błoniach dwa duże piękne stadiony zbudowane z naszych pieniędzy, zatem kibice - na stadiony a nie na naszą łąkę.

Odpowiedz »

january
2011-12-20 15:18:38

od tego są błonia żeby je deptać jak tego mieszkańcy nie robia to krety ryją... dlaczego tak tej łąki bronicie skoro nawet po niej nie chodzicie tam sa pustki i trawa po kostki - żenada

Odpowiedz »

assissi
2011-12-21 17:22:34

"pustki i trawa po kostki" do tego krety...straszne, niewybaczalne po prostu i to jeszcze w mieście!

Odpowiedz »

olek
2011-12-17 23:36:57

i znowu rzesza pijanych kiboli ważniejsza od kulturalnych mieszkańców pragnących aby Błonia były miejscem spacerów i pięknych widoków bez ryczącego bydła zwanego kibicami .

Odpowiedz »

zabobon
2011-12-18 10:12:20

ciekawe czy obrażając innych sam jesteś tak kulturalny i nie śmiecisz tam i sprzątasz po swoim psie

Odpowiedz »

kret asfaltowy
2011-12-17 17:06:59

proponuję aby wpisać do rejestru zabytków wyjazd na Kielce aby zablokować ewentualny remont lub przebudowę bo przecież mógłby zaniknąć jedyne na świecie miejsce występowania kreta asfaltowego

Odpowiedz »

assissi
2011-12-18 09:23:05

jak to mówią: głupich nie sieją, sami rosną

Odpowiedz »

bravo
2011-12-18 10:16:36

wprowadzić w krakowie zakaz wszystkiego to pseudointeligenci się ucieszą

Odpowiedz »

Katarzyna
2011-12-17 00:23:13

Błonia są dla spacerowiczów, dzieci i psów, a nie dla dzikiej hordy rozbestwionych kiboli utrudniających życie mieszkańcom Krakowa, a zwłaszcza dzielnicy Zwierzyniec. Błonia mają być zielone, porośnięte trawą i przede wszystkim bezpieczne.Dość już hegemonii kiboli. Wystarczy popatrzeć co się dzieje w PZPN-ie. Piłka nożna to jedynie przekręty i kibolstwo a dla zwykłych obywateli Euro 2012 oznaczać będzie jedynie utrudnienia i niebezpieczeństwo. po co nam to? Lepiej być zaściankiem na własnym rozrachunku niż spłacać długi za stadiony przez lata kosztem likwidacji szkół i mdk -ów.

Odpowiedz »

normalny kibic
2011-12-18 16:34:49

obrażasz normalnych kibiców. Dlaczego nazywasz wszystkich kibolami?

Odpowiedz »

maciej
2011-12-17 23:27:56

nic dodac ,nic ując

Odpowiedz »

karolek
2011-12-17 17:00:43

przemawia prze Ciebie tvnowska propaganda droga Kasiu - otworz szerzej oczy - czy widziałaś żeby dochodziło do jakichś bijatyk na tak wielkich imprezach??? nawet już od bardzo dawna nie dochodzi do nich na polskich stadionach

Odpowiedz »

stop
2012-01-29 15:46:48

No wlasnie otworz oczy! Czy wiesz, ile kosztuje nas podatnikow takie zabezpieczenie przed chuliganami, ile ochrony i policji!!!!A ulice z dziurami po kilkanascie lat i co wazniejsze?

Odpowiedz »

Magda M.
2011-12-17 00:04:31

Czy ktoś bierze pod uwagę, że kibice drużyn, które będą trenować w Krakowie mogą się pobić? Co wtedy z szumnie zapowiadaną strefą? Będzie dla kibiców jednej drużyny? Tacy Anglicy nie jeden raz dali już przykłady "dobrego" zachowania w Rynku.

Odpowiedz »

szkieletor
2011-12-16 22:27:23

Krakusy ogrodźcie sobie te wasze błonia drutem kolczastym i nie wpuszczajta nikogo i patrzta jak będą zastać chwastami... a ztego co tu widzę po tych wpisach to jak dalej takie pomysły będą mieli nibyekolodzy czy mieszkańcy zaślepieni swoją wyższością i pseudomądrością to wasze całe miasto niedługo zarośnie chwastami...

Odpowiedz »

w er
2011-12-17 07:38:52

Nie zarośnie ,bo co roku przybywa tutaj z wiochy ponad 200 tys studenckiej stonki ,która wypełnia sklepy ,ulice ,chodniki ,place,parki ,komunikację itd.

Odpowiedz »

wieśniak
2011-12-17 17:03:12

tyle to studiuje w Londynie czy Warszawie a nie w takim zapyziałym mieście bez perspektyw dla studenta - zróbcie sobie skansen i patrzcie z zazdrością na inne polskie miasta

Odpowiedz »

franiu
2011-12-16 22:21:07

trawa odrośnie szybko a na bardziej udeptanej ziemi nie będą ryły krety - nie róbcie z Krakowa zaścianka błagam... nie chcę żyć jak indianin w rezerwacie niech to miasto wreszcie zacznie się rozwijać precz z pseudoekologami i ekoterrorystami

Odpowiedz »

jato
2011-12-20 22:13:22

ja patrzyłbym z satysfakcją a nie zazdrością

Odpowiedz »

Jan
2011-12-16 18:42:17

Ale czemu "strefa kibica" nie może być na miejskim stadionie Wisly??? Przecież wszyscy się tam pomieszczą, są już ławeczki i telebimy!!!

Odpowiedz »

Rozsądny Krakus
2011-12-16 18:16:23

Miasto Kraków jest ogromnie zadłużone. W planach jest w związku z tym zamknięcie niektórych szkół oraz domów kultury, a na takiej strefie miasto zarobi pieniądze. Dlatego sądzę, że zdeptana trawa nie jest ważniejsza od edukacji krakowskiej młodzieży.

Odpowiedz »

DH
2011-12-16 16:55:42

Pomyśl sobie spasiona Madziu, że nadejdzie taki dzień, w którym ktoś Ci przypomni te wszystkie brednie, które z właściwą sobie bezczelnością i zaawansowanym chamstwem wyszczekujesz w mowie i w piśmie pod adresem osób kierujących korespondencję do Miasta. A taki dzień nadejdzie. Zawsze nadchodzi. Jan Tajster też myślał, że on nigdy nie nadejdzie.

Odpowiedz »

KR
2011-12-16 13:32:23

Popieram imprezę na Błoniach. Trawa odrośnie, a miasto na tym zyska. Precz z ekoterroryzmem.

Odpowiedz »

architekt Zofia Brzykczyk
2011-12-16 12:01:35

BŁONIA ZOSTAŁY WPISANE DO REJESTRU ZABYTKÓW.Są niekwestionowanym skarbem miasta i ewenementem (jako zielona łąka w środku miasta,ze wspaniałą panoramą z jednej strony na Wawel,z drugiej na Kopiec Kościuszki)na skalę światową.Wszyscy przyjeżdżający z zagranicy goście z niekłamanym zachwytem delektują się spacerem wzdłuż Błoń.Wszyscy mieszkańcy mają prawo o ten skarb dbać i w sposób kulturalny z niego korzystać. Mają też prawo do informacji (z wyprzedzeniem),o planowanych na terenie Błoń miejskich działaniach. Nie jest to prywatny teren Prezydenta Miasta. Nieuprawniona jest decyzja Pani Wiceprezydent Sroki i popieranego Biura Festiwalowego (schodzącego na manowce, bo przecież zostało powołane do szerzenia KULTURY),które zleca za ogromne pieniądze (nie ważne że sponsorów,przecież teren wyznaczyli urzędnicy) dewastację terenu tak cennego dla Krakowian.Co na to Wojewódzki i Miejski Konserwatorzy Zabytków? Co na to Miejska Komisja Urbanistyki i Architektury? Co na to Rada Miasta? Działania w miejskiej przestrzeni na taką skalę MUSZĄ z urzędu być w sferze ich zainteresowań. Zadziwiająca jest w Krakowie tendencja do degradacji miejsc cennych, które stały się sensem Miasta z woli i trudu naszych przodków, zamiast stwarzania wartości dodanych przez podnoszenie rangi miejsc w mieście zapomnianych. Wydawałoby się,że Euro 2012 stwarza ku temu znakomitą okazję. Kraków to nie tylko Rynek i okolice.

Odpowiedz »

toja
2011-12-20 22:15:13

podpisuję się pod tym komentarzem

Odpowiedz »

maciej
2011-12-17 23:30:48

nic dodac ,nic ujac

Odpowiedz »

monika bogdanowska
2011-12-17 06:48:44

święte słowa - zgadzam się z każdym i w pełni popieram! Zapytajmy zatem o przyczyny tych decyzji.

Odpowiedz »

mieszk.
2011-12-16 10:58:58

Mam tylko nadzieję, że na ulice w pobliżu błoń będą mogli wjeżdżać tylko mieszkańcy. To miasto jest ostatnio przekleństwem dla osób chcących zaparkować przed swoim domem. Prezydent ma w d... mieszkańców, ul. Smoleńsk, Piastowska, Retoryka i inne są całkowicie zastawione w czasie tych przeklętych imprez, a dziecko z fotelikiem trzeba nosić kilometrami do domu.

Odpowiedz »

zx
2011-12-18 11:22:09

To się przeprowadź, są + i - życia w centrum. Większość ludzi to by chciała do domu wjechać samochodem.

Odpowiedz »

Marco
2011-12-16 09:21:32

Zastanawiam się jakież to szlachetne i rzadkie endemity rosną na tej łące? Rzeczywiście, po trzech tygodniach, mogłyby ulec zgładzie. Toż byłaby to prawdziwa katastrofa ekologiczna.

Odpowiedz »

krakuska
2011-12-16 08:55:33

IOdiotyzm !!!!!! SZukaja pieniedzy?

Odpowiedz »

t rn
2011-12-16 08:27:54

No cóż , jak ktoś wciąż głupkowato podkreśla ,że stadiony są miejskie ,to niech teraz miasto wpuści tam kibiców zamiast na Błonia . Tak urzędnicy jak i miłośnicy piłki nożnej muszą pamiętać ,że są tylko małą kropelką w odniesieniu do wszystkich mieszkańców a to interes większości powinien być brany pod uwagę przy podejmowaniu decyzji .Ponadto nie rozumiem ,czym tak podniecają się urzędniczki ? Tym ,że na Błoniach chcą urządzić de facto ochlaj piwny dla kibiców i miejsce wrzasków ? Czy normalni krakowianie będą musieli chyłkiem przemykać się obok urżniętych do nieprzytomności kiboli i do tego obcych ? Karty już jak widać rozdane bo już wiadomo kto zorganizuje , jacy sponsorzy itd. Jest tylko jedno ale . Nie rozumiem natomiast podniecenia urzędników bo niby dlaczego mieszkańcy Krakowa niezainteresowani w ogóle tym turniejem są skazani na obecność obcych kiboli ,ich rozróby ,wrzaski i pijatyki ?Tylko dlatego ,żeby ktoś na tym zarobił ? A co mnie obchodzą interesy prywatnych osób .Niech zarabiają w taki sposób aby innym nie przeszkadzać ale okazuje się ,że w Polsce najłatwiej zarobić korzystając z publicznej własności.Załatwi się z urzędnikiem i kasa płynie.

Odpowiedz »

assissi
2011-12-16 06:46:02

nie tylko "ekolodzy" uznają że to głupi pomysł ale jak sądzę również większość krakowian, dla których Błonia to własnie najważniejszy obszar rekreacji i wypoczynku. Po co zatem budowano stadiony, z całą infrastrukturą, skoro teraz będzie się naszą Wielką Łąkę zadeptywać? Dlaczego władze miasta traktują Błonia jak swoją własność?

Odpowiedz »

jato
2011-12-20 22:18:38

wyjaśniam-a więc po to, aby uchronić nowiutkie stadiony przed zniszczeniem bardziej kosztownym niż potem "odnowienie" Błoń chyba, że to będzie ZIKiT

Odpowiedz »

rrrr
2011-12-16 08:38:00

"O Krakowie mówi się już jako o nieoficjalnym piątym mieście Euro 2012 w Polsce - podkreśla prezydent Krakowa Jacek Majchrowski" Taaaaak? I co się jeszcze mówi ? Może o tym ,że Majchrowski zostanie 12 zawodnikiem reprezentacji ? Basuje i plecie głupkowate teksty dla naiwnych ,żeby tylko złagodzić zarzuty kolosalnej niegospodarności poprzez wybudowanie 2 stadionów piłkarskich ,która przejdzie do historii Polski ,jako wydatek ,który pogrążył budżet Krakowa na lata w kryzysie finansowym oraz przykład lekkomyślności i nieodpowiedzialności lokalnej władzy samorządowej.

Odpowiedz »

Dodaj komentarz