Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cygnet - wspólne dzieło Toyoty i Astona Martina

Redakcja
Toyota oficjalnie potwierdziła, że wspólnie z Astonem Martinem stworzy limitowaną serię iQ produkowaną pod marką Aston Martin, projekt będzie nosił nazwę Cygnet.

Przeprowadzone przez firmę Aston Martin badania wykazały, że ponad połowa nabywców ich samochodów kupuje również drugie auto do przemieszczania się po mieście. To skłoniło producenta do podjęcia rozmów z koncernem Toyota, którego miejski model iQ zdobył już szerokie uznanie światowej publiczności.
Aston martin cygnet będzie powstawał na bazie najmocniejszej odmiany toyoty iQ z silnikiem 1,33 l. Specjaliści z Astona zajmą się przede wszystkim zmianami detali nadwozia małej toyoty, by samochód nawiązywał stylem do prestiżu angielskiego producenta.
Wewnątrz auta spodziewać się można luksusowej skóry, drewna oraz wielu aluminiowych detali typowych dla astona martina. Z projektów prototypu widać również wiele zewnętrznych dodatków nadających małej toyocie prawdziwego ducha astona.
Będzie to nietuzinkowy projekt bazujący na toyocie iQ od niej będzie zapożyczone nadwozie, platforma, napęd, a nawet architektura wnętrza. Z zewnątrz brytyjski model będzie się różnił od japońskiego inną maską z wlotami powietrza i firmowym grillem.
Aston martin cygnet ma być początkowo oferowany tylko aktualnym posiadaczom samochodów tej marki oraz osobom, które zamówią nowego astona. Czy potem auto będzie mógł kupić każdy - jeszcze nie wiadomo.
Aston martin cygnet powinien pojawić się w salonach oficjalnych dealerów w Wielkiej Brytanii i większości krajów europejskich w przyszłym roku. Producent planuje wypuszczać około 1000-2000 takich samochodów rocznie.
***
iQ to najmniejszy w świecie samochód czteroosobowy - ma niecałe 3 metry długości. Pojazd ten, rewolucyjny pod względem zwartości i ergonomii konstrukcji.
Nowy benzynowy silnik Dual VVT-i o pojemności 1,33 litra i mocy 100 km, wykorzystujący technologię Toyota Optimal Drive, dostępny jest od niedawna. iQ 1,33, wyposażony standardowo w 6-stopniową skrzynię biegów i system Toyota Stop and Start, zużywa 4,8 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym i emituje zaledwie 113 g CO2 na km. W przypadku zastosowania skrzyni Toyota Multidrive zużycie paliwa wynosi jedynie 5,1 l/100 km, zaś emisja CO2 - 120 g/km.
Mimo małych rozmiarów, iQ zapewnia pasażerom duży stopień bezpieczeństwa. Karoseria z wielopunktowym systemem pochłaniania energii uderzenia, 11 poduszek powietrznych i zaawansowana technologia kontroli trakcji i kontrola stabilizacji pojazdu VSC sprawiły, że toyota iQ uzyskała najwyższą ocenę 5 gwiazdek w zaostrzonych testach Euro NCAP.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski