Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Coś dla rodziny

Janusz Michalczak
fot. Janusz Michalczak
Volkswagen Sharan 2.0 TDI. Swą popularność pojazd ten zawdzięcza przede wszystkim funkcjonalności. Jego wnętrze można z łatwością dostosować do rodzinnych, bądź biznesowych potrzeb.

Najnowszy model Sharana został zaprojektowany ściśle z zasadą, która mówi, że forma tego typu auta to znaczy vana, powinna być podporządkowana jego funkcjom (,,form follows function”). Wydaje się to oczywiste, gdy weźmie się pod uwagę, że samochód dostępny jest w trzech wersjach: pięcio-, sześcio- oraz siedmioosobowej.

Kilkadziesiąt pomysłów na bagaż

Sharan dysponuje przedziałem bagażowym o pojemności aż 2430 litrów. Można w nim bez większego problemu pomieścić narty, rowery czy deski surfingowe. Zaletą samochodu jest wiele przemyślnych rozwiązań.

Znajdują się w nim np. niezależne fotele, umieszczone w drugim i trzecim rzędzie, które dzięki mechanizmowi Easy Fold możemy bardzo łatwo złożyć i umieścić w podłodze, aby w pełni wykorzystać pojemność wnętrza. Auto ma aż 33 schowki we wnętrzu, które ułatwiają przewóz większych lub mniejszych drobiazgów.

Samochód, zaprojektowany specjalnie na 20-lecie modelu, ma ponadto dwa fotele, które zostały przystosowane do przewozu dzieci. Rodzinny, uniwersalny charakter samochodu sprawił, że zarówno na zewnątrz, jak i w środku nie mamy do czynienia z jakąś estetyczną ekstrawagancją, co niekoniecznie musi mu przysparzać zwolenników.

Mimo to młodzi ludzie będą czuli się w nim bardzo dobrze, choćby za sprawą wyposażenia multimedialnego, które zapewnia pełną łączność z internetem.

Na trasie spala 5 litrów oleju napędowego

Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniają w Sharanie między innymi aż 9 poduszek powietrznych, a także nowe systemy asystujące kierowcy. Jednym z nich jest układ automatycznie hamujący z chwilą kolizji. Mamy tu m.in. system monitorujący otoczenie auta i ostrzegający kierowcę, gdy odstęp od poprzedzającego pojazdu okaże się zbyt mały. W razie potrzeby inicjuje on również automatyczne hamowanie. Po raz pierwszy w Sharanie zastosowano automatyczną regulację odstępu od poprzedzającego auta - ACC. Dodatkowo elektryczny hamulec postojowy w tym aucie został wzbogacony o funkcję Auto Hold, która zapobiega stoczeniu się auta podczas postoju lub w chwili ruszania.

W Sharanie montowane są nowe silniki, które zużywają do 14,3 proc. mniej paliwa niż jednostki napędowe poprzedniej generacji i wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Testowany samochód wyposażony jest w 2-litrowy silnik TDI o mocy 150 KM, który maksymalny moment obrotowy 375 Nm uzyskuje w zakresie 1750-3000 obrotów na minutę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski