MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Konkurs ofert

Redakcja
Regulamin dwuetapowego nieograniczonego konkursu ofert na sprzedaż spornej wierzytelności upadłego w stosunku do Gminy Miasta Krakowa z tytułu nakładów poczynionych na nieruchomości położonej w Krakowie przy ul. Wł. Łokietka 177 oraz ruchomości należących do PBPU KRAKPRZEM sp. z o.o. w likwidacji a znajdujących się również na ww. nieruchomości w Krakowie przy ul. Wł. Łokietka 177 z dnia 23 listopada 2009 r.

Niniejszy regulamin określa:

1. Warunki konieczne do spełnienia przez oferenta składającego ofertę nabycia spornej wierzytelności z tytułu nakładów i oferty nabycia ruchomości należących do PBPU KRAKPRZEM sp. z o.o. w likwidacji, a znajdujących się na działce nr 26 przy ul. Wł. Łokietka 177 w Krakowie należącej do Gminy Miejskiej Kraków,
2. tryb wyboru oferty i rozstrzygnięcia konkursu, oraz warunki dojścia umowy do skutku.

Podstawę prawną zbycia spornej wierzytelności z tytułu nakładów poczynionych przez upadłego i zbycia ruchomości stanowi postanowienie sędziego komisarza z dnia 18.11.2009 r. zezwalające syndykowi masy upadłości na zbycie z wolnej ręki spornej wierzytelności upadłego w stosunku do Gminy Miasta Krakowa z tytułu nakładów poczynionych przez upadłego na nieruchomości położonej w Krakowie, przy ul. Wł. Łokietka 177 objętej Księgą Wieczystą nr KR1P/00184736/6 za cenę nie niższą niż 5% jej wartości wynikającej z oszacowania tj. za kwotę netto nie niższą niż 21.232,00 zł oraz objętych inwentarzem majątku masy ruchomości w tym oznaczonej jako „obiekt 18” za cenę nie niższą niż 5% jej wartości wynikającej z oszacowania (przyjmując wartość określoną przez rzeczoznawcę majątkowego), natomiast pozostałych ruchomości objętych inwentarzem za cenę nie niższą niż 50% ich wartości wynikających z oszacowania.
Ponadto sędzia komisarz zobowiązał syndyka do zamieszczenia ogłoszenia o sprzedaży składników majątkowych tj. spornych wierzytelności z tytułu nakładów i ruchomości należących do upadłego w dzienniku o zasięgu lokalnym.

I. Przedmiot sprzedaży w ramach konkursu ofert.

Przedmiotem sprzedaży w ramach konkursu ofert są ruchomości upadłego i sporne wierzytelności z tytułu nakładów.

1. Sporne wierzytelności z tytułu nakładów

Przedmiotem konkursu ofert są następujące sporne wierzytelności z tytułu nakładów na obiekty trwale związane z gruntem dokonane przez PBPU KRAKPRZEM sp. z o.o. w likwidacji na terenie działki nr 26 o powierzchni 2,2139 ha obr. 31 – Kraków - Krowodrza wchodzącej w skład nieruchomości gruntowej obj. KW KR1P/00184736/6 stanowiącej własność Gminy Miasta Kraków:

- Sporna wierzytelność z tytułu nakładów na budynek portierni (konstrukcja: fundamenty betonowe, Ściany z betonu komórkowego, stolarka drewniana) – 1 szt., wymieniony i opisany na liście pt. środki trwałe pod poz. nr 21. Zdjęcie nr 18.
- Sporna wierzytelność z tytułu nakładów na magazyn główny (o konstrukcji murowano stalowej) – 1 szt. wymieniony i opisany na liście pt. środki trwałe pod poz. nr 24. Zdjęcie nr 19.
- Sporna wierzytelność z tytułu nakładów na fundament pod wagę samochodową – 1 szt., wymienione i opisane na liście pt. środki trwałe pod poz. nr 26. Zdjęcie nr 20.
- Sporna wierzytelność z tytułu nakładów na budynek wagi – 1 szt., wymieniony i opisany na liście pt. środki trwałe pod poz. nr 27. Zdjęcie nr 21.
- Sporna wierzytelność z tytułu nakładów na fundamenty węzła betoniarskiego – 1 szt., wymienione i opisane na liście pt. środki trwałe pod poz. nr 28. Zdjęcie nr 22.
- Sporna wierzytelność z tytułu nakładów na ogrodzenie nieruchomości 603 mb – 1 szt., wymienione i opisane na liście pt. środki trwałe pod poz. nr 34.
- Sporna wierzytelność z tytułu nakładów na odwiert dla studni głębinowej – 1 szt., wymieniony i opisany na liście pt. środki trwałe pod poz. nr 35. Zdjęcie nr 23.
- Sporna wierzytelność z tytułu nakładów na place postojowe betonowe - 2.135 mkw. – 1 szt., wymienione i opisane na liście pt. środki trwałe pod poz. nr 36. Zdjęcie nr 24, 25, 26.
- Sporna wierzytelność z tytułu nakładów na drogi wewnętrzne betonowe wraz z odwodnieniem 2.065,5 mkw. – 1 szt., wymienione i opisane na liście pt. środki trwałe pod poz. nr 37. Zdjęcie nr 27.
- Sporna wierzytelność z tytułu nakładów na oświetlenie terenu – 1 szt., wymienione i opisane na liście pt. środki trwałe pod poz. nr 41.

2. Ruchomości

Przedmiotem konkursu ofert są następujące ruchomości należące do PBPU KRAKPRZEM sp. z o.o. w likwidacji, a znajdujące się na terenie działki nr 26 o powierzchni 2,2139 ha obr. 31 – Kraków - Krowodrza wchodzącej w skład nieruchomości gruntowej obj. KW KR1P/00184736/6 stanowiącej własność Gminy Miasta Kraków przy ul. Wł. Łokietka 177:

- kontenery biurowe – 2 szt. wymienione i opisane na liście pt. środki trwałe od poz. nr 19 do pozycji nr 20. Zdjęcie nr 05.
- barak kontenerowy administracyjno – socjalny – 1 szt. wymieniony i opisany na liście pt. środki trwałe od poz. nr 29, zdjęcie nr 06, 07 i 08.
- baraki kontenerowe – 2 szt. składające się z dwóch połówek każdy, wymieniony i opisany na liście pt. środki trwałe od poz. nr 30 do pozycji nr 33. Zdjęcia nr 09 i 10.
- wiaty magazynowe (o konstrukcji stalowej pokryte blachą falistą ) – 3 szt. wymienione i opisane na liście pt. środki trwałe pod poz. nr 22,23 i 25. Zdjęcia nr 11, 12, 13, 14 i 15.
- stacja transformatorowa słupowa 250 kW wraz z przekładnikiem prądowym 150/5A, licznikiem energii czynnej 2 taryf., licznikiem energii biernej 1 taryf., zegarem sterującym, wymieniony i opisany na liście pt. środki trwałe od poz. nr 38. Zdjęcia nr 16 i 17.
- rozdzielnia budowlana z kablem nr 1 i 2, wymienione i opisane na liście pt. środki trwałe pod poz. nr 39 i 40.
- meble i urządzenia biurowe szczegółowo wymienione i opisane na liście pt. wyposażenie biura od poz. nr 1 do pozycji nr 18. Zdjęcia nr 01, 02, 03 i 04.

Listy pt. środki trwałe i lista pt. wyposażenie biura stanowią załącznik nr 1.

II. Cena

Przedmioty sprzedaży zostaną zbyte w ramach niniejszego konkursu ofert po najwyższej zaoferowanej cenie nie niższej niż:
  Kwota wywołania, cena netto w zł
- sporna wierzytelność z tytułu nakładów na budynek portierni    -           197,00 zł
- sporna wierzytelność z tytułu nakładów na magazyn główny - 4.933,00 zł
- sporna wierzytelność z tytułu nakł. na fundament pod wagę samochodową  - 324,00 zł
- sporna wierzytelność z tytułu nakładów na budynek wagi - 166,00 zł
- sporna wierzytelność z tytułu nakł. na fundamenty węzła betoniarskiego - 5.852,00 zł
- sporna wierzytelność z tytułu nakł. na ogrodzenie nieruchomości 603 mb - 1.085,00 zł
- sporna wierzytelność z tytułu nakładów na odwiert dla studni głębinowej - 115,00 zł
- sporna wierzytelność z tytułu nakł. na place postojowe betonowe - 2.135 mkw. - 5.337,00 zł
- sporna wierzytelność z tytułu nakładów na drogi wew. betonowe - 3.098,00 zł - sporna wierzytelność z tytułu nakładów na oświetlenie terenu - 125,00 zł
- kontener biurowy obiekt nr 1.- 100,00 zł
- kontener biurowy obiekt nr 2.- 50,00 zł
- barak kontenerowy administracyjno – socjalny obiekt nr 11 - 5.080,00 zł
- barak kontenerowy obiekt nr 12a i 12b - 5.080,00 zł
- barak kontenerowy obiekt nr 13a i 13b - 5.080,00 zł
- wiata magazynowa obiekt nr 4 - 19.317,00 zł
- magazyn obiekt nr 5 - 28.365,00 zł
- magazyn obiekt nr 7 - 31.350,00 zł
- stacja transformatorowa słupowa 250 kW obiekt nr 18 - 885,00 zł
- rozdzielnia budowlana z kablem nr 1 - 750,00 zł
- rozdzielnia budowlana z kablem nr 2 - 750,00 zł
- meble i urządzenia biurowe - 500,00 zł

lub w całości (wszystkie ww. rzeczy razem) za kwotę netto nie niższą niż 118.539,00 zł.

III. Organizacja sprzedaży

Dla sprawnego procesu sprzedaży w Etapie I konkursu ofert spornych wierzytelności z tytułu nakładów i ruchomości należących do Przedsiębiorstwa Budowlano – Produkcyjno – Usługowego KRAKPRZEM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w likwidacji, a znajdujących się na terenie działki nr 26 wchodzącej w skład nieruchomości gruntowej obj. KW KR1P/00184736/6 stanowiącej własność Gminy Miasta Krakowa - ruchomości i sporne wierzytelności z tytułu nakładów zostały pogrupowane na grupy obiektowe.

Wszystkie obiekty należące do PBPU KRAKPRZEM sp. z o.o. w likwidacji a znajdujące się na działce nr 26 przy ul. Wł. Łokietka 177 muszą zostać sprzedane w jednym terminie dla ważności tego konkursu ofert. Konieczność ta, podyktowana jest m.in. sposobem zasilania obiektów w energię elektryczną, wodę oraz ochroną majątkową terenu.
Z ww. powodu do celów sprzedaży zostały utworzone dwie grupy sprzedażowe, ogólna i obiektów. W ramach sprzedażowej grupy ogólnej wyróżniono trzy grupy: drogi, energia, ochrona. Do grupy drogi zaliczono – sporną wierzytelność z tytułu nakładów na drogi wewnętrzne betonowe wraz z odwodnieniem 2.065,5 mkw. oraz sporną wierzytelność z tytułu nakładów na fundament pod wagę samochodową i sporną wierzytelność z tytułu nakładów na budynek wagi. Te ostatnie dwie sporne wierzytelności z tytułu nakładów doliczono z powodu braku zainteresowania ich zakupem w formie samodzielnej. Do grupy energia - zaliczono stację trafo słupową 250 kW nr 44024 + inne urządzenia z nią związane oraz rozdzielnie budowlane z kablem nr 1 i nr 2. Do grupy ochrona zaliczono – sporną wierzytelność z tytułu nakładów na ogrodzenie nieruchomości oraz sporną wierzytelność z tytułu nakładów na oświetlenie terenu jak również dwa kontenery biurowe. Te ostatnie ruchomości doliczono z powodu braku zainteresowania zakupem ich w formie samodzielnej.
Wartość każdej ze sprzedażowych grup ogólnych podzielono na sto części, ustalając jednocześnie wartość jednej części – 1 %. Sprzedażowe grupy ogólne przedstawione są w tabeli nr 1 – załącznik nr 2.
Wszystkie pozostałe sporne wierzytelności z tytułu nakładów i ruchomości podzielono na grupy obiektowe. Każda grupa obiektowa posiada swoją autonomiczną nazwę. Do grupy przypisany jest obiekt zasadniczy (sporna wierzytelność z tytułu nakładów lub ruchomość) oraz „udział” w „drogach”, „energii” i „ochronie”. Udział procentowy danego obiektu przy wykupie „drogi”, „energii” i „ochrony” obliczono na podstawie udziału procentowego tego obiektu w stosunku do wartości wszystkich obiektów sprzedawanych samodzielnie. Szczegółowo przedstawiono to w dwóch tabelach nr 4 i nr 5 w załączniku nr 2.
Sprzedażowa grupa obiektowa składa się z 10 obiektów. Nazwa grupy obiektowej pochodzi od nazwy obiektu zasadniczego znajdującego się w grupie. W dwóch przypadkach oprócz „udziału” w „drogach, „energii” i „ochronie”, które są doliczane każdorazowo do obiektu zasadniczego doliczono również inne ruchomości i sporne wierzytelności z tytułu nakładów. Przy grupie obiektowej „Barak I” doliczono wyposażenie biura i przy grupie obiektowej „Fundamenty węzła betoniarskiego” doliczono sporną wierzytelność z tytułu nakładów na odwiert dla studni głębinowej. Sprzedażowe grupy obiektowe przedstawione są w tabelach nr 2 i nr 3 – załącznik nr 2.

Sprzedaż spornych wierzytelności z tytułu nakładów i ruchomości należących do Przedsiębiorstwa Budowlano – Produkcyjno – Usługowego KRAKPRZEM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w likwidacji, a znajdujących się na terenie działki nr 26 przy ul. Wł. Łokietka 177 będzie odbywać się poprzez sprzedaż następujących grup obiektowych za kwoty nie niższe niż:

Grupa obiektowa                  Kwota wywołania, cena netto w zł
1. Barak I                                  -   5.933,00 zł (KRAPRZEM)

2. Wiata magazynowa              - 20.658,00 zł (DISPACK)

3. Magazyn 1                            - 30.333,00 zł (ALTUS)

4. Magazyn główny                   - 5.276,00 zł (MUOVITECH)

5. Magazyn 2                             - 33.525,00 zł (KRAKCEM)

6. Fundamenty węzła betoniarskiego  - 6.040,00 zł (REN-BET)

7. Place betonowe                    - 5.708,00 zł lub 2,70 zł/ mkw.

8. Barak II                                 - 5.433,00 zł (STOMIX)

9. Barak III                                - 5.433,00 zł (SIGMA)

10. Portiernia                             - 212,00 zł (WOLNA)

lub wszystkie grupy obiektowe razem za kwotę nie niższą niż (cena netto) jako:

zaplecze techniczne (wszystkie ruchomości i sporne wierzytelności z tytułu nakładów) - 118.551,00 zł

Oferty należy składać na poszczególne ww. grupy obiektowe lub przy zakupie wszystkich ruchomości i spornych wierzytelności z tytułu nakładów na zaplecze techniczne.

IV. Organizacja konkursu

Syndyk masy upadłości – jako organizator konkursu – zamieści ogłoszenia w prasie w Dzienniku Polskim o sprzedaży w nieograniczonym dwuetapowym konkursie ofertowym spornych wierzytelności z tytułu nakładów i ruchomości należących do Przedsiębiorstwa Budowlano – Produkcyjno – Usługowego KRAKPRZEM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w likwidacji a znajdujących się na terenie działki nr 26 przy ul. Wł. Łokietka 177 stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków.

V. Sposób i termin składania ofert

Oferty dotyczące nabycia spornych wierzytelności z tytułu nakładów i ruchomości będących przedmiotem konkursu ofert, winny być składane w zamkniętych kopertach w biurze syndyka – listem poleconym priorytetowym na adres: Biuro Syndyka Masy Upadłości PBPU KRAKPRZEM sp. z o.o. w likwidacji w upadłości likwidacyjnej, ul. Dobczycka 11b, 32-500 Chrzanów, z dopiskiem „KONKURS OFERT KRAKPRZEM” do dnia 16 grudnia 2009 r. O dotrzymaniu terminu złożenia oferty decyduje data wpływu oferty do syndyka.

VI. Zawartość oferty i warunki jej przyjęcia

W konkursie ofert mogą brać udział podmioty, które złożą ofertę zawierającą:

- dokładne dane składającego ofertę, z podaniem formy prawnej w przypadku oferenta nie będącego osobą fizyczną, (imię, nazwisko i adres lub nazwę (firmy) i siedzibę)
- określenie grupy obiektowej i oferowanej ceny nabycia w zł - nie niższej niż wymieniona jest w pkt. III regulaminu i warunki jej zapłaty,
- oświadczenie o zapoznaniu się z informacją o stanie prawnym dotyczącym spornej wierzytelności z tytułu nakładów i ruchomości upadłego opisanym w pkt. X regulaminu oraz stanem technicznym i budowlanym obiektów i ich wyposażenia,
- oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem konkursu ofert - warunek przyjęcia oferty,
- dowód wpłaty wadium na konto bankowe masy upadłości, (Przedsiębiorstwo Budowlano – Produkcyjno – Usługowego KRAKPRZEM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w likwidacji w upadłości likwidacyjnej z siedzibą w Krakowie przy ul. Wł. Łokietka 177) prowadzone w banku:

Kredyt Bank S.A., 01-211 Warszawa, ul. Kasprzaka 2/8
Filia KB S.A. nr 3 w Chrzanowie – III O/Kraków
Nr rachunku: 52 1500 1979 1219 7002 4806 0000
wpłata wadium jest warunkiem konieczny do przyjęcia oferty,

- określenie konta bankowego, na które ma być dokonany zwrot wadium w sytuacjach w regulaminie określonych,
- podpis oferenta lub w jego imieniu uprawnionej osoby (z załączeniem oryginalnego pełnomocnictwa lub innego dokumentu świadczącego o posiadaniu uprawnienia do złożenia tego rodzaju oświadczenia w imieniu oferenta – np. odpis z KRS w oryginale w zakresie sposobu reprezentacji oferenta),
- aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
*wybrać właściwy fragment - zależnie od tego czy oferent jest osobą fizyczną (lub spółką kapitałową) czy spółką osobową
Wymagany termin ważności oferty – co najmniej 30 dni od daty wyboru.

VII. Sposób i termin wpłaty wadium

Syndyk ustala następującą kwotę wadium dla poszczególnych grup obiektowych:
Grupa obiektowa                         Kwota wadium w zł

1.Barak I                                    -  5.933,00 zł (KRAPRZEM)

2. Wiata magazynowa               -  20.658,00 zł (DISPACK)

3. Magazyn 1                             -  30.333,00 zł (ALTUS)

4. Magazyn główny                    -  5.276,00 zł (MUOVITECH)

5. Magazyn 2                              -  33.525,00 zł (KRAKCEM)

6. Fundamenty węzła betoniarskiego -   6.040,00 zł (REN-BET)

7.Place betonowe                        -   5.708,00 zł lub 2,70 zł/ mkw.

8. Barak II                                   -   5.433,00 zł (STOMIX)

9. Barak III                                  -  5.433,00 zł (SIGMA)

10.Portiernia                                -  212,00 zł (WOLNA)

lub wszystkie grupy obiektowe razem jako:

zaplecze techniczne (wszystkie ruchomości i sporne wierzytelności z tytułu nakładów) - 12.000,00 zł

Wadium należy uiścić w terminie do dnia 16 grudnia 2009 r. na konto bankowe PBPU KRAKPRZEM sp. z o.o. w likwidacji w upadłości likwidacyjnej, określone w pkt. VI, z oznaczeniem tytułu wpłaty jako „Konkurs - grupa obiektowa - .................. (podać nazwę)”. Od wadium nie będą naliczane odsetki.

VIII. Rozstrzygnięcie konkursu ofert

Rozstrzygniecie dwuetapowego nieograniczonego konkursu ofert nastąpi w poniedziałek w dniu 21 grudnia 2009 r. o godz. 13.30 w Biurze Syndyka Masy Upadłości PBPU KRAKPRZEM sp. z o.o. w likwidacji – ul. Dobczycka 11b w Chrzanowie.
W pierwszym etapie konkursu nastąpi otwarcie kopert (przesłanych i złożonych w biurze) zawierających oferty zakupu poszczególnych grup obiektowych lub zaplecza technicznego. Złożone oferty zostaną sprawdzone na okoliczność zgodności z warunkami, o których mowa w pkt VI regulaminu.
Dla rozstrzygnięcia konkursu ofert istnieje niezbędna konieczność aby wpłynęły ważne oferty zakupu na wszystkie grupy obiektowe, o których mowa w pkt. III regulaminu lub ważna oferta zakupu zaplecza technicznego (obejmująca zakup wszystkich ruchomości i spornych wierzytelności z tytułu nakładów). Oferty złożone do syndyka bez wpłaconego wadium nie będą uczestniczyć w konkursie ofert.
Syndyk po otwarciu ofert i ich sprawdzeniu, ogłosi czy wpłynęły ważne oferty na wszystkie grupy obiektowe lub ważne oferty na zakup zaplecza technicznego oraz czy konkurs ofert może się odbyć, czy z powodu niekompletności ofert lub ich nieważności konkurs zostaje unieważniony.
Ofertę uważa się za ważną jeżeli, określa nazwę grupy obiektowej (lub wymienia zaplecze techniczne), podane są dane składającego ofertę, zawiera oferowaną cenę nabycia w złotych, nie niższą niż wymieniona w regulaminie, oferta jest podpisana i wpłacone jest wadium.

I etap konkursu - przebiegał będzie w następujący sposób:
A. W przypadku wpłynięcia wyłącznie ofert na poszczególne grupy obiektowe (bez oferty na zaplecze techniczne), syndyk wybierze najlepszą ofertę z każdej grupy obiektowej oraz oferty o cenach zbliżonych do niej, tj. oferty których różnica ceny od ceny oferty najlepszej nie jest większa niż 200 zł. Oferta najlepsza i oferty o cenach zbliżonych ale nie niższych od ceny wywoławczej przechodzą do II etapu.
B. W przypadku wpłynięcia wyłącznie ofert na zaplecze techniczne, syndyk wybierze do drugiego etapu dwie najlepsze oferty ale nie niższe niż cena wywoławcza,
C. W przypadku wpłynięcia zarówno ofert na zaplecze techniczne, jak i ofert na wszystkie grupy obiektowe, syndyk wybierze do drugiego etapu najlepszą ofertę na zaplecze techniczne i sumę najlepszych ofert z poszczególnych grup, pod warunkiem, że suma najlepszych ofert na poszczególne grupy jest wyższa lub co najmniej równa cenie wywoławczej zaplecza technicznego.
Na koniec pierwszego etapu konkursu ofert syndyk ogłosi, którzy oferenci przeszli do drugiego etapu konkursu i ile wynosi najwyższa zaoferowana cena nabycia za daną grupę obiektową lub zaplecze techniczne.

II etap konkursu ofert - uczestnicy, którzy przeszli do drugiego etapu konkursu będą mogli dokonać przebicia najwyższej oferty wyłonionej w I etapie, przez złożenie na piśmie, oferty do drugiego etapu konkursu. Minimalne przebicie najwyższej oferty z I etapu, w drugim etapie konkursu wynosi 1.000,00 zł. W tym celu syndyk po ogłoszeniu najwyższej oferty wyłonionej w pierwszym etapie, wezwie uczestników drugiego etapu konkursu do składania ofert. W drugim etapie konkursu ofert, syndyk będzie informował zebranych na bieżąco o otrzymanych i przyjętych ofertach. Każdą najwyższą ofertę zgłoszoną w drugim etapie konkursu można przebić kolejną ofertą na piśmie. Przebicie kolejnej najwyższej oferty w drugim etapie następuje z tym samym postąpieniem tj. 1.000,00 zł lub jego pełną wielokrotnością. Po złożeniu kolejnej oferty zakupu w drugim etapie konkursu, syndyk ogłosi ją, i wezwie trzykrotnie do złożenia następnej oferty ją przebijającej. Jeżeli w ciągu 10 minut od momentu trzeciego wezwania do przebicia najwyższej oferty nie wpłynie nowa oferta, wygrywa ostatnia najwyższa oferta złożona na piśmie, a konkurs uważa się za rozstrzygnięty na rzecz tej oferty. Oferty w drugim etapie będą składane syndykowi na kartkach papieru zaopatrzonych pieczęcią upadłości. Na kartce należy podać numer oferenta, grupę obiektową oraz oferowaną cenę zakupu w złotych i złożyć czytelny podpis oferenta. Wzór karty do składania ofert w drugim etapie stanowi załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.
W przypadku, gdy do drugiego etapu zakwalifikowana zostanie oferta na zaplecze techniczne oraz oferta wynikająca z sumowania ofert grupowych, do ustalenia aktualnej najwyższej ofert w przypadku grupy ofert przyjmowana będzie każdorazowa suma ofert grupowych
Jeżeli w ciągu 10 minut od trzeciego wezwania syndyka do przebicia najwyższej oferty wybranej w pierwszym etapie nie nastąpi jej przebicie przez złożenie oferty na piśmie z kwotą wyższą od najwyższej oferty wyłonionej w pierwszym etapie konkursu, konkurs ofert dla tej grupy obiektowej uznaje się za rozstrzygnięty na korzyść najwyższej oferty złożonej w pierwszym etapie konkursu.
Złożenie jednej ważnej oferty na daną grupę obiektową (pod warunkiem, że wszystkie grupy obiektowe mają co najmniej jedną ważną ofertę) lub jednej ważnej oferty na zaplecze techniczne wystarcza do odbycia konkursu ofert na daną grupę obiektową lub zaplecze techniczne.
Jeżeli żadna ze złożonych ofert w nieograniczonym konkursie ofert nie osiągnie ceny minimalnej określonej w pkt III regulaminu, nieograniczony konkurs ofert zostanie zamknięty bez rozstrzygnięcia. Nie dopuszcza się składania ofert cząstkowych.
W przypadku złożenia ofert na poszczególne grupy obiektowe oraz oferty na zaplecze techniczne dla porównania tych ofert syndyk sumuje wszystkie złożone najwyższe oferty na poszczególne grupy obiektowe i sumę tą porówna z ofertą złożoną na zaplecze techniczne. Zostanie wybrana oferta korzystniejsza.
Jeżeli do konkursu ofert nie wpłyną oferty na zakup zaplecza technicznego, jak również nie wpłyną oferty na zakupu wszystkich grup obiektowych lub część ofert zakupu na grupy obiektowe, które wpłyną będzie niższa od kwoty wywołania i nie będzie można sprzedać majątku upadłego (ruchomości i spornych wierzytelności z tytułu nakładów) za kwotę wywołania, konkurs ofert zostanie unieważniony.
Przypadek szczególny.
Następny konkurs ofert może się odbyć w tym samym dniu w terminie dwóch godzin od ogłoszenia o unieważnieniu konkursu z powodu braku wpływu ważnych ofert na wszystkie grupy obiektowe pod warunkiem, że wszyscy uczestnicy konkursu, którzy zgłosili ważne oferty wyrażą zgodę na piśmie na zmianę cen wywoławczych dla poszczególnych grup obiektowych. Zmiana cen wywoławczych będzie polegała na wprowadzeniu obiektów, które nie znalazły nabywców do sprzedażowej grupy ogólnej i ustaleniu w związku z powyższym nowych cen wywoławczych dla pozostałych poszczególnych grup obiektowych. Syndyk przedstawi nowe ceny wywoławcze dla poszczególnych grup obiektowych przed wznowieniem licytacji. Uczestnicy konkursu ofert (którzy wpłacili wadia) złożą syndykowi na piśmie oferty na poszczególne grupy obiektowe w nowych cenach, które nie mogą być niższe niż ceny wywoławcze przedstawione przez syndyka po dokonaniu korekty.
Suma wszystkich kwot wywoławczych dla poszczególnych grup obiektowych nie może być niższa niż przed dokonaniem korekty.
Syndyk wybierze najwyższe nowe oferty jak w I etapie konkursu i je ogłosi. Dalszy przebieg konkursu ofert będzie przebiegał jak opisano wcześniej w regulaminie.
W przypadku braku zgody wszystkich uczestników konkursu na zmianę cen wywoławczych, konkurs ofert na sprzedaż poszczególnych grup obiektowych będzie unieważniony i nie będzie więcej organizowany.

IX. Termin sprzedaży oraz warunki płatności.

Najwyższa oferta zakupu wyłoniona w drodze nieograniczonego konkursu ofert wiąże oferenta. Pozostałe oferty przestają wiązać z chwilą wyboru innej oferty przez syndyka.
Wadium wpłacone przez wyłonionego w drodze konkursu ofert nabywcę zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia. Pozostałe wadia zostaną niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 10 dni od rozstrzygnięcia konkursu, zwrócone oferentom, których oferty zostaną odrzucone.
Nabywca jest obowiązany do zapłaty całości ceny przed wystawieniem faktury VAT na konto bankowe Przedsiębiorstwa Budowlano – Produkcyjno – Usługowego KRAKPRZEM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w likwidacji w upadłości likwidacyjnej z siedzibą w Krakowie przy ul. Wł. Łokietka 177, określone w pkt. VI, niniejszego regulaminu, jednakże w terminie nie dłuższym niż 7 dni licząc od daty przyjęcia oferty.
O terminie i miejscu zawarcia umowy sprzedaży oferent, którego oferta zostanie przyjęta, będzie powiadomiony przez syndyka z trzydniowym wyprzedzeniem.
Wycofanie się wyłonionego nabywcy z zawarcia umowy sprzedaży po wybraniu jego oferty przez syndyka, skutkuje przepadkiem wadium w całości na rzecz masy upadłości.

X. Informacja dodatkowa

Syndyk informuje, że majątek upadłego w zakresie spornej wierzytelności w stosunku do Gminy Miasta Krakowa o zwrot nakładów poczynionych na nieruchomości położonej w Krakowie przy ul. Wł. Łokietka 177 został ustalony w postępowaniu upadłościowym w oparciu o wniosek i oświadczenie upadłego oraz art. 69 ust.3 ustawy Prawo Upadłościowe i Naprawcze z dnia 28 lutego 2003 r. (Dz.U. nr 60, poz. 535 z póź. zm.) i jest uwidoczniony w spisie inwentarza, który znajduje się w aktach sprawy o sygn. akt VIII GUp – 14/09/S w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie.
Ponadto syndyk informuje, że majątek upadłego w zakresie ruchomości znajdujących się również na nieruchomości położonej w Krakowie przy ul. Wł. Łokietka 177 został ustalony w postępowaniu upadłościowym w oparciu o wniosek i oświadczenie upadłego oraz art. 69 ust.3 ustawy Prawo Upadłościowe i Naprawcze z dnia 28 lutego 2003 r. (Dz.U. nr 60, poz. 535 z póź. zm.) i jest uwidoczniony w spisie inwentarza, który znajduje się w aktach sprawy o sygn. akt VIII GUp – 14/09/S w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie.
Spis inwentarza został złożony w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie w miesiącu czerwcu 2009 r. Do dnia 18 listopada 2009 r. sprzedawany majątek upadłego w żaden sposób prawny nie został zakwestionowany. Nie wpłynął również do sędziego komisarza żaden wniosek o wyłączenie z masy upadłości sprzedawanych składników majątku upadłego.

W piśmie z dnia 20.10.2009 r. Wydział Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa poinformował syndyka, że cytat: „na obecnym etapie prowadzonego postępowania nie jest możliwe przedstawienie przez tut. Wydział ostatecznych warunków umowy dzierżawy z nabywcami majątku upadłego znajdującego się na terenie nieruchomości gruntowej oznaczonej jako działka nr 26 obr. 31- Krowodrza. Z tych względów umieszczone w niniejszym piśmie warunki umowy nie powinny, w ocenie Wydziału Skarbu Miasta, zostać zamieszczone w regulaminie konkursu.”
Jednocześnie ww. Wydział poinformował, że cytat: „obowiązującą zasadą w Gminie Miejskiej Kraków jest oddawanie w dzierżawę nieruchomości na czas nieoznaczony w trybie przetargowym. Można odstąpić od przetargu jeżeli oddanie w dzierżawę następuje na cele taksatywne wymienione w § 12 ust. 1 uchwały Rady Miasta Krakowa nr XV/99/03 z dnia 07.05.2003 r. w sprawie zagospodarowania nieruchomości Gminy Miejskiej Kraków (z późn. zm.) tj. np. na rzecz osoby lub jej następcy prawnego, która wybudowała na gruncie Gminy obiekt budowlany trwałe lub nietrwale związany z gruntem. Stawki czynszu dzierżawnego w przypadku bezprzetargowego oddania nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miejskiej Kraków w dzierżawę są stawkami minimalnymi określonymi w zarządzeniu nr 1852/2007 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 07.09.2009 r. w sprawie ustalania stawek czynszu dzierżawnego nieruchomości stanowiących własność, współwłasność lub będących w użytkowaniu wieczystym Gminy Miejskiej Kraków (z późn. zm.)
Ponadto Wydział poinformował, że cytat: „warunki na jakich zawierane są umowy dzierżawy przez Gminę Miejską Kraków dostosowane są do stanu zagospodarowania nieruchomości i sposobu jej użytkowania przy uwzględnieniu stanowisk merytorycznych Wydziałów Urzędu Miasta Krakowa. Tutejszy Wydział uzyskał w toku prowadzonego postępowania ww. stanowiska odnośnie możliwości wydzierżawienia działki nr 26 obr. 31-Krowodrza. Zwraca jednak uwagę, na fakt, że opinie merytorycznych Wydziałów zostały wydane w oparciu o aktualny sposób zagospodarowania i użytkowania działki z uwzględnieniem charakteru prowadzonych na jej terenie działalności. Zmiana zagospodarowania przedmiotowego terenu przez nabywcę majątku upadłego może spowodować konieczność ponownego wystąpienia do merytorycznych Wydziałów i uzyskania nowych stanowisk w sprawie dzierżawy. Wówczas zaistnieje konieczność dostosowania warunków umowy do aktualnego w chwili zawarcia umowy dzierżawy zagospodarowania terenu.”

XI. Postanowienia końcowe.

Syndyk masy upadłości nie ponosi odpowiedzialności za stan techniczny oraz ukryte wady techniczne i budowlane budynków i ruchomości i ich wyposażenia.
Regulamin konkursu wywieszony jest w siedzibie spółki Kraków ul. Łokietka 177 na tablicy ogłoszeń. Dodatkowych informacji udziela się w godz. 11.00-13.00, pod numerem telefonu 722 132 374 lub przez maila [email protected]
Wszelkie postanowienia zawarte w niniejszym regulaminie powinny być spełnione przez oferentów oraz syndyka masy upadłości pod rygorem unieważnienia konkursu ofert.
Syndyk masy upadłości zastrzega sobie prawo zmiany i odwołania ogłoszenia i warunków konkursu ofert.
Syndyk masy upadłości zastrzega sobie prawo do unieważnienia konkursu ofert bez podania przyczyny.

Syndyk Masy Upadłości

Jan Kozub

 

Dokumenty do pobrania:

Załącznik nr 1: Lista pt. środki trwałe i wyposażenie biura

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski