- Komunikat przyszedł w drugiej połowie lipca - mówi Robert Ciemięga z biura podróży Sindbad w Opolu. - W branży wiemy, że takie przekształcenia własnościowe w szczycie sezonu oznaczają brak stabilizacji. Nie polecaliśmy więc specjalnie ofert Alfa Star.
- Już wcześniej współpraca się urwała. Komunikat o zmianach własnościowych faktycznie był w branży odebrany jednoznacznie: dzieje się coś niepokojącego - dodaje Małgorzata Retmańczyk z e-retman.pl.
Przeciętny Kowalski jednak tego nie wiedział i kupował wczasy, choćby przez internet (wczasy wykupiło i już nie pojedzie na nie aż 2 tys. osób, w tym zapewne i Opolanie). Biuro handlowało do ostatniej chwili. - Mail z „lastem” od Alfy dostaliśmy w piątek po 16.00 - mówi Robert Ciemięga. - Na szczęście nic nie sprzedaliśmy, a następnego dnia Alfa Star ogłosiło upadłość...
Gwarancje ubezpieczeniowe Alfa Star (20 mln zł, dla porównania - Itaka ma ponad 190 mln zł) najprawdopodobniej - jak wynika z szacunków mazowieckiego urzędu marszałkowskiego - starczą głównie na sprowadzenie turystów przebywających za granicą (co najmniej 500 osób na 1600 tam przebywających), ale już nie na pełny zwrot wpłat 2 tysięcy turystów, którzy na wakacje nie pojechali. Informacje i druki dotyczące wszczęcia procedury zwrotów są na http://www.mazovia.pl.
Jeśli ktoś kupił wakacje przez platformę internetową Travelplanet.pl., to pół biedy.
- Sprzedawane u nas oferty ubezpieczamy na wypadek bankructwa ich organizatora. To właśnie dlatego, że polski fundusz gwarancyjny jest niedoskonały - mówi prezes Travelplanet.pl Jerzy Krawczyk. - Turyści otrzymają vouchery o wartości wpłaconych kwot do wykorzystania w innym biurze w ciągu roku.
"Alfa Star miało pecha, skupiając się na Egipcie i Tunezji". Sytuacja geopolityczna pogrąża biura podróży
x-news/Agencja TVN
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?