Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota Corolla. Większa, niż można by przypuszczać

Janusz Michalczak
Corolla, także dzięki większym gabarytom, kojarzy się z segmentem "D", autami klasy średniej
Corolla, także dzięki większym gabarytom, kojarzy się z segmentem "D", autami klasy średniej Fot. Janusz Michalczak
Samochód w wersji standardowej wyposażony jest w szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo jazdy.

Takie samochody cieszą się od lat największą popularnością wśród miłośników motoryzacji w Polsce. Mam na myśli nadwozie typu sedan, z dużym, wyraźnie zaznaczonym bagażnikiem, charakterystyczne dla limuzyny wyższej zwykle klasy. Taka też jest popularna Corolla w testowanej wersji. Elegancję tego modelu podkreśla chromowany wlot powietrza oraz duże i zarazem wyraziste reflektory.

Dłuższa aż o osiem centymetrów
Corolla to najpopularniejszy model Toyoty. Auto produkowane jest od roku 1966, a zatem niemal od 50 lat. Do tej pory kilkanaście fabryk wytwarzających Corollę w różnych rejonach świata opuściło ponad 40-milionów sztuk tych aut. Toyota podbiła rynek motoryzacyjny przede wszystkim niezawodnością samochodów oraz ich wysokimi walorami użytkowymi.

Ostatni model Corolli cechuje nie tylko uroda. Auto jest wyraźnie większe niż poprzednik. Aż o 8 cm dłuższe i o 1,5 cm szersze, o 10 centymetrów zwiększono rozstaw osi (z 260 do 270 cm). W efekcie użytkownicy tego auta mają wyraźnie więcej miejsca w kabinie. Różnica ta jest najbardziej odczuwalna przez pasażerów podróżujących na tylnej kanapie, ponieważ ilość miejsca na nogi wzrosła aż do 70,6 cm (to najlepszy wynik w segmencie kompaktowych sedanów). Większa długość zapewniła jednocześnie możliwość powiększenia bagażnika, który ma aż 452 litry.

Na pochwałę zasługuje również napęd montowany w tym samochodzie - silnik 1.6 Valvematic o mocy 132 KM, cichy i z charakterem. Żeby poruszać się Corollą dynamicznie i podtrzymywać jej chęć do szybkiej reakcji na gaz, trzeba podkręcać go powyżej 3000 obr./min. Maksymalną siłę tej jednostki uzyskamy przy 6400 obr./min, a najwyższy moment obrotowy 160 Nm - przy 4000 obr./min. W ekonomicznym stylu jazdy poza miastem spalanie wynosiło w granicach 5 litrów. Średnia w teście to 7,4 l/100 km.

Silnik 1.6 Valvematic może dodatkowo współpracować z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów Multidrive S, która zapewnia płynne przyspieszenie pojazdu bez przerw na zmiany biegów. Nowa Toyota Corolla jest dostępna w Polsce również z silnikiem benzynowym 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM oraz dieslem 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Wszystkiesilniki spełniają normy europejskiego standardu emisji spalin Euro 5+ oraz są uznawane za najbardziej oszczędne w segmencie.

Z ekranu telefonu na monitor w aucie
Auto ma bogaty pakiet zaawansowanych systemów: BA (system automatycznie wspomagający hamowanie awaryjne), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania), VSC (system stabilizacji pojazdu) i TRC (system kontroli trakcji). Jest jeszcze HAC (wspomaganie ruszania z podjazdów).

Nowością i ewenementem w tej klasie pojazdów jest również rozwiązanie Mirror Link, pozwalające na przeniesienie widoku z ekranu telefonu na wyświetlacz w samochodzie. Toyota Touch 2 zawiera także aplikację Twitter.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski