Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków planuje kolejną linię tramwajową. Jest zamówienie na Studium dla trasy na osiedle Kliny. Zobacz, jakie są warianty przebiegu

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Dwa warianty przewidują przedłużenie linii tramwajowej z Borku Fałęckiego w kierunku osiedla Kliny.
Dwa warianty przewidują przedłużenie linii tramwajowej z Borku Fałęckiego w kierunku osiedla Kliny. Andrzej Banaś
Władze Krakowa zamieściły ogłoszenie o zamówieniu na Studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny. Oferty będą przyjmowane do 23 kwietnia 2024 roku.

Zamówienie dotyczy opracowania przez wykonawcę co najmniej 6 wariantów przebiegu planowanej linii tramwajowej będącej przedłużeniem istniejącej sieci tramwajowej - do obszaru Klin:

  • Wariant I: linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta z odejściem w stronę Klin;
  • Wariant II: linia tramwajowa biegnąca wzdłuż ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym;
  • Wariant III: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż Lasu Borkowskiego do obszaru Klin;
  • Wariant IV: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do obszaru Klin;
  • Wariant V (rozwiązanie autorskie): linia tramwajowa o przebiegu zaproponowanym przez wykonawcę;
  • Wariant VI (alternatywny): zakładający obsługę obszaru Klin innym niż tramwaj środkiem transportu publicznego - autobusem, koleją.

W prowadzonych pracach wykonawca ma uwzględnić inwestycje realizowane na analizowanym obszarze przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie:

  • rozbudowę ul. Bunscha i budowa ul. Humboldta wraz z budową linii tramwajowej;
  • budowę ul. 8 Pułku Ułanów;
  • budowę drogi dojazdowej z osiedla Kliny do stacji SKA w Opatkowicach;
  • inwestycję realizowaną przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa: budowę ul. Nowa Bartla od ul. Zawiłej do ronda zlokalizowanego za pętlą autobusową Kliny – Zacisze.

"Na podstawie przedstawionych przez wykonawcę rozwiązań, zaproponowane zostaną szacowane linie zajętości terenu pod inwestycję. Szczegółowość rozwiązań sytuacyjno-wysokościowych powinna umożliwić ocenę stopnia kolizji analizowanych wariantów z istniejącym zagospodarowaniem terenu, jak również ocenę podstawowych parametrów mających wpływ na szacunek kosztów inwestycji" - podkreślono w zamówieniu.

Wykonawca będzie miał za zadanie wskazać wariant preferowany.

Dla każdego wariantu mają zostać wykonane wizualizacje:

  • przebiegu linii tramwajowej dla każdego wariantu wraz ze zlokalizowaniem przystanków tramwajowych;
  • pętli tramwajowej w obszarze Klin;
  • propozycji wariantu alternatywnego.

Raport WEI: Samochód konkurencyjny względem zbiorkomu

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski