Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Apteki wprowadzają do sprzedaży markę tańszych leków, przygotowaną z myślą o osobach starszych

DD
Najwięcej leków kupują osoby starsze. To dla nich spory wydatek FOT. ARCHIWUM
Najwięcej leków kupują osoby starsze. To dla nich spory wydatek FOT. ARCHIWUM
Ogólnopolska sieć aptek Dbam o Zdrowie wprowadza do sprzedaży markę leków przygotowaną z myślą o seniorach. Produkty oznaczone logotypem "60+" będą jednymi z tańszych w swoich kategoriach.

Najwięcej leków kupują osoby starsze. To dla nich spory wydatek FOT. ARCHIWUM

Pod koniec października w aptekach Dbam o Zdrowie pojawiły się pierwsze produkty marki "60+". Na początek są to leki dostępne bez recepty: witamina B complex, tran z rekina i rutyna C. Gama produktów "60+" będzie stopniowo poszerzana, w tym również o leki na receptę. Obecnie trwają prace związane z rejestracją pierwszych leków recepturowych oznaczonych marką "60+".

Sieć Dbam o Zdrowie przeanalizowała pochodzące z ponad tysiąca aptek dane dotyczące zakupu leków przez osoby powyżej 60. roku życia. Na tej podstawie zostały określone rodzaje leków, po które seniorzy sięgają najczęściej.

- Jako jedna z największych w Polsce sieci aptek mamy dostęp do wiedzy na temat zakupów dokonywanych co miesiąc przez 2,5 miliona naszych klientów - mówi Tomasz Kisiel, wiceprezes DOZ SA. - Postanowiliśmy wykorzystać tę wiedzę, aby pomóc tym, dla których wydatki na leki stanowią największe obciążenie.

Leki z serii "60+" będą tańsze od średniej ceny leków w poszczególnych kategoriach. Uzyskanie korzystnej ceny jest możliwe dzięki efektowi skali oraz temu, że firma nie ponosi kosztów związanych z promocją i marketingiem.

- Zachowując rygorystyczne wymogi jakościowe chcemy oferować leki po możliwie niskich cenach - mówi Tomasz Kisiel.

Z myślą o seniorach zostały również przygotowane opakowania tych leków. Wszystkie pudełka marki "60+" będą w kolorze granatowym, natomiast umieszczone na nich napisy będą białe. W połączeniu z dużą czcionką ułatwi to czytanie. Podobny zabieg zastosowano w ulotce dołączonej do leku. Ulotka ma większy format, jest napisana przystępnym językiem oraz większą czcionką.

- Odbieraliśmy liczne sygnały od pacjentów, że mają trudności w czytaniu informacji zarówno na pudełku, jak i ulotce dotyczącej leku - dodaje Tomasz Kisiel. - Postanowiliśmy wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom.

Wszystkie leki pod marką "60+" zostaną dostarczone przez wiodących europejskich producentów, a następnie zarejestrowane w Polsce, co jest gwarancją ich bezpieczeństwa i jakości.

(DD)

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski