Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Peugeot 508 Allure BlueHDI. W dobrym stylu

Janusz Michalczak
Klasyczna sylwetka kombi kryje wiele zaawansowanych rozwiązań
Klasyczna sylwetka kombi kryje wiele zaawansowanych rozwiązań Fot. Janusz Michalczak
Ten model jest kwintesencją filozofii Peugeota, która z dość oczywistych przyczyn przypadła do gustu polskim kierowcom.

Wszystko zaczęło się od bardzo popularnego modelu 405. Samochód ten zjednał sobie Polaków przestronnością, niezawodnością, małym zużyciem paliwa oraz komfortem. Nowe modele są ponadto wyrafinowane technicznie. Atutem modelu SW jest dodatkowo potężny szklany dach o powierzchni 1,62 mkw., ukryty od środka przez zasuwaną elektrycznie podsufitkę.

Wyjątkowo pojemny

Auto w ostatnim czasie poddano modyfikacjom. W jego wyglądzie zwracają uwagę między innymi boczne przetłoczenia maski, a także światła do jazdy dziennej wykonane w technologii Full LED.

Auto jest bardzo pojemne, co zresztą od razu zdradza jego wydłużona sylwetka. Ogromny bagażnik ma pojemność 560 litrów. Składając tylne siedzenia uzyskujemy przestrzeń bagażową o pojemności 1598 litrów.

Samochód ten napędza nowoczesna jednostka turbodoładowana o pojemności dwóch litrów, cicha i bardzo harmonijnie pracująca z nowej rodziny BlueHDi. Pod tą nazwą wytwarzane są silniki, które spełniają normę Euro 6.

Producent uzyskał w nich redukcję emisji tlenków azotu (o ponad 90 proc.), ograniczenie emisji dwutlenku węgla , a także obniżenie zapotrzebowania na paliwo. Auto potrafi spalić w trakcie jazdy zaledwie 4 litry oleju napędowego na 100 km, co przy baku o pojemności zaledwie 72 litrów umożliwia teoretycznie pokonanie dystansu 1800 km (gdybyśmy jechali nim ze stałą prędkością na poziomie 120 km na godzinę).

W mieście nie jest już tak komfortowo pod względem ekonomicznym, gdyż w krakowskich korkach samochód pali pomiędzy 6,5 a 7 litrów paliwa.

Auto umożliwia pełny kontakt ze światem dzięki multimediom. W centrum kokpitu znajduje się duży wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 7 cali, pozwalający na nawigowanie oraz łączność telefoniczną. Na pochwałę zasługuje wysoka jakość dźwięku cyfrowego uzyskana dzięki systemowi cyfrowego przetwarzania dźwięku Arkamys (w wersji ekstremum możemy mieć w tym aucie system JBL z 10 głośnikami oraz wzmacniaczem o mocy 500 W).

Bez klucza w zamku

Peugeot 508 SW Allure 2.0 HDi, wyposażony został w bardzo rozbudowany, wielofunkcyjny system stabilizacji toru jazdy (ESP).

Posiada również układ zdalnego systemu odryglowywania zamków drzwi oraz uruchamiania silnika (ADML). Mamy tu elektroniczny klucz, który wystarczy tylko trzymać przy sobie w kieszeni albo torebce. Odryglowanie zamków następuje z chwilą delikatnego dotknięcia klamki.

Po zajęciu miejsca za kierownicą uruchamiamy silnik przyciskiem start/stop.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski