Clubman jest autem pod wieloma względami wyjątkowym, gdyż stanowi przeciwieństwo cech typowych dla idei Mini. Mamy tu bowiem nadwozie typu kombi z nietypowymi tylnymi drzwiami, które mogą kojarzyć się z samochodem dostawczym.
Pojazd ten do niedawna łączony był głównie z młodymi kierowcami, często singlami. W tej wersji jednak wyraźnie adresowany jest także i do tych, którzy mają rodzinę i w związku z tym większe potrzeby transportowe. Auto produkowane jest na płycie BMW2 Active Tourer, co pozwoliło na zamontowanie w nich m.in. pełnowymiarowej drugiej pary drzwi, umożliwiającej dogodne zajmowanie miejsca na tylnej kanapie.
Rozmaite ustępstwa na rzecz zwiększonych możliwości transportowych (bagażnik ma 360 l pojemności, a po złożeniu foteli 1250 l) nie spowodowały jednak pozbawienia auta typowego dla niego charakteru. Kabina Mini Clubmana pod wieloma względami przypomina wnętrze urządzenia, które przystosowane jest do... latania.
Mamy tu szereg włączników z najważniejszym, podświetlanym na czerwono i uruchamiającym silnik. Auto, zarówno swoim stylem zachowania na drodze, jak i twardością zawieszenia, przypomina gokarta i me- talową kostkę zarazem, jest bowiem w tak zwarty sposób zestrojone i świetnie trzymające się toru jazdy.
Wybór pomiędzy trzema stylami jazdy, ułatwia kolorowy pierścień umieszczony w centralnym punkcie deski rozdzielczej, który w trybie jazdy eko podświetla się na zielono, a wyświetlacz nam podpowiada właściwe reakcje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?