Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najszerszy wjazd do Krakowa

Piotr Tymczak
Ulica Igołomska zmieni się w szeroką trasę. Etap pierwszy obejmuje przebudowę skrzyżowania z ul. Brzeską
Ulica Igołomska zmieni się w szeroką trasę. Etap pierwszy obejmuje przebudowę skrzyżowania z ul. Brzeską Wizualizacja: ZIKiT
Inwestycje. Miasto zrealizuje potężną inwestycję drogową - rozbudowę ul. Igołomskiej za ponad 300 mln zł.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu kończy właśnie przygotowywanie przetargu na przebudowę ulicy Igołomskiej.

Chodzi o drugi etap przedsięwzięcia - odcinek od skrzyżowania z ul. Brzeską do ul. Giedroycia, a więc rejon spalarni odpadów. W ramach inwestycji na odcinku około ośmiu kilometrów ul. Igołomska zostanie rozbudowana do dwóch pasów w każdym kierunku, a na fragmentach (skrzyżowania, połączenia z drogami serwisowymi) liczba pasów wzrośnie do trzech, a nawet czterech. Koszt inwestycji szacowany jest na ponad 300 mln zł.

- Czeka nas jedna z największych inwestycji drogowych, jakie w ostatnich latach realizowało miasto. To będzie najszersza droga wlotowa do Krakowa - mówi Michał Pyclik z ZIKiT. Dodaje, że rozbudowana ul. Igołomska ma służyć Nowej Hucie Przyszłości, czyli projektowi związanemu z ożywieniem wschodniej części Krakowa. W jego ramach w tym rejonie powstaną zakłady produkcyjne, laboratoria, biurowce i strefa wypoczynku. Ulica Igołomska ma być osią dla tych nowych funkcji.

Przewidziany czas na przebudowę ul. Igołomskiej to co najmniej 24 miesiące od rozpoczęcia prac. Na razie trudno określić, kiedy dokładnie wystartują. Wszystko zależy od przetargu. Umowa ma być taka, aby roboty nie powodowały problemów z przejazdem ul. Igołomską w czasie przyszłorocznych Światowych Dni Młodzieży, zaplanowanych na koniec lipca.

Na razie wykonywana jest przebudowa skrzyżowania Igołomska - Brzeska, co kosztuje około 19 milionów złotych. Ta część inwestycji ma zostać zakończona w maju przyszłego roku.

W prezydenckim projekcie budżetu miasta na 2016 rok na rozbudowę ul. Igołomskiej zaplanowano prawie 81 mln zł. Przewidywane efekty na koniec 2016 r. to zakończenie przebudowy skrzyżowania ul. Igołomskiej z ul. Brzeską, rozpoczęcie rozbudowy ul. Igołomskiej od ul. Brzeskiej do ul. Giedroycia, a także wyburzenia budynków przejętych w celu realizacji tej inwestycji.

W rejonie ul. Giedroycia prowadzone są już natomiast prace związane z budową trasy S7, która ma być wschodnią obwodnicą Krakowa i częścią drogi do Warszawy.

Na razie do stolicy nadal trzeba jeździć aleją 29 Listopada, na której jest bardzo duże natężenie ruchu, a kierowcy w godzinach szczytu stoją w korkach. Miasto także przewiduje jej rozbudowę. W ubiegłym roku ZIKiT uzyskał decyzję środowiskową, ale do Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska trafiło odwołanie, które jeszcze nie zostało rozpoznane.

- Musieliśmy zatem wstrzymać rozpoczęty przetarg na opracowanie dokumentacji technicznej. Jesteśmy w każdej chwili gotowi, żeby inwestycję ruszyć do przodu, ale na razie nie jest to zależne od nas - wyjaśnia Iwona Król, wicedyrektorka ZIKiT.

Alternatywą dla korkującej się alei 29 Listopada mogłaby być ul. Iwaszki. Zadanie będzie realizowane, jeśli pojawią się na nie pieniądze w budżecie miasta.

[email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski