17.12.2011
Sikorski kontra prawica 1-0
POLITYKA. Tylko posłowie PiS i Solidarnej Polski głosowali za odwołaniem szefa dyplomacji Radosława Sikorskiego. W sumie było ich 152. Pozostałe kluby opowiedziały się za jego pozostaniem, dzięki czemu uzyskał 292 głosy.
Premier Donald Tusk i minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski (z prawej) Fot. PAP/Andrzej Hrechorowicz
Zanim doszło do wczorajszego głosowania, w czwartkową noc w Sejmie odbyła się dyskusja nad wnioskiem PiS o odwołanie szefa dyplomacji. Doszło do niej po uprzedniej 11-godzinnej ostrej debacie o przyszłości Unii Europejskiej.
W imieniu PiS Sikorskiego oskarżał Witold Waszczykowski, były jego podwładny; gdy Sikorski był szefem MON w rządzie Marcinkiewicza i Kaczyńskiego, Waszczykowski był wiceministrem.
Polityk PiS grzmiał: - Nie zaistniał Sikorski w przestrzeni intelektualnej jako indywidualność znająca problematykę międzynarodową (...) przejdzie do historii jako dyplomata licznych niepowodzeń.
Posłowie PiS zarzucali ministrowi, że sprzeniewierzył się polskiej racji stanu i rocie przysięgi ministra.
Szefa dyplomacji bronił Rafał Grupiński (PO). Sikorski miał też adwokatów wśród posłów SLD i Ruchu Palikota. Bronił go także premier Donald Tusk. Zrobił to m.in. przy pomocy słów prezydenta Lecha Kaczyńskiego o federacji europejskiej, które była głowa państwa wygłosiła w Berlinie w 2006 r. Sikorskiemu PiS stawia bowiem zarzut, że 8 grudnia 2011 r. w Berlinie mówił, że przyszłością Unii jest federacja.
Według prof. Antoniego Kamińskiego, politologa z PAN, przewodniczącego Stowarzyszenia "Obywatelska Polska", wniosek PiS i poparcie go przez Solidarną Polskę o odwołanie ministra Sikorskiego miało na celu zademonstrowanie przez te stronnictwa stosunku do integracji europejskiej i zakwestionowanie polityki PO wobec tej sprawy. - Drugim motywem była zapewne niechęć polityków PiS do Radosława Sikorskiego - uważa prof. Kamiński. - Zwracam uwagę, że kariera obecnego ministra spraw zagranicznych pomiędzy 2001 a 2007 r. związana była z PiS. Od 4 lat Sikorski jest natomiast ostrym krytykiem tej formacji, a jej liderzy odwzajemniają niechęć szefowi MSZ - mówi prof. Kamiński.
W jego ocenie polityka PiS w stosunku do UE jest pełna sprzeczności. - Po dobroci przystąpiliśmy do Unii, a skoro tak się stało, to jak w małżeństwie, trzeba uwzględniać interes drugiej strony, współdziałać z nią, być lojalnym. Moim zdaniem ze strony PiS brakuje lojalności wobec Unii - przekonuje politolog z PAN. Podkreśla przy tym, że nie jest zwolennikiem polityki zagranicznej prowadzonej przez PO.
Prof. Antoni Kamiński przyznaje, że opozycja jest skazana na przegraną w głosowaniach nad odwołaniem ministrów koalicji. Jednocześnie twierdzi on, że czasami nie ma innego wyjścia, gdy dany minister nie wywiązuje się z obowiązków. Wtedy musi wykonać symboliczny gest, jakim jest wniosek o wotum nieufności.
- W przypadku wniosku dotyczącego ministra Sikorskiego wniosek PiS nie był chyba zbyt fortunny. Wystąpienie szefa MSZ w Berlinie spodobało się. Sam Sikorski odniósł sukces marketingowy. To jest fakt i nie zmieni tego moja opinia, że jego przemówienie nie było wystąpieniem męża stanu, a aktora żądnego poklasku. PiS powinno uwzględniać realia, tym bardziej że ma w Europie opinię partii awanturniczej - ocenia prof. Kamiński. Zwraca uwagę, że Polacy są największymi euroentuzjastami, bo widzą osobisty interes w trwaniu UE.
- Ale nie tylko. Zdajemy sobie sprawę, że bez Unii wrócilibyśmy do sytuacji kraju, który jest pomiędzy Moskwą a Berlinem. Dlatego eurosceptycyzm PiS skazuje tę formację na kolejne porażki - podkreśla.
- 1
- 2
- następna »
Portal „Dziennik Polski” wraz ze wszystkimi treściami będącymi jego elementami składowymi - w szczególności internetowe wydanie „Dziennika Polskiego” i treści będące jego elementami składowymi - podlegają ochronie prawnej na podstawie międzynarodowego i polskiego prawa autorskiego. Jakiekolwiek korzystanie z utworów, o których mowa powyżej, przekraczające dozwolony użytek osobisty (uregulowany w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych) wymaga wyraźnej zgody Wydawcy - POLSKAPRESSE Sp. z o.o., które z tytułu praw autorskich jest podmiotem uprawnionym do wydania takiej zgody.
Artykuł bezpłatny
Subskrybuj kategorię
Skomentuj (150)
Wydrukuj
Wyślij link
-
21.05.2012
Jak zatrudnić pracownika, przeżyć i nie zwariować
Zniechęca ich zwłaszcza to, że mają identyczne obowiązki jak wielkie korporacje. -
21.05.2012
Podatki dla nieopodatkowanych
- Polska gospodarka potrzebuje wsparcia państwa - mówił w sobotę prezes PiS Jarosław Kaczyński na spotkaniu z sympatykami partii w historycznej sali BHP w Stoczni Gdańskiej. Nakreślał też plan zmiany, wśród priorytetów: wsparcie dla... -
21.05.2012
Obywatelska Komisja Edukacji Narodowej
-
21.05.2012
Rozdzielone 205 miliardów złotych
-
21.05.2012
"Gagariny" nie pociągną kibiców po szerokim torze
Facebook
GooglePlus
Wykop









horacy
2012-02-02 09:13:37
PiS partia sowinistyczna i bezmózgowców może jedynie przez wnioski o odwolania tego czy innego ministra siać dalej zament.Tylko dlaczego Rząd nie wyciąga z tego wniosków.Dlaczego haniebna ustawa o dotowaniu partii nie została zniesiona.To w gruncie rzeczy dzięki tej ustawie opłacają moralne zera partyjne.Tak jak z ACTA zacząć brać sprawę w swoje ręce przez naród i gonić złodziei partyjnych a w wyborach pokazać im czerwoną kartkę.W brew pozorom głosująć na Palikota zrobimy przewrót w partiach i to jedyny obecnie sposób na pozbycie się PiS,PO,PSL.
Odpowiedz »
kk
2012-01-31 12:27:18
Sprzedwaczyki jednego sortu i PiS i PO nas Unii sprzedały, tylko PiS o tym zapomnial, i dlatego pluje na PO w tej sprawie.Choc PO nie znosze za lizodusptwo wobec Niemiec i Unii.
Odpowiedz »
Wiarus
2012-02-02 09:16:13
Zapomniałeś dodać PSL.Oni sprzedali nas za łyżkę soczewicy a zachód i tak nas wydyma jak w 1939
Odpowiedz »
popieram
2012-02-01 10:09:30
Nareszcie ktoś zauważył, że jedni i drudzy się tyle samo warci.
Odpowiedz »
baca
2012-01-26 13:10:41
naprawde wynik jest minus 25 dla Sikory
Odpowiedz »
Wiarus
2012-02-02 09:17:40
Naprawdę to jesteś skończony matoł
Odpowiedz »
ZuluGula
2012-01-18 09:57:49
Polska to dziwna kraj.
Odpowiedz »
Inny
2012-01-06 22:46:17
Powyższa dyskusja najlepiej potwierdza dlaczego demokracja to błąd.
Odpowiedz »
puknij się PiSiorku
2012-01-09 18:24:38
Pewnie marzy ci się dyktatura jedynego słusznego wodza jarosława kłamliwego?
Odpowiedz »
ty tez sie POknij
2012-01-10 11:31:31
A mnie po co on , mamy donalda prawdomownego , w zupelnosci starczy .
Odpowiedz »
ZWZ1
2011-12-18 22:58:38
Te niektóre wpisy świadczą o jednym,że sami zakładacie sznur na własną szyję.Tusk Sikorski i konsorcjum będą egzekutorami.
Odpowiedz »
dobra rada
2011-12-19 15:03:36
Idź się leczyć!
Odpowiedz »
mzyzio
2011-12-18 21:48:06
heh fotyga do była minister, amerykanie ją opisywali jako osobę tępą ale wierną, ciesze sie że został sikorski przynajmniej zna angielski
Odpowiedz »
gostek
2012-01-25 14:09:15
i tu się mylisz jego angielski jest 3 w skali 0 do 10 , słyszałem jego wypociny ale nie wygląda to ciekawie.
Odpowiedz »
Ciotka z Anglii
2012-02-20 04:19:20
Buhahaha! Angielszczyzna Sikorskiego jest zaiste oxfordzka - jakby nie bylo te uczelnie skoczyl. To poziom jezykowy Camerona, Borisa, Osborne'a (a wiec lepsza angielszczyzna nizli krolowej), i dlatego Sikorski jest jedynym polskim politykiem z jakim BBC od lat rozmawia - wstydu Polsce nie robi, bo i jezyk swietny, i osobowosc medialna (przynajmniej jak na zachodnie upodobania). Sikorski ponadto b. dobrze po angielsku pisze - zaraz po studiach pracowal jako zurnalista dla paru gazet brytyjskich i amerykanskich. A tobie madralo jaki tytul anglojezyczny dziennikarska fuche proponowal? Nie ma nic bardziej irytujacego nizli zasmarkany, zawistny, klamliwy Polaczek (bo Polakiem czegos takiego nie nazwe), ktory zaczyna Anglikow uczyc angielskiego, bo ci powszechnie angielszczyzne Sikorskiego oceniaja b. wysoko, gdzies powyzej 8 w skali 10 punktowej. Czemu nie 10? Bo te ilosc punktow w angielskiej swiadomosci moze miec jedynie Szekspir (wsio rawno czy jako osobowosc indywidualna czy zbiorowa). ;)
Odpowiedz »
PiSmatołku
2012-01-25 14:58:06
Za to twój polski oceniam na 2 w skali 0-20. Same byki.
Odpowiedz »
tyla
2012-01-26 13:09:48
ale jego ankielski to nadal dno a ja ministrem nie jestem
Odpowiedz »
tylko tyle
2012-02-01 10:41:12
I na szczęście nigdy nie będziesz.
Odpowiedz »
@
2011-12-18 17:29:55
Co takiego w dyplomacji pokazała ich zfatygowana Fotyga ?
Odpowiedz »
bijpolszewie
2011-12-18 19:55:36
pokazala klase i patriotyzm, o ktorym ten petak bez kregoslupa moralnego moze tylko pomarzyc.
Odpowiedz »
bij PiSobolszewię
2011-12-19 13:44:41
Ona i klasa! Chyba I klasa szkoły podstawowej i nie myl patriotyzmu z nacjonalizmem.
Odpowiedz »
POlszewiku
2012-01-20 11:45:23
PObierales edukacje na Uniwersytecie Marksistowsko - Leninowskim .
Odpowiedz »
PiSobolszewiku!
2012-01-20 18:27:21
A ty pewnie szkolisz się na uczelni Rydzyka, bo nie wiesz, że należałoby postawić znak zapytania, ale czego można wymagać od niewykształconego PiSowskiego motłochu.
Odpowiedz »
POlitruku
2012-01-23 17:28:40
Znak zapytania to ty trutniu i to wielki . Badz zdrow !
Odpowiedz »
PiSotłuku
2012-01-25 14:35:37
Zdrowia psychicznego to ci nie życzę, bo nie ma żadnej na to szansy.
Odpowiedz »
PObieda
2012-01-02 15:46:48
POlszewia jescze nic nie POjela dopoki ma miche i cieplo w norce , za ktora jeszcze moze placic rate . Pozyjemy , zobaczymy jak sie sami urzadzili .Sami siebie bija ( PO kieszeni ) , oszczedz im Wasc razow i wpolczuj ich niedoli .
Odpowiedz »
kaczy matołku
2012-01-02 22:28:49
Bolą te ratki w pisowskiej "rodzinie na swoim". Do roboty i spłacać.
Odpowiedz »
kaczy maTolku
2012-01-03 15:09:32
Uderz w stol , a nornice sie odezwa .
Odpowiedz »
kurzy matołku
2012-01-03 16:42:43
no i właśnie odezwałeś się, bo zabolało
Odpowiedz »
ty od Toli ?
2012-01-03 12:26:20
poznali sie kibice na tobie
Odpowiedz »
ty od Toli ?
2012-01-03 15:06:34
na mnie juz sie poznali
Odpowiedz »
lipa
2011-12-18 17:03:15
Solidarna Polska czyli hipokratyczno-narodowa zbieranina nie potrafi wyjść z pod płaszcza Jarusia... Myslą tak samo, działają tak samo, jęczą tak samo... Po co było wychodzić ? Aaaaaa, sorki, Jarek 2 czyli Ziobro musi władać... przynajmniej udawać...
Odpowiedz »
bijpolszewie
2011-12-18 19:56:35
naucz sie pisac po polsku, POlaczku.
Odpowiedz »
bij PiSobolszewię
2011-12-19 13:45:31
Ty również Wolaku.
Odpowiedz »
miauuuuu
2012-01-02 15:50:51
Obaj jestescie udani .
Odpowiedz »
kwa-kwa
2012-01-02 22:19:45
Twoja opinia jest warto mniej niż zero.
Odpowiedz »
qwa qwa
2012-01-03 15:19:21
TY tez .
Odpowiedz »
bolo
2011-12-18 09:39:19
Czytam Was i oczy przecieram.........Kto to pisze?Co za poziom.Poniżej podłogi.Ale to Polska właśnie.I dlatego tak jest jak jest.
Odpowiedz »
A.Baran
2011-12-18 10:27:43
To co nazywacie prawicą jest naprawdę narodowym SOCJALIZMEM Wszystkim się już wszystko pomieszało a wtedy łatwo można używać etykietek nic nie znaczących Należało by uściślić pojęcia bo dalsze wasze pyskówki są bez sensu
Odpowiedz »
juhas
2012-01-02 16:17:14
Jestes zagubiona owca a nie baran , bo on madrzejszy od ciebie .
Odpowiedz »
Kobierzyn czeka
2012-01-02 22:26:52
Od ciebie to każdy baran jest mądrzejszy.
Odpowiedz »
ciebie
2012-01-04 16:36:58
wydales ostatni bek tryku
Odpowiedz »
bijpolszewie
2011-12-18 20:23:28
Twoj komentarz pasuje do podpisu.
Odpowiedz »
beeeeee , meeee
2012-01-02 15:53:52
On sie taki urodzil i nic mu nie pomoze , nawet najlepszy psychiatra w Krakowie .
Odpowiedz »
kwakaczu
2012-01-02 23:06:58
Kobierzyn czeka na ciebie i twojego wodza kurdupla.
Odpowiedz »
bij PiSobolszewię
2011-12-19 13:47:37
Prawda zabolała PiSobolszewika, bo mogłeś się tylko przyczepić do podpisu.
Odpowiedz »
do PObitego
2012-01-02 16:13:39
ty do psiego ogona , rzepie
Odpowiedz »
PiSoświrze
2012-01-02 22:21:08
Zabolało? Będzie bolało.
Odpowiedz »
POsirowany
2012-01-03 15:17:54
Ciebie juz dawno boli palikociarzu twoja bezdenna glupota .
Odpowiedz »
o tobie PiSomatołku
2012-01-03 16:04:55
Wszechwiedzący(?) matoł.
Odpowiedz »
gratuluje
2012-01-04 11:54:17
Nareszcie sluszna samokrytyka .
Odpowiedz »
NATKA
2011-12-18 08:45:05
I IDIOTA
Odpowiedz »
BOOB
2011-12-18 08:42:57
POLSKA BEZ UNI TAK JAK POLSKA BEZ KOMUNIZMU INNEJ DROGI NIEMA TYLKO CZA CZASU ZANIM TO PLEPS ZROZUMIE LUDZIE MYŚLĄ ALE NIE ROZUMIEJĄ POPAPRAŃCY TO WYKORZYSTUJĄ I DLATEGO BANDZIORY UPADNĄ RAZEM Z TĄ UNIĄ ZŁODZIEI
Odpowiedz »
gość
2011-12-18 08:18:34
Pozdrawiam Pana Ministra Sikorskiego - myślę,ze Polska zasługuje na takiego czlowieka,który wie jak poprowadzić sprawy tak ważne dla nas Polaków.Wielki szacunek.Dlaczego do dyskusji z Ministrem o sprawach zagranicznych są zapraszane osoby, które ani wykształcenia ani wiedzy nie mają.Bredzą jak otępieni, byle gadać.Aż już strach myśleć co by bylo gdyby PiS albo ziobro doszli do władz - druga Ukraina.
Odpowiedz »
bijpolszewie
2011-12-18 20:25:17
tymczasem mamy druga rosje, prawda? warto bylo o to walczyc.
Odpowiedz »
bij PiSobolszewię
2011-12-19 13:48:32
Tobie najbardziej pasuje druga Białoruś.
Odpowiedz »
KajserSoze
2011-12-18 17:04:45
bardzo rozsądne myslenie... popieram.
Odpowiedz »
Tomek
2011-12-18 01:31:35
Mata co chceta
Odpowiedz »
warszawiak.
2011-12-18 01:18:55
czytam i czytam te mysli moich rodakow tych co popieraje prof.kaczynskiego ktory gdy na uczelni wykladano angielski mial w tym czasie obstrukcje i tych wg.mnie madrych i rozwaznych ktorzy nie daja sie oglupic radia ojca rydzyka.przeciez ci o ktorych mowa powyzej to p[oprostu brak im 5klepki.nie mowiac o 6,7,8,9,itp.czy was naprawde w mlodosci kon kopnal.a moze jestescie poprostu krejzy.
Odpowiedz »
bijpolszewie
2011-12-18 20:27:33
warszawiak, siegnij po ksiazeczke zwana elementarzem i poducz sie troche polskiego, ty podrabiany warszawiaku.
Odpowiedz »
bij PiSobolszewię
2011-12-19 13:56:03
Tobie radzę to samo.
Odpowiedz »
Warszawianka
2011-12-18 17:24:28
hej oglupiony przez gw i inne prawomyslne media, zacznij samodzielnie myslec i nie przepisuj nam gazety niby warszawiaku,
Odpowiedz »
do nibywarszawianki
2011-12-19 14:09:15
Ogłupiona przez rydzyka i gazetę niby-polską.
Odpowiedz »
ktoś
2011-12-17 22:49:35
Szkoda że tu panuje tak niski poziom. Chciałbym zobaczyć twarze osób które tu piszą, niezależnie od poglądów politycznych.
Odpowiedz »
Oracz
2011-12-18 09:29:56
Ej ktoś pokaż coś!!Może byś tak pokazał swój WYSOKI POZIOM intelektualny,nakreślając swój pogląd na dobro kraju.
Odpowiedz »
Patriota
2011-12-17 23:43:53
Dobrze, że TY, KTOSIU reprezentujesz taki wysoki poziom ......
Odpowiedz »
współczuję ci
2011-12-18 15:21:18
Przecież ty nawet nie wiesz kto to jest patriota.
Odpowiedz »
Walery Wątróbka
2011-12-17 22:37:23
8 grudnia w Warszawie na Pr. Południe kobieta wyskoczyła z 5-tego piętra ponosząc śmierć na miejscu. Z 900-set zł renty po opłatach i wykupieniu lekarstw zostawało Jej 200 ZŁ. Her. Tusk powinien jej wytłumaczyć że powinna wspomóc Hiszpana który ma 600EU zasiłku.Zibii i inni - głupich się nie sieje rodzą się z genomem.
Odpowiedz »
dobra rada
2011-12-18 15:23:21
A ty lepiej poucz się języków obcych. Może wtedy zrozumiesz o czym mądrzejsi od ciebie mówią i piszą.
Odpowiedz »
gaalar
2011-12-18 17:14:03
dobra rada jest najtansza moneta obiegowa. Nie pouczj wiec jesli sam nie chwytasz podtekstow.
Odpowiedz »
wiki
2011-12-18 17:08:45
6 grudnia kupiłem sobie nową Toyotę.. nigdy nie przypuszczałem że w tym kraju mi się to uda...chętnie wesprę chłopaków z zachodu aby sie to nie skończyło.
Odpowiedz »
POwodzenia
2012-01-07 10:32:59
Ale zrobilas interes . 20% stracilas po wyprowadzeniu z salonu , jak juz bedzie twoja wezmiesz za nia 10% tego co zaplacilas .Wesprzej siebie rozumem , bo finansowo jestes gola tak jak wiekszosc z was , chyba ze to wsparcie takie jak te 300mld. to prosze bardzo .
Odpowiedz »
do wikipedy
2012-01-02 16:02:32
Rozumu nie kupisz , dlatego jestes zagubiony i oduraczony , plac ratki i nie obiecuj wsparcia , oblej lepiej toyotke , 24 godziny otwarte .
Odpowiedz »
hahar
2011-12-18 17:54:16
a w twoim ci sie nie udalo? Tos bystry obywatel.
Odpowiedz »
jarosz jerzy
2011-12-17 21:06:13
wszyscy,którzy tu piszecie,rozpędźcie się i walnijcie ...se barana w mur...
Odpowiedz »
cuduniedoczekaj
2011-12-17 20:41:51
Kochani PeOwcy po Tuska ekspoze każdy z was dostanie w dupę ile chce.Już przygotuj kiszki na podwyżki.Będziesz jadł tylko kapuste gdyż kieszenie będą puste.Dla narodu nic nie zostaje bo ta banda wszystko sprzedaje i jeszcze zachęca pracować za friko u Niemca.Niech minie te parę lat i z każdej biedoty zrobi się dziad.Narobią tyle smrodu i będą rechotać z całego narodu.Tusk nas tumani,Sikorski osika,Niesioł zakrzyczy tak to Polska w Europie się liczy.
Odpowiedz »
swoj
2011-12-18 19:13:21
idiota
Odpowiedz »
bijpolszewie
2011-12-18 20:31:19
nie musisz sie przedstawiac, i tak kazdy to wie.
Odpowiedz »
Patriota
2011-12-17 20:06:17
Nie przyjmować Euro. Wypowiedzieć traktat europejski, zamknąć granice szczelnym murem od wschodu i zachodu, żeby nam nikt tu nie wszedł i nie zabrał suwerenności. Sikorski na szafot. Fotyga do MSZ. Maciarewicz na MON. Budujmy czołgi, samoloty. Polska wtedy będzie niepodległa a my szczęśliwi z Jarosławem Kaczyńskim, jako Prezydentem, Premierem, Prezesem rządzącej partii i Wielkim Przywódcą .....
Odpowiedz »
Skiba
2011-12-18 08:49:55
Masz rację.!! W ten sposób zbudujemy Raj na Ziemi na wzór Korei Północnej, o czym można przekonać się z filmów tegoż państwa. Winna się sama ukonstytuować „ jedyna słuszna partia „z wodzem typu Kim Ir Sen no i oczywiście z ideologią dżucze tj. samodzielność w polityce, ekonomii, obronie kraju, jako wiecznego prezydenta , nieomylnego jak Stalin. W związku z ewentualnym zagrożeniem od wschodu (szczególnie z obwodu kaliningradzki)powinniśmy równocześnie przystąpić do rozwoju bomby atomowej i eksploracji kosmosu. I w ten sposób będziemy mocarstwem ze szczęśliwym narodem jak w Raju.
Odpowiedz »
Kolargol
2011-12-17 19:11:49
Niezależnie od inwektyw i epitetów, które są główną bronią ludzików kompletnie odmóżdżonych, pan Sikorski jest dobry tylko w wymiarze marketingowym. W obecnym stanie rzeczy braki intelektualne, niedobór wiedzy i gigantyczne ego, stanowią poważne zagrożenie dla interesu narodowego. Do tego należy dodać całkowity brak zasad skutkujący cynizmem i bezideowością. Lepiej wyjdziemy na szybkiej zmianie ale przy takiej argumentacji to jest bez szans.
Odpowiedz »
Sokolik
2011-12-18 09:00:12
Powtarzasz pisowskie bzdety jak papuga. Włącz mózgownice do samodzielnego myslenia.
Odpowiedz »
pupina
2011-12-17 18:10:25
Czy Pisuary i ich wykopańcy do czegokolwiek poza awanturnictwem sie nadają?Dla nich liczy się tylko szmal a nie dobro kraju.Te plakietki z barwami Polski przykleili sobie na czole żeby zapamiętac jak wygląda polska flaga.Fotyga nauczyła się bełkotac bo gdy była ministrem to znała tylko dwa słowa "bez komentarza"i to do niej jako śnietej ryby pasowało....
Odpowiedz »
do .upiny
2012-01-02 16:10:58
zmien p na d , to bardziej pasuje do ciebie
Odpowiedz »
resztę sobie dopisz
2012-01-02 22:22:54
a do ciebie pasuje ch
Odpowiedz »
dopisales sobie
2012-01-03 12:29:41
Ortografia sie klania , wyksztal-ciuchu , umyslowy otepiencze .
Odpowiedz »
resztę sobie dopisz
2012-01-03 16:06:08
a do ciebie UJ
Odpowiedz »
natka
2011-12-17 17:59:27
jakas polka iinni medrkuja i bardzo ufaja sikorskiemu i tuskowi na wyrostnatka
Odpowiedz »
bob
2011-12-17 17:49:53
co za szczęście ,że Polską polityką kierują tacy ludzie jak Sikorski i Tusk a nie te ciemne,zaściankowe i zakompleksione Fotygi,Kaczyńskie czy Waszczykowskie
Odpowiedz »
jerzy
2011-12-18 16:51:51
poczekam jak zostaniesz bez srodkow do zycia nagi bez mieszkania moze wtedy zrozumiesz i zmienisz zdanie
Odpowiedz »
bob
2011-12-18 19:08:46
trzeba liczyć na siebie
Odpowiedz »
rencista
2011-12-17 16:25:16
Do Skiby,duzo jest racji w tym co piszwsz,ale z takimi politykami morzemy wyladowa na politycznym smietniku,ja doskonale pamietam czasy PRL, stracilem wszystko a przedewszystkim wolnosc,a z ta ekipom i ta rszta,Polacy przegraja to co tak ciezko wywalczyli,Pozdrowienia.
Odpowiedz »
Polak 2011
2011-12-17 15:01:40
Takiego cynizmu i interesownej arogancji , jaki przejawia PO z Sikorskim i Tuskiem - przy wsparciu sprzedajnych i interesownych Palikotów i SLD - szukać by tylko wśród Kaddafich i Caucesku. Przecież Tusk z Sikorskim zaklepują sobie stanowiska w zarządach parlamentów Unii. Nie zważają na biedę Polaków, równej eutanazji. Gdzie najniższe renty i emerytury wynoszą 630-1300 złotych. Za cenę dalszej biedy i głodowania Polaków ZABIERAJĄ krwawicę i ODDAJĄ BOGATYM, sprzedajnym bankom na rzecz rozpasanych, żyjących dostatnio GREKÓW i WŁOCHÓW ! A suwerenną Polskę - pod zarząd Niemców - jako LAND (co obrazowo podał Sikorski). Prof. Philip Booth, dyrektor Institute of Economic Affairs, z Oxford i City Univeristy określił działania Tuska jako wybitnie SZKODLIWE dla POLSKI i POLAKÓW. Twierdzi, że POLSKA jest ZA BIEDNA, aby wspierać ZYJĄCYCH PONAD STAN. Niech sami zadbają o siebie, niech oszczędzają, niech wspierają ich BOGACI, którzy znali ówczesną sytuację. A Polska BIEDUJE od dziesięcioleci.
Odpowiedz »
księgowy
2011-12-17 18:54:33
....a bez pomocy UE biedować będzie jeszcze przez wieki.Czy wiesz ile już Polska skasowała od Unii?
Odpowiedz »
Vincus
2012-01-02 16:33:37
ty chyba juz jestes skasowany
Odpowiedz »
bob
2011-12-17 17:45:12
żenujące brednie
Odpowiedz »
gaalar
2011-12-18 17:44:46
do bob, zenujace DZIALANIE a PRAWDOMOWNE brednie. Trafia? chyba nie.
Odpowiedz »
PiSomatołeczku
2012-01-02 22:40:33
kacza prawda czyli wielkie kłamstwo
Odpowiedz »
POLAK
2011-12-17 16:22:08
Tak głupiej i tendencyjnej opini można się spodziewać tylko od ludzi niczego nie pojmujących bo gdy z UE dostajemy dotację to jest ok ale żeby zadbać o żywotne interesy jakie polska czerpie ze wspulnoty to już zdrada szukanie sobie posadki.Tylko ktoś chory albo głupi może tak sądzić.Właściwie nie ma się co dziwić przecież PiSowi oto biega aby ludzi ogłupić bo takimi łatwiej manipulować.trochę własnego rozumu by się przydało.
Odpowiedz »
Sokolik
2011-12-17 15:52:21
Polak 2011!!Prof. Philip Booth, dyrektor Institute of Economic Affairs, z Oxford i City Univeristy. Takie "szokujące" informacje może dac tylko Super Exoress, który specjalizuje się w sensacjach majacych zwiększać swój naklad. Opinia takowego prof.jeśli ją rzeczywiście tak wyraża z pewnością nie służy interesom Polski.Juz raz nas sprzedali Stalinowi(" zakochany" w Stalinie Roosvelt) co w konsekwencji do dziś Polacy są biedni o czym mógłby uprzejmie prof.Booth wspomnieć, a nie krzyczeć "nie płaćcie wy biedni a Tusk to szkodnik".Nam pseudodoradców nie potrzeba,mamy u siebie wystarczająco mądrych mężów stanu.
Odpowiedz »
goral
2011-12-17 15:01:35
Pokarzcie mi kiedy opozycja wygrala z putinem?Polaku po co Ci Bozia dala ROZUM? Ponoc my Polacy to madry NAROD????????????
Odpowiedz »
ucb
2011-12-17 19:03:32
najpierw sprawdz w slowniku jak sie pisze po polsku! "pokarzcie"??
Odpowiedz »
Zibii
2011-12-17 14:11:54
Brawo Panie Ministrze dołożył im Pan bo przyszły na spotkanie nie wiedząc co kilka lat temu wypowiadał sie na temat UE i jej przyszłości ich bohater s.p.Lech, a Pan im o tym przypomniał.
Odpowiedz »
Andrzej
2011-12-17 16:40:07
ZIBI! TWOJA RADOŚĆ, TO PŁACZ POKOLEŃ! NIKOGO NIE MOŻE DZIWIĆ TAKI WYNIK! TAKI UKŁAD W SEJMIE NIE DAJE SZANS NA ROZBICIE TEJ KOALICJI ANTYPOLSKIEJ! TO JEST DRAMAT KOLONIZOWANEJ POLSKI! I Z CZEGO TY SIĘ CZŁOWIECZE CIESZYSZ ? Z ROSNĄCYCH CEN, I WIĘKSZEJ BIEDY! JESTEŚ ŻAŁOSNY !
Odpowiedz »
V KOLUMNA
2011-12-17 13:57:35
CZY PAN SIKORSKI I KOLEDZY MA WYKUPIONE JUZ OBLIGACJIE POLSKIE....CZY RACZEJ SIE BOJA ZE IM PRZEPADNA OBCE!????? BO TRUDNO UWIERZYC W SOLIDARNOSC Z NARODEM GOSCIOWI KTORY WIECEJ DO POLSKI PRZYNIOSL SZKOD NIZ DOBROBYTU I BEZPIECZENSTWA....WCIAGAJAC NA PLECACH ROSJE DO EUROPY!....TO RACZEJ JAKAS NADINTERPRETACJA PRZYJAZNI POLSKO ROSYJSKIEJ SIKORSKIEGO Z KTOREJ TYLKO ROSJA MA TU ZDANIE...CZYM UDOWODNILI TO SMOLENSKIEM KATYNIEM I UMOWA GAZOWA!!!
Odpowiedz »
małe słówko
2011-12-17 18:46:22
Pisząc DUŻYMI LITERAMI uważasz że pozjadałeś wszystkie rozumy? A tak na chłopski rozum to myślę że jesteś wyznawcą "zbawcy"i stąd te "mądre" WIELKIE SŁOWA.
Odpowiedz »
Skiba
2011-12-17 13:03:45
Do rencisty!! Ja pamiętam czasy stalinowskie , tzw. „ Demokracji Ludowej” i jeszcze pracuję, płacę podatki. Wiem, że samotna Polska nic nie zdziała w razie jakichkolwiek zagrożeń. Tak mieliśmy przed wojną i po wojnie ( do czego prowadził układ monachijski i roli polityka angielskiego Chamberlaina - co jakoś dziwnie skojarzyłem ostatnio z Cameronem ). Rosji bardzo zależy na wyłuskiwaniu państw z Unii w myśl ich polityki „Im mniej Unii ,tym więcej Rosji”. Polska samotna jest dla Rosji zerem. Straszenie przez PiS Niemcami jest nie na miejscu ( np. zawieranie umów ponad unią o rurociągu bałtyckiego). Dlatego chcąc mieć wspólne interesy w Unii powinniśmy wzmacniać swój udział w decydowaniu o sprawach, które mogą być zagrożeniem dla interesów Polski. Rozpad Unii byłby katastrofą dla Polski. Dlatego nasze państwo zachowując lojalność wzglądem Unii ( nie względem Niemców bo nie o to chodzi!!)jest wówczas lojalne względem swych obywateli.
Odpowiedz »
POLAK
2011-12-17 16:40:07
BRAWO panie SKIBA.Jestem facetem z początku lat 40stych i nie jedno przeżyłem a z racji zawodu w świecie niejedno widziałem.Zgadzam sie z PANEM .Widzę że nie jestem sam w tych poglądach.
Odpowiedz »
27121942
2011-12-17 12:47:19
Bogate spoleczenstwo to bogate Panstwo.Pieniedzy w budzecie powinno byc jak najmniei.tak zeby nie bylo na dotacje partyjne iinne trwonienie pieniedzy.Dlatego kluczem jest obnizenie podatkow.
Odpowiedz »
Polka
2011-12-17 11:36:17
Ja mysle ze poraniana Fotyge destgnowac na MSZ. To wlasnie ona i Lech i Jaroslaw kaczynski zniszczyli dobre stosunki z sasiadami. W Sejmie Fotyda gada farmazony fak poraniona. Niesiolowski dobrze powiedzial ona kompletnie nic nie rozumie.
Odpowiedz »
natka
2011-12-17 17:52:19
polka jestes glupia isprzedajnana
Odpowiedz »
goral
2011-12-17 16:19:23
;POLKA;DZISAJ ANONIMOWO KARZDA SZUJA SIE PODPISZE JAKO POLKA.Gdybys byla Polka to bys myslala. Hej Natasza.
Odpowiedz »
sikorka
2011-12-17 13:42:50
ty jestes durna polka trolka
Odpowiedz »
żal mi ciebie
2011-12-19 13:41:37
durna sikorka ocenia
Odpowiedz »
vdziwny
2011-12-17 11:26:56
Zdumiewają niektóre wypowiedzi tutaj. Tak rzeczowego ministra spraw zagranicznych nie mieliśmy od dawna. Nareszcie nie czerwienieją mi uszy, kiedy przemawiają nasi przedstawiciele. Dziwi mnie też awantura o tą federację. Wszak już starożytni Grecy tworzyli takie federacje. Obecnie, kiedy zrobiliśmy pierwszy krok, trzeba iść dalej. Ważne jest, by była w tym pełna demokracja. Na razie dopłacają do tej idei ci bogatsi i mocniejsi. Niektórzy chcieli by tylko brać, jak ongiś magnaci, a to od Kasi, a to od Habsburgów, czy Wilhelmów i nic w zamian!
Odpowiedz »
rencista
2011-12-17 11:19:42
Skiba ,Ty jestes nawiedzony ,tu nie chodzi o idjotyczne porownania tylo o lojalnosc w obec Polakow i Polski,a jak tego nie rozumiesz to siedz cicho,ani PO ani PIS te wszystkie pozostale warcholy nie powinni pchac sie do wladzy
Odpowiedz »
Ortograf
2011-12-17 13:32:25
Jesli takiś lojalny względem Polaków to naucz się pisać po polsku "idiotyczny' i "wobec"
Odpowiedz »
mireczekb
2011-12-17 10:53:03
A co to do cholery jest mecz ? 1:0 dla Sikorskiego... Ludzie tu chodzi o suwerenność Polski.
Odpowiedz »
vdziwny
2011-12-17 11:12:56
Takiej suwerenności jak obecnie i bespieczeństwa naszych granic nie mieliśmy nigdy w całej historii. Nie mamy też zdeklarowanych wrogów, chyba że dopuścimy do władzy PiS, a to wróg Polski nr.1
Odpowiedz »
Polak 2011
2011-12-17 15:27:14
Ale jak Tusk z Sikorskim oddadzą Polske Niemcom, to niepodległości nie będzie. Będziesz najtańszą siłą roboczą w Europie - tańszy niż Chińczyk. Bez swego domu. Znasz historię, rządy Bismarcka i wóz Drzymały ?, Niemcy z natury są butni i ważni. Silnie zhierarchizowani. Nie licz na ich dobroć. Nie pozwólmy na powtarzanie dziejów z przestrzeni 2.000 lat.
Odpowiedz »
zmień podpis
2011-12-18 16:41:22
Matoł 2011
Odpowiedz »
zmien czerep
2012-01-09 14:33:33
jestes , jestes , bez zmiany podpisu i do tego moralne zero zmieniaczu .
Odpowiedz »
do Matoła 2012
2012-01-09 18:27:45
Przyznałeś się do podpisu Matoł 2011/2012
Odpowiedz »
Skiba
2011-12-17 10:42:30
PiS straszy( ustami eurodupow.Kurskiego),że ewentualna federacja państw Unii, to tak samo jak federacja byłego ZSRR. Jeśli tak sądzą ,to może niech porównają jeszcze ZSRR, Kanade itp. do USA i głosno powiedzą,że sprawowanie władzy w ZSRR było takie samo jak np. w USA.Komu słuzy to straszenie Polaków przez PiS i ich klona bez "i" w nazwie.
