Listonosze Poczty Polskiej są zobligowani do sprzedaży najróżniejszych produktów. Oprócz tradycyjnych artykułów pocztowych, takich jak znaczki, koperty czy kartki, muszą oferować osobom, do których docierają, m.in. zakup gazet, a nawet słodyczy. Roznoszą więc np. batony i cukierki michałki.
– Pracodawca narzuca nam normę, którą musimy spełnić, podczas gdy my nie mamy żadnego wpływu na __to, co uda nam się sprzedać – mówią listonosze. Pracownicy PP zobligowani są także do proponowania ubezpieczeń pocztowych oferowanych przez Grupę Kapitałową Poczty Polskiej: komunikacyjnych i majątkowych. Na obszarach wiejskich do obowiązków listonoszy należy także przyjmowanie przedpłat na prenumeratę, przyjmowanie przesyłek zwykłych i poleconych, wpłat na rachunki bankowe oraz inkasowanie należności z tytułu abonamentu RTV.
– Nie jest tajemnicą, że rynek tradycyjnej korespondencji powoli się kurczy, piszemy mniej listów, chętniej komunikujemy się elektronicznie – tłumaczy Żaneta Czyżniewska z biura prasowego Poczty Polskiej SA, dlaczego listonosze mają nowe obowiązki. – Nasza firma dostrzega te trendy i __dlatego rozwija strategiczne obszary biznesowe – dodaje.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?