Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Która kategoria?

WES
Fot. Theta
Fot. Theta
Na ośmiu skontrolowanych przedsiębiorców, prowadzących usługi hotelarskie, aż u sześciu - a więc 75 proc. sprawdzanych - małopolska Inspekcja Handlowa ujawniła różnego rodzaju nieprawidłowości. Placówki w większości do kontroli wskazane zostały przez Urząd Marszałkowski.

Fot. Theta

Kontrolerzy w minionym kwartale odwiedzili dwa hotele, jeden motel, pensjonat oraz cztery inne obiekty, świadczące usługi hotelarskie. Sprawdzali legalność i prawidłowości działania przedsiębiorców.

Wszyscy wizytowani przedsiębiorcy prowadzili działalność zgodnie z zakresem zgłoszonym w ewidencji (5) bądź Krajowym Rejestrze Sądowym (3). W jednym przypadku kwestionowano niepodanie w KRS faktu prowadzenia sprzedaży alkoholu w barze oraz śniadań.

Ważne decyzje administracyjne o zaszeregowaniu do odpowiedniego rodzaju i kategorii okazała inspektorom tylko połowa przedsiębiorców - dotyczyły one dwóch hoteli, motelu i pensjonatu. W czterech pozostałych obiektach stwierdzono nieprzestrzeganie przepisów Ustawy o usługach hotelarskich poprzez posługiwanie się nazwami rodzajowymi (takimi jak: hotel, neohotel oraz pensjonat) i kategorią bez uzyskania decyzji.

W pięciu przypadkach informacje pisemne, przekazywane konsumentom w materiałach reklamowych, były niezgodne ze stanem faktycznym. Przykładowo w przypadku motelu kontrola ujawniła umieszczenie nieprawdziwych danych dotyczących jego kategorii - przedsiębiorca w oznaczeniach na zewnątrz obiektu nie podał informacji o kategorii (a były to dwie gwiazdki), natomiast na stronie internetowej umieścił trzy gwiazdki. Motel był także jedynym obiektem, którego cenniki nie zapewniały prostej i niebudzącej wątpliwości informacji o wysokości cen (za korzystanie z sauny, siłowni, jacuzzi i wynajmu samochodu), gdyż kwoty podane były w formie "od - do".

Dokumenty potwierdzające spełnianie przez obiekt hotelarski wymagań budowlanych, przeciwpożarowych i sanitarnych przedłożono we wszystkich obiektach, z wyjątkiem jednego przypadku, w którym kontrola nie została jeszcze zakończona. W innym nie okazano dokumentów dotyczących spełniania wymagań przeciwpożarowych, ponieważ przedsiębiorca był właśnie w trakcie realizacji wniosku Państwowej Straży Pożarnej, związanego z montażem hydrantu w części restauracyjnej obiektu.

Dwie placówki były przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych wraz ze stosownymi oznaczeniami. Natomiast jeden hotel dwugwiazdkowy posiadał takie oznaczenie, podczas gdy faktycznie nie był przystosowany do ich przyjęcia.

W wyniku kontroli m.in. jednemu z przedsiębiorców zakazano stosowania nazwy rodzajowej "hotel" i oznaczania obiektu trzema gwiazdkami do czasu otrzymania takiego zaszeregowania i kategorii. Innego właściciela obiektu ukarano 500-złotowym mandatem. O wszystkich nieprawidłowościach został powiadomiony marszałek województwa.

(WES)

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski