1 grudnia - Dzień Darmowej Dostawy. To już 6. edycja.
Dzień Darmowej Dostawy inspirowany jest akcją Free Shipping Day, którą w 2008 roku wprowadzono w Stanach Zjednoczonych.
Dzień Darmowej Dostawy. Po co?
Chodzi o zachęcenie do korzystania z e-zakupów. O zachęcenie zarówno tych, którzy jeszcze z e-zakupów nie korzystali, jak i tych, którzy są już e-klientami. W Dniu Darmowej Dostawy nikt za przywóz towarów nie płaci.
W zeszłorocznej edycji Dnia Darmowej Dostawy wzięła udział rekordowa liczba sklepów –> 2550. Najwięcej firm zgłosiło się w kategoriach: „Dom i ogród” (17,8%), „Uroda i zdrowie” (12,3%), „Odzież, dodatki” (12,1%), „Dla dzieci” (7,5%) oraz „Sport” (5,7%).
W ankiecie przeprowadzonej wśród wybranych sklepów, której wzięły udział w zeszłorocznej akcji, ponad 90% sklepów odnotowało zwiększony ruch na swoich stronach tego dnia, a prawie 80% potwierdziło zwiększoną liczbę zamówień w porównaniu do średniej z listopada. Z kolei ponad 30% sklepów odnotowało więcej niż 100% wzrost sprzedaży w dniu akcji.
Podobne informacje potwierdziły niezależne firmy badawcze:„Okazuje się, że e-sklepy, które wzięły w niej udział w 2014 roku, odnotowały ponadtrzykrotny wzrost liczby zamówień (236 proc.) w porównaniu do wyników osiągniętych poprzedniego dnia. W analizie uwzględniono 820 sklepów internetowych objętych badaniem gemiusShopMonitor.”
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?