Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szybki tramwaj pojedzie do pl. Centralnego

Redakcja
Torowisko do Nowej Huty jest w niezbyt dobrym stanie Fot. Andrzej Banaś
Torowisko do Nowej Huty jest w niezbyt dobrym stanie Fot. Andrzej Banaś
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zakończył przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego na odcinku od ronda Mogilskiego do placu Centralnego.

Torowisko do Nowej Huty jest w niezbyt dobrym stanie Fot. Andrzej Banaś

INWESTYCJE. Firma Strabag za około 128 milionów złotych zmodernizuje torowisko od ronda Mogilskiego do placu Centralnego. Będzie gotowe w 2014 roku.

Na budowę nowej trasy szybkiego tramwaju ZIKiT przeznaczył 211 mln zł. Inwestycję chciały wykonać cztery firmy: Strabag (złożył ofertę na ok. 128 mln zł), Budimex (oferta za ok. 140 mln zł), ZUE i Mostostal (171 mln zł) oraz Budis wraz z hiszpańską firmą z Barcelony (oferta za ok. 180 mln zł). - Najtańsza była oferta firmy Strabag i ona wygrała. Teraz sprawdzimy ją pod względem formalnym i prawnym - informuje Michał Pyclik z ZIKiT.

Pyclik ocenia, że formalności związane m.in. ze sprawdzeniem oferty mogą potrwać około miesiąca. Jeżeli nie będzie odwołań od przetargu, Strabag może przystąpić do opracowywania projektu inwestycji.

Co się zmieni

Nowe torowisko na odcinku 6,5 km będzie spełniać normy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, co powinno przyspieszyć w przyszłości czas przejazdu tramwaju. W ramach inwestycji przebudowana zostanie linia tramwajowa wraz z przystankami i peronami. Zostaną wybudowane nowe wiaty przystankowe i ekrany akustyczne. Gruntownie zmodernizowany będzie układ drogowy ze skrzyżowaniami od ronda Mogilskiego do placu Centralnego (wzdłuż przebudowywanej linii tramwajowej). - Wykonawca wybuduje także kompleksowy system sterowania ruchem na całym odcinku przebudowywanej linii tramwajowej - dodaje Pyclik.

W zakresie prac mieści się również modernizacja infrastruktury drogowej - sieci gazowych, wodociągowych i cieplnych. Remontu doczekają się przejścia podziemne pod rondem Czyżyńskim i most na rzece Białucha w ciągu ulicy Mogilskiej. Ma zostać także wybudowane nowe skrzyżowanie ulic Lema, Meissnera i al. Jana Pawła II.

Zaprojektuj i zbuduj

Cała inwestycja zostanie wykonana w systemie "zaprojektuj i zbuduj". Oznacza to, że wykonawca sam zaprojektuje wszystkie rozwiązania na bazie danych dostarczonych przez ZIKiT, a potem wykona inwestycję według własnego projektu. Koszty przebudowy linii tramwajowej częściowo pokryje Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.Inwestycja powinna być ukończona w 2014 roku.

Małgorzata Stuch

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski