Ponad 40 proc. organizacji ma opracowane lub jest w trakcie tworzenia zbioru wytycznych i procedur dotyczących obecności pracowników w mediach społecznościowych. Blisko 80 proc. pracowników działów HR używa mediów społecznościowych do wyszukiwania kandydatów (direct search), a 30 proc. realizuje poprzez ten kanał kampanie employer brandingowe.
Polscy rekruterzy prawie dwukrotnie częściej niż zagraniczni koledzy wykorzystują Facebook w celu poszukiwania nowych pracowników. Natomiast zdecydowanie rzadziej korzystają z Twittera, Glassdoora, Instagramu, blogów czy YouTube’a. Mimo to rekruterzy są zgodni w ocenie LinkedIn jako najskuteczniejszego portalu społecznościowego w ich pracy. Ponad 60 proc. pracodawców ma profile na portalach LinkedIn i Facebook, 40 proc. korzysta z GoldenLine i Pracuj.pl, a 20 proc. aktywnie działa na Twitterze.
-To co może wyróżniać polskich rekruterów na tle zagranicznych kolegów, to częstsze korzystanie z Facebooka przy znikomym zainteresowaniu innymi portalami. Z jednej strony może to świadczyć o rosnącej otwartości na prywatne portale, z drugiej o mniejszej dynamiczności, braku czasu na odkrywanie nowych miejsc w sieci do wyróżnienia się i budowania wizerunku pracodawcy, który przyciąga nowych kandydatów - mówi Magdalena Tyburcy, Senior Job Market Consultant LHH DBM polska.
Tegoroczny raport potwierdza, że działania polskich rekruterów w mediach społecznościowych stają się skuteczniejsze i coraz częściej wychodzą poza przestrzeń biznesową. Według badań 8 na 10 rekrutujących zatrudniło kandydata wykorzystując w procesie poszukiwań social media.
WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 4
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, NaszeMiasto
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?