Włoskich zawodów nie ukończył Sebastien Loeb (citroen DS3 WRC), totalną porażkę zaliczył zespół Forda, którego kierowcy, Latvala iSolberg, opuszczali wyspę naMorzu Śródziemnym zmizernym dorobkiem punktowym. Rywalizujący wklasie PWRC Michał Kościuszko finiszował wPorto Cervo naszóstym miejscu iwciąż zachował szanse natytuł mistrza świata.
Sebastien Loeb, który swój dziewiąty zrzędu mistrzowski tytuł świętował dwa tygodnie temu we Francji, odpadł zzawodów już podwóch odcinkach specjalnych. Pourwaniu koła kierowca Citroena przyznał, iż wypadek zdarzył się, ponieważ sam wcześniej nie przyłożył się do**wykonania opisu trasy.
Na następnym odcinku zrywalizacji odpadł Jari Matti Latvala. Reprezentant Forda, który naprzyszły rok podpisał już kontrakt zVolkswagenem, rozbił przód fiesty WRC oskarpę, adowalki wrócił podczas następnego etapu dzięki systemowi Rally2. Podobną historię przeżył Petter Solberg, ostatecznie 9. w**generalce Rajdu Sardynii.
Przy braku pierwszoplanowych aktorów, dogłosu doszli kierowcy ekip satelickich Citroena iForda. Zdość dużą przewagą prowadził Hirvonen, azajego plecami walczyli Evgieny Novikov (Rus), Ott Tanak (Est), Mads Ostberg (N, wszyscy ford fiesta WRC), atakże Australijczyk Chris Atkinson (citroen DS3 WRC). Drugi namecie Novikov zaliczył najlepszy występ wrundzie WRC odpoczątku kariery. Norweg Ostberg dzięki punktom zSardynii wrócił dowalki omiejsce napodium, mając zarywali kierowców Forda Latvalę i**Solberga.
Na włoskich szutrach szaleli kierowcy Volkswagena. Woczekiwaniu napolo WRC, Sebastien Ogier iAndreas Mikklesen dokazywali skodami fabiami S2000, kończąc przed-ostatnią rundę odpowiednio na5. i7. miejscach, wstawce kierowców WRC.
Pechowo włoską rundę rozpoczął Michał Kościuszko. Zawodnik zespołu Lotos Dynamic RT zatrzymał się już wpołowie drugiego odcinka. Uszkodzone auto udało się naprawić, krakowianin wrócił natrasę wsystemie Rally2 izjawił się namecie wPorto Cervo jako szósty kierowca stawki PWRC.
Podczas ostatniej rundy wHiszpanii ozwycięstwo walczyć będzie sześciu zawodników, w**tym także Kościuszko.
- Walka otytuł rozstrzygnie się naostatnim kilometrze ostatniego odcinka Rajdu Katalonii - mówi Michał Kościuszko. - Plan jest prosty: musimy wygrać ostatnią rundę. Szkoda szansy straconej naSardynii zwłaszcza że jechaliśmy bardzo szybko, wygraliśmy 5 odcinków, napozostałych będąc wczołówce naszej klasy. Gdyby nie urwane koło wygralibyśmy naSar-dynii i**teraz bylibyśmy liderami PWRC.
Marek Wicher
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?