Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jutro tramwaj wjedzie na ulicę Dunajewskiego, ale na razie bez pasażerów [ZDJĘCIA, WIDEO]

Arkadiusz Maciejowski
Nowe szyny na ul. Dunajewskiego już zostały ułożone, ale zostało jeszcze do wykonania wiele pracy
Nowe szyny na ul. Dunajewskiego już zostały ułożone, ale zostało jeszcze do wykonania wiele pracy fot. Anna Kaczmarz
Komunikacja. Na ułatwienia w centrum Krakowa kierowcy będą musieli poczekać jeszcze przynajmniej kilka tygodni.

Już jutro mają się odbyć próbne przejazdy tramwajów przez ul. Dunajewskiego i część Basztowej, gdzie od ponad trzech miesięcy trwa remont dróg i torowiska. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to tramwaje mają rozpocząć regularne kursy tą trasą już w sobotę. Nie oznacza to jednak zakończenia wszystkich robót. Wciąż obowiązywać będą ograniczenia dla samochodów.

Autor: Arkadiusz Maciejowski

Ulica Dunajewskiego wczoraj wciąż przypominała wielki plac budowy. Choć ułożone już zostały nowe szyny, to nadal niegotowe są chociażby przystanki, chodniki czy oświetlenie. Mimo to urzędnicy planują, by od soboty tramwaje mogły już swobodnie m.in. skręcać spod teatru Bagatela w lewo - w ul. Dunajewskiego. To ważne, ponieważ przez najbliższy weekend mnóstwo osób będzie korzystać z komunikacji miejskiej, by dojechać na groby swoich bliskich. Na dawne trasy wrócić mają tramwaje linii nr 2, 4, 14, i 18. Natomiast tramwaje nr 13, 20 i 24 pojadą nowymi trasami.

Linia nr 13 będzie kursować z Nowego Bieżanowa m.in. przez ul. Wielicką, Krakowską, Franciszkańską i Królewską do Bronowic. Natomiast tramwaje linii nr 20 pojadą z Małego Płaszowa przez al. Powstania Warszawskiego, Westerplatte, Franciszkańską, Piłsudskiego do Cichego Kącika. - Zmiana trasy linii nr 20 ma na celu poprawę skomunikowania rejonu Cichego Kącika. Po latach przerwy przywrócone zostanie stałe połączenie między placem Wszystkich Świętych a Dworcem Głównym - argumentują urzędnicy.

Natomiast trasa linii nr 24 zostanie wydłużona do Bronowic Małych. Szczegóły rozkładów jazdy mają pojawić się dziś na stronie internetowej www.kmkrakow.pl.

Urzędnicy z ZIKiT zaznaczają jednak, że nie ma szans, aby od soboty na ul. Dunajewskiego i część Basztowej (od węzła „Teatr Bagatela” do węzła „Basztowa LOT”) wpuszczone zostały wraz z tramwajami również autobusy komunikacji miejskiej oraz zwykłe samochody.

- Już w przetargu był zapis, że prace przy torowisku powinny być zakończone do 31 października, a reszta robót i dopuszczenie wjazdu samochodów i autobusów - do 30 listopada - przypomina Piotr Hamarnik z ZIKiT.

Do tego czasu kierowcy wciąż będą musieli korzystać z objazdów. Gdy jednak pod koniec listopada zakończą się wszystkie roboty, to od węzła „Basztowa LOT” do węzła „Teatr Bagatela” wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy dla samochodów - podobnie jak od ponad trzech miesięcy jest na Podwalu.

Na ulicy Dunajewskiego i części Basztowej całkowicie zlikwidowano bowiem jedną z jezdni (pozostała tylko ta od strony kamienic), a w jej miejsce wyznaczona zostanie ścieżka rowerowa.

Wznowienie ruchu aut na ul. Dunajewskiego na pewno usprawni częściowo komunikację w centrum Krakowa, w którym remonty nieustannie trwają od ponad pół roku. Zniknie również konieczność wyznaczania objazdów dla części mieszkańców przez płytę Rynku Głównego, co znacznie potęguje ruch w samym sercu miasta.

Pamiętać należy jednak, że to nie koniec rewolucji w rejonie pierwszej obwodnicy miasta. Wiosną przyszłego roku ma być zrealizowany trzeci etap modernizacji dróg i torowisk wokół Plant. Wyremontowany zostanie pozostały fragment ul. Basztowej (od skrzyżowania z ul. Długą). W tym roku powinna zostać wykonana cała dokumentacja do tej inwestycji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski