MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Odroczona decyzja dla Trasy Łagiewnickiej

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
Kolor zielony - Trasa Łagiewnicka. Kolor czerwony - cały brakujący odcinek obwodnicy po stronie południowo-zachodniej wraz z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką. Kolor czarny - istniejące trasy. Kolor żółty - inne brakujące trasy
Kolor zielony - Trasa Łagiewnicka. Kolor czerwony - cały brakujący odcinek obwodnicy po stronie południowo-zachodniej wraz z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką. Kolor czarny - istniejące trasy. Kolor żółty - inne brakujące trasy
Inwestycje. Radni miejscy nie chcieli wczoraj głosować nad powołaniem spółki do budowy Trasy Łagiewnickiej. Stwierdzili, że potrzebują więcej czasu, aby zastanowić się, czy rozpocząć tę najdroższą inwestycję w Krakowie.

Do sprawy powołania spółki radni mają wrócić na najbliższej sesji, czyli za dwa tygodnie.

Za odroczeniem decyzji radni zagłosowali wczoraj jednogłośnie. Nikt się nie wstrzymał, nikt nie był przeciw. - Uważamy, że powołanie spółki, która ma zająć się budową Trasy Łagiewnickiej wymaga debaty - wyjaśnia radny Aleksander Miszalski (PO). - Tymczasem w ostatniej chwili dostaliśmy statut spółki, na powołanie której mielibyśmy się zgodzić - dodaje.

15 lutego radni mają zorganizować debatę z udziałem ekspertów od transportu, radnych, władz miasta. Zaproszeni będą też mieszkańcy. - Wszystko po to, aby wspólnie wypracować opinię czy Trasa Łagiewnicka jest w ogóle potrzebna i tym samym, czy jest sens powoływać spółkę - tłumaczy radny Miszalski (PO).

Radni zwracali się z prośbą do prezydenta Jacka Majchrowskiego, aby dostali jeszcze miesiąc na przeanalizowanie zasadności budowy Trasy Łagiewnickiej. Głosować w sprawie powołania spółki mają jednak za dwa tygodnie, 17 lutego. - Wiceprezydent Tadeusz Trzmiel przekonywał nas, że czasu jest bardzo mało, bo do 30 czerwca miasto musi złożyć wszystkie dokumenty do Polskich Inwestycji Rozwojowych, które miałyby wspierać finansowo budowę trasy - wyjaśnia radny Miszalski.

Gdyby nowa spółka miejska została ostatecznie powołana, to trzeba ją jeszcze m.in. zarejestrować, wybrać jej zarząd.

Wiceprezydent Krakowa ds. transportu Tadeusz Trzmiel jest zaskoczony postawą radnych. Przypomina, że Trasę Łagiewnicką miasto przygotowuje od 1994 r. i dotąd radni nie sprzeciwiali się tej inwestycji. Głosowali za tym, aby znalazła się w planach finansowych miasta. Pod drogę za ok. 64 mln zł miasto wykupiło już grunty. Trasa Łagiewnicka wraz ze Zwierzyniecką i Pychowicką (w sumie trzy za ok. 3 mld zł) ma odciążyć ulice w centrum, szczególnie Aleje Trzech Wieszczów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski