Mini - reprezentujące segment kompaktowych samochodów premium - ma w tym wydaniu ambicje ponadprzeciętne. Stworzony został pojazd, który choć niewielkich rozmiarów z powodzeniem może spełniać funkcję auta rodzinnego, a nawet użytkowego. I jak przystało na auto klasy premium, ma cały szereg cech oraz rozwiązań indywidualnych, o ponadstandardowym charakterze.
Urósł do maksimum
Należy do nich także jego bardzo zindywidualizowany wygląd. Mamy tu wyraźnie zaznaczony przedni pas z wlotami kurtyn powietrznych w przednich nadkolach oraz - po raz pierwszy w Mini - „skrzela” za nadkolami w przednich błotnikach. Szczególny charakter tego auta, które jest specyficznym kombi, podkreśla dynamicznie wydłużona sylwetka z czworgiem bocznych drzwi oraz linia dachu z anteną w kształcie „płetwy”. Typowym rozwiązaniem są tylne, tzw. drzwi portalowe.
Clubman otrzymał nowe lakiery - Metling Silver i Pure Burgundy (na zdjęciu). Dach oraz osłony bocznych lusterek malowane są w nim w kontrastowych kolorach - białym, czarnym lub srebrnym. Luksusowy charakter auta podkreślają dodatkowo liczne chromowane elementy zewnętrzne.
Auto potężnie urosło. W porównaniu z poprzednikiem, nowy Clubman jest dłuższy o 27 cm (!) i szerszy o 9 cm. Ma też większy o 10 cm rozstaw osi.
Samochód ma nowy wystrój kabiny - mamy tu między innymi harmonijnie zintegrowany centralny okrągły instrument z diodowym pierścieniem świetlnym oraz wyświetlaczem dla funkcji samochodu, multimediów, telefonu i nawigacji. Elementem kokpitu jest intuicyjny w obsłudze panel sterowania klimatyzacją oraz zestaw lotniczych przełączników.
Dodatkowo wysoki komfort obsługi zapewnia m.in elektryczne sterowanie fotela kierowcy z funkcją pamięci (po raz pierwszy w Mini) oraz dostęp bezkluczykowy z bezdotykowym otwieraniem tylnych drzwi portalowych.
Auto ma elektrycznie otwierany, szklany szyberdach panoramiczny, elektrycznie podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne z funkcją automatycznego ściemniania. Wyposażone jest też w system transportowania długich przedmiotów.
Przyjaciel kierowcy
W Clubmanie zastosowano szeroką paletę innowacyjnych systemów wspierających jazdę. Są wśród nich: asystent parkowania, kamera cofania oraz iDriving Assistant, czyli oparty na kamerze aktywny regulator prędkości z funkcjami ostrzegania o obecności pieszych i ryzyku kolizji z funkcją wstępnego hamowania, asystent świateł drogowych i wykrywacz znaków drogowych.
Auto oferowane jest obecnie w sześciu wariantach silnikowych, o mocy od 116 do 192 KM.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody