Kasy samoobsługowe w Lidlu obnażają prawdę: producenci na potęgę obniżają gramaturę produktów. Sieć reaguje

Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
Pracownicy Lidla nie nadążają już ze zmianą gramatury produktów w systemach kas samoobsługowych. Tak często się zmieniają.
Pracownicy Lidla nie nadążają już ze zmianą gramatury produktów w systemach kas samoobsługowych. Tak często się zmieniają. Getty Images
Frustrują cię awarie w kasach samoobsługowych? Coraz częściej to działanie producentów, nie wina samego sprzętu. Kluczowy jest proces obniżania gramatur produktów, aby uniknąć podwyżek cen. Co na to klienci? Przykład kasy samoobsługowej z Lidla nie pozostawia złudzeń. Ten problem będzie się pogłębiał.

Spis treści

Mniejszy produkt za tę samą cenę. Sposób na walkę z inflacją

Każdy z nas w czasach wysokiej inflacji szuka niższy cen. Koszta po stornie producentów rosną jednak tak szybko, że często zmuszeni są oni do podnoszenia cen, aby jakkolwiek zarobić na własne utrzymanie. A co z konkurencyjnością cen? Producent w takich sytuacjach ma kilka możliwości. Może:

  • podnieść ceny
  • obniżyć jakość
  • zmniejszyć gramaturę

W sytuacji, gdy podwyżka cen praktycznie nie wchodzi w grę, a producent nie chce obniżać jakości swoich produktów, pozostaje mu lekka modyfikacja wagi produktu, co skutecznie obniża koszty jego produkcji. Obniża się gramaturę wielu produktów: masła, chleba, słodyczy czy makaronu. W efekcie opakowanie żelków zawiera coraz mniejszą liczbę owocowych misiów, świderki już nie wystarczają na dwa obiady, a z jednej torebki herbaty nie zaparzymy już dwóch kubków ciepłego napoju.

Badania potwierdzają, że na dłuższą metę nie powoduje pogorszenie zaufania wobec producentów. Problem w tym, że obniżanie gramatury ma często miejsce o wiele zbyt często, co potęguje frustrację klientów.

Zobacz także: Paraliż sklepów tuż przed Wielkanocą? Pracownicy Biedronki mają dosyć. Grożą strajkiem

Awaria kasy samoobsługowej? To nie zawsze błąd techniczny

Klienci często są jednak nieświadomi posunięć producentów, a winą za ewentualne błędy obarczają kasy samoobsługowe. Często jednak nie mają one wiele wspólnego z problemem. Okazuje się, że pechowcy trafiają na prawdziwą kumulację problemów:

Robię sobotnie zakupy w Lidlu. Jestem przy kasie bezobsługowej. Skanuję żelki, kładę, a waga krzyczy, że coś jest nie tak. Podchodzi pani z obsługi, coś tam zmienia i jest ok. Chwilę później to samo z rukolą i kolejnymi produktami - mówi Strefie Biznesu Czytelniczka Ada.

Nasza Czytelniczka w końcu na granicy swojej wytrzymałości pyta pracownicy Lidla, o co chodzi. Kobieta miała odpowiedzieć, że „w opakowaniu jest mniej towaru, bo producenci zmniejszają wagę produktu, a kasa gubi się, bo waga produktu nie zgadza się z danymi zapisanymi w pamięci urządzenia”. Także sami pracownicy zwyczajnie nie nadążają z aktualizacją danych, co wzmaga frustrację klientów i kieruje ich pretensje w stronę wadliwych kas samoobsługowych.

Zapytaliśmy biuro prasowe Lidla, czy sieci znany jest ten problem:

Na bieżąco reagujemy w obliczu ewentualnych nieprawidłowości, które mogą wynikać ze wspomnianej zmieniającej się gramatury produktów (...) Aby przeciwdziałać takim sytuacjom, Lidl Polska podejmuje liczne i skuteczne działania, takie jak podejmowanie kontaktu z dostawcą w przypadku stwierdzenia rozbieżności wagi towaru deklarowanej od rzeczywistej - pisze Lidl w odpowiedzi na nasze pytanie.

To wszystko wymaga jednak czasu, a zmiany gramatur prawdopodobnie pojawiać będą się tylko częściej, co oznacza kolejne wyzwanie dla kasjerów dyskontów w Polsce. Lidl zapewnia jednak, że robi wszystko, aby ułatwić swoich klientom korzystanie z kas samoobsługowych:

Automatyzacja procesów w naszej firmie prowadzi do zmian w zakresie obowiązków. Przykładowo, pracownicy sklepów pełnią również funkcję asystenta kas, czyli osoby, która wspiera klientów w procesie korzystania z kasy samoobsługowej - dodaje Lidl.

Kasy samoobsługowe w każdym Lidlu w Polsce

Kasy samoobsługowe wybieramy przede wszystkim przy okazji małych i średnich zakupów. Mają one ułatwiać i przyspieszać zakupy. Coraz częściej udostępniają wszystkie rodzaje płatności bezgotówkowych i dostępne są w kilku językach. Tymczasem Lidl kasy samoobsługowe udostępnia już w każdym swoich sklepie w Polsce:

20 września 2023 r., po czterech latach, zakończyliśmy montaż kas samoobsługowych we wszystkich naszych sklepach w Polsce. Lidl Polska to pierwsza spółka w ramach międzynarodowej grupy Lidl, która zdecydowała się na zastosowanie kas samoobsługowych jako standardowego rozwiązania stosowanego w każdym sklepie - pisze biuro prasowe Lidla.

Sieć zapewnia, że nieustannie dba o intuicyjność kas samoobsługowych i będzie nadal inwestować w rozwój tych produktów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu