Masz firmę lokalną czy sklep internetowy? Twój biznes potrzebuje usług SEO

Materiał informacyjny Lumo

Czy wiesz, że jeśli Twoja strona nie wyświetla się na pierwszej stronie Google, codziennie tracisz potencjalnych klientów? Niezależnie od tego, jaki biznes prowadzisz, użytkownicy wpisują do wyszukiwarki zapytania powiązane z Twoją działalnością.

Tylko od Ciebie zależy, czy trafią na stronę Twoją czy Twojej konkurencji. Bez pozycjonowania znacznie bardziej prawdopodobna jest jednak ta druga opcja.

Zastanawiasz się, na czym polega SEO i co Twoja firma może dzięki niemu zyskać? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

Usługi SEO, czyli? Co możesz dostać cenie usługi

Usługi SEO to wszystkie działania, które mają na celu zaprowadzenie Twojej strony na jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce. W zależności od każdego biznesu będą się one nieco różnić.

Według aktualnych danych Google tworzy ranking stron w oparciu o ponad 200 czynników. Niektóre z nich są dla specjalistów SEO oczywistością, inne pozostają w sferze domysłów. Nie zmienia to jednak faktu, że strategia pozycjonowania powinna zawsze być wynikiem indywidualnej strategii.

Na pozycjonowanie stron internetowych, niezależnie od firmy, składają się przede wszystkim:

  • Audyt SEO, czyli analiza aktualnej kondycji i pozycji Twojej strony,
  • Analiza i selekcja słów kluczowych, na jakie ma się pozycjonować Twoje strona,
  • Analiza działań konkurencji,
  • Optymalizacja witryny, czyli dostosowanie jej do wymagań wyszukiwarce,
  • Tworzenie treści,
  • Pozyskiwanie linków,
  • Raportowanie efektów.

Pozycjonowanie to wiele korzyści - poznaj najważniejsze

Wspomnieliśmy, że celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Nie jest to jednak jedyny efekt, z jakim wiąże się pozycjonowanie.

SEO to także szereg innych biznesowych korzyści, a oto najważniejsze z nich:

Zdobywasz nowych klientów i zwiększasz przychody

Kluczowym etapem pozycjonowania jest odnalezienie zapytań wpisywanych przez osoby potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą. Pozycjonując się na takie frazy, zwiększasz liczbę klientów. Dzięki SEO nie docierasz bowiem do przypadkowych internautów - a konsumentów, których od zakupu dzieli tylko kilka kroków. Masz więc ogromny wpływ na to, kto odwiedza Twoją stronę.
Nowi klienci przekładają się oczywiście na wzrost przychodów Twojej firmy.

Zwiększysz rozpoznawalność swojej firmy

Jeżeli na Twojej stronie pojawia się coraz większa liczba potencjalnych klientów, automatycznie zwiększa się rozpoznawalność Twojej marki. W końcu wiele z tych osób, które dowiedziało się o niej dzięki wyszukiwarce, odwiedzi ją ponownie. Niektórzy udostępnią również odnośniki do niej w swoich profilach w mediach społecznościowych czy po prostu opowiedzą o niej swoim znajomym czy rodzinie.

W budowaniu rozpoznawalności pomoże także prowadzenie działań content marketingowych, które są integralną częścią SEO. Ciekawe treści wykreują Twój wizerunek jako eksperta w branży i pomogą Ci zgromadzić wokół Twojej marki grono lojalnych odbiorców.

Zbudujesz przewagę nad konkurencją

SEO pomoże Ci zbudować przewagę nad konkurencją z trzech powodów:

  • Skuteczna strategia pozycjonowania pomoże Ci wyprzedzić konkurentów, którzy aktualnie zajmują najwyższe pozycje w wyszukiwarce.
  • Daleko w tyle zostawisz konkurencję, która nie prowadzi jeszcze działań z zakresu SEO.
  • Odnajdziesz niszowe frazy, których Twoi konkurenci nie uwzględniają jeszcze w swoich działaniach, co pozwoli Ci na zbudowanie realnej przewagi i dotarcie do nowych klientów.

Zyskasz skuteczny kanał promocji swojej marki - na dłużej

Warto zdawać sobie również sprawę, że efekty pozycjonowania utrzymują się długofalowo. Jeżeli Twojej stronie uda się zająć wysokie pozycje, może się ona na nich utrzymywać nawet przez całe lata. Warunkiem jest oczywiście stała analiza poczynań konkurencji oraz aktualizacji algorytmu i szybkie reagowanie na ewentualne spadki.
Dzięki SEO będziesz mógł się więc cieszyć stałym napływem klientów. To wszystko sprawia, że pozycjonowanie jest jednym z najtańszych kanałów online marketingu.

Cena pozycjonowania - ile należy zainwestować w promocję?

Niestety, ale nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Optymalny budżet na pozycjonowanie różni się w zależności od każdej strony.

Wpływają na niego między innymi następujące czynniki:

  • Efekty, które chcesz osiągnąć.
  • Specyfika Twojej firmy i branży.
  • Działania podejmowane przez Twoją konkurencję.
  • Rozmiar Twojego serwisu.
  • Skala działalności (lokalna, ogólnopolska, międzynarodowa).

Miesięczny koszt pozycjonowania zamyka się jednak zazwyczaj w kilku-kilkunastu tysiącach złotych. Poznaj cennik pozycjonowania: lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron-cennik-ile-kosztuje-seo

Musisz również liczyć się z tym, że SEO to długotrwały proces, a nie jednorazowa usługa. Jego koszt trzeba więc uwzględnić w stałym budżecie marketingowym.

Podsumowanie

Pozycjonowanie to dziś must have dla firm, którym zależy na pozyskiwaniu klientów z Internetu. Aby rzeczywiście było ich coraz więcej, musisz jednak zainwestować w skuteczne działania.

W Lumo roku dostarczamy efektywne rozwiązania z zakresu SEO zarówno lokalnym biznesom, jak i największym graczom na rynku. Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci bezpłatną wycenę i porozmawiamy o współpracy.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Postaw na pozycjonowanie i zadbaj o widoczność swojego biznesu w Google

Pozycjonowanie lokalne, dlaczego jest ważne dla Twojej firmy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski