Pod apelem w tej sprawie znalazły się 103 podpisy. Mieszkańcy walczą o to, by miejska komunikacja z Lublina dojeżdżała do Kolonii Pliszczyn.
Byłaby to linia podmiejska, a w tym przypadku koszty jej uruchomienia ponosi także gmina zainteresowana nowym połączeniem. Przy ustalaniu sumy, jaką dokłada gmina, pod uwagę brane jest np. to, czy linia ma wielu pasażerów.
- Przygotowujemy taką kalkulację i w najbliższym czasie przekażemy ją władzom gminy, które podejmą ostateczne decyzje w tej sprawie - mówi Justyna Góźdź, rzeczniczka prasowa Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
- W obecnej chwili nie mamy pieniędzy na dofinansowanie takiego połączenia - przyznaje z kolei Edwin Gortat, wójt gminy Wólka.
Mówi się również o połączeniu Lublina z Łęczną. I ten pomysł nie jest nowy. - Temat staje się otwarty w kontekście nowej perspektywy unijnej na lata 2014 - 2020, która będzie dawała możliwość działań realizowanych przez grupę gmin - wyjaśnia Justyna Góźdź.
- Chętnie skorzystamy, ale jeśli nie będziemy musieli dokładać do tego interesu - nie kryje Teodor Edwin Kosiarski, burmistrz Łęcznej. - Nie rozumiem, dlaczego miałbym dopłacać do kursów tylko jednego przewoźnika, czyli MPK Lublin. Teraz tego nie robię w przypadku innych - dodaje Kosiarski.
ZTM tymczasem stawia na tworzenie siatki podmiejskich połączeń, w której centrum byłby Lublin. W tej chwili w tym układzie bierze udział siedem gmin ościennych. Są to: Wólka (linie nr 2 i 22), Konopnica (linie nr 78, 79 i 85), Niedrzwica Duża (8), Głusk (linie nr 3, 16, 17 i 73), Jastków (18, 20, 33 i 75), Niemce (4 i 44) oraz Świdnik (5, 55 i N2).
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?