O przygotowaniach do inwestycji Ryszard Rębilas, prezes Kolei Małopolskich (KMŁ) informował „Dziennik Polski” już w maju. Teraz mamy potwierdzenie. W przyszłym roku w pobliżu Kleparza rozpocznie się budowa pierwszej w Polsce południowej myjni pociągów wraz ze stacją obsługi.
Dotąd Koleje Małopolskie wynajmowały firmę zewnętrzną, która myła ręcznie brudne wagony. - Staramy się, żeby przynajmniej raz na tydzień każdy pojazd był umyty. Robi się to na bocznych torach w Płaszowie - mówił nam prezes.
Automatyczne myjnie oraz punkty utrzymania technicznego pociągów ciągle w Polsce są rzadkością. Takich punktów utrzymania taboru Intercity, Regio i kolei samorządowych w całej Polsce jest zaledwie kilka.
Agnieszka Grybel-Szuber, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego, potwierdza, że od PKP pozyskano teren w okolicach stacji postojowej Kraków-Zachód (rejon ulicy Składowej) pod budowę dla taboru przewoźnika hali utrzymaniowo-naprawczej wraz z automatyczną, całoroczną myjnią.
Na budowę obiektu zarezerwowane są pieniądze w ramach dofinansowania z Małopolskiego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego w wysokości 32 mln. Wartość całego projektu oszacowano na kwotę 37,6 mln zł. 5,6 mln to wkład własny KMŁ.
Rozpoczęcie inwestycji zaplanowane jest na drugi kwartał 2017, a zakończenie budowy inwestycji - na wrzesień 2018 r.
Hala o wymiarach ok. 140 na 35 metrów wyposażona będzie w cztery tory z kanałami rewizyjnymi. Pozwoli to na wykonywanie przeglądów serwisowo-utrzymaniowych pociągów.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?