Odpowiedz »
Polak 2011
2011-12-17 15:12:09
Polska juz wielokrotnie była pod zaborami. I Rosji i Niemiec. Sięgnij do historii. Zawsze podlegli traktowani byli przemocowo, jako wyzyskiwana tania siła robocza. Reakcją były walki niepodległościowe. I teraz, kiedy Polaka jest wilna, Tusk z Sikorskim na TACY ODDAJĄ ja NIEMCOM. Za osobiste korzyści. Szefostwo w Europarlamencie. Ponadto, od kilku dekad, na całym świecie trwają wojny o odzyskanie niepodległości krajów na siłę wcielanych w inne. Czy to nic ci nie mówi ? I jeszcze: NIE TYLKO PIS MA TAKIE ZDANIE. Rówież 60 % Polaków nie głosujących na żadną partię.
Odpowiedz »
Melisa
2011-12-17 10:12:32
Karierowicz WSIkorski i wszystko jasne. Pokażesz dyplom?
Odpowiedz »
jać
2011-12-17 10:10:43
A Sikorski to nie prawica? Ciekawe co on na to? Co to jest według autora prawica? ... Był sobie kiedyś stary dobry Dziennik Polski.
Odpowiedz »
Jan
2011-12-17 11:34:33
Prawica to ugrupowanie konserwatywne i nieetatystyczne, więc na pewno nie Sikorski, raczej Korwin-Mikke!
Odpowiedz »
jać
2011-12-18 12:02:48
Tak byłoby według XX-wiecznej definicji. I w dodatku nie w Polsce. Z tej definicji wynikałoby, jak twierdzi Korwin-Mikke, że prawicy jest najwyżej 5-10% a reszta to lewica. Może i tak to powinno być. AKtualnie jednak podział nie jest tak prosty i jednoznaczny. I ciągle ewoluuje.
Odpowiedz »
bob
2011-12-17 09:32:32
Żenuące i śmieszne były próby dyskredytowania polityki Sikorskiego i Tuska przez półgłupków typu Waszczykowski,Macierewicz czy Fotyga
Odpowiedz »
kajtek
2011-12-17 11:48:15
Sam to wykombinowałeś, czy ktoś ci podpowiedział?
Odpowiedz »
ZAWIEDZIONY PLATFUSAMI
2011-12-17 08:53:05
Ile jeszcze złego musi zrobić ta platformiasta KOMUNA BIS aby Polska ZROZUMIAŁA i nie stoczyła stoczyła sie w przepasc jak za Gierka-CI MARNOTRAWNI ZDRAJCY ROZSPRZEDALI ZA GROSZE MAJATEK NARODOWY I DO TEGO JESZCZE ZADŁUŻYLI KRAJ PODOBNIE JAK GIEREK -tylko po rządach Gierka ci marnotrawni ŁOBUZY MAJA CO SPRZEDAWAĆ -pytam się CO ZOSTAWI TUSEK .TRZEBA BĘDZIE GO DOBRZE PILNOWAĆ ABY NIE UCIEKŁ JAK SIĘ ZACZNIE WALIĆ TA JEGO PROPAGANDA SUKCESU.
Odpowiedz »
nigdypis
2011-12-17 11:54:01
Aleś się WYSILIŁ oszołomie, gratulacje!
Odpowiedz »
m
2011-12-17 10:33:37
Ciężko się czyta to co Pan pisze. Sensowne zdania, bez kapitalek, miały by lepszy wydźwięk. W obecnej formie komentarz potraktować można jedynie jako kolejną 'złotą myśl', kolejnego 'oszołoma'.
Odpowiedz »
jasio
2011-12-17 10:30:05
jestes zwykłym bezmózgowcem z kaczym łajnem w głowie
Odpowiedz »
adsenior
2011-12-17 07:22:04
Taaa, jak widać kolejny celebryta, jak to tacy sami "profesury" w okresie PRL-u, też nam wmawiali, ze nie ma wyjścia, trzeba się podporządkować Moskwie.
Odpowiedz »
marek
2011-12-17 07:19:39
Sądzę , że CYNIK i AROGANT sikorski!!!!!!! ZOSTANIE ROZLICZONY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! POLSKA DLA POLAKÓW
Odpowiedz »
Kosik
2011-12-17 13:23:25
Pojawił się demon nazimu.
Odpowiedz »
jeeki
2011-12-17 12:15:47
masz racje, dla polaków ale nie dla kaczora i jego bandy.
Odpowiedz »
Zbigniew Burnatowski
2011-12-19 17:39:53
Banda to jest cale PO, a nie pan Kaczynski ze swoim PIS-em. Naucz sie "jeeki" chamie parlamentaryzmu, a potem bierz sie za pisanie. Zgrabniej bys wygladal z widlami od gnoju w reku.
Odpowiedz »
ostatni jęk PiSuara
2012-01-02 22:41:31
kACZYŃSKI i jego banda w akcji.
Odpowiedz »
ostatni jęj PiSuara
2012-01-02 22:24:29
kACZYŃSKI i jego banda w akcji.
Odpowiedz »
jeju
2012-01-03 15:25:03
Giermek POWSInoga w akcji .
Odpowiedz »
kaczy matole
2012-01-03 16:44:38
Spadaj na Węgry. Tam powstaje wasze nowe kacze państwo.
Odpowiedz »
obserwator
2011-12-17 11:46:47
...kolejny szowinista
Odpowiedz »
Dodaj komentarz