Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mniej bankructw, ale...

(AIP, ZB)
Koniunktura. Maleje liczba wniosków o upadłość firm w Polsce. W pierwszym półroczu sądy rozpatrzyły 2189 takich wniosków – o 4 proc. mniej niż rok temu.

Zmniejsza się także liczba orzeczonych przez sądy upadłości – w pierwszym półroczu było ich 409, o 7 proc. mniej niż w podobnym okresie 2014 r. W lipcu spadek rok do roku był tu nawet jeszcze większy – o 15 proc.

Analiza danych z ostatnich 7 lat wskazuje, że ogłoszeniem upadłości kończy się od 18 do 23 proc. postępowań wszczętych na skutek złożenia wniosku o upadłość.

Zmniejszenie liczby bankructw firm cieszy, ale...

– W obliczu podwojenia tempa wzrostu gospodarczego Polski z 1,7 proc. w 2013 r. do 3,4 proc. w 2014 r. i jego stabilizacji w pierwszej połowie tego roku spadek liczby wniosków upadłościowych o zaledwie 4 proc. wydaje się rozczarowujący – komentuje Grzegorz Sielewicz, główny ekonomista Coface w Polsce.

Jego zdaniem niższa liczba wniosków o upadłości przedsiębiorstw w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku potwierdza jednak poprawę sytuacji gospodarczej i otoczenia makroekonomicznego w Polsce.

Specjaliści zwracają uwagę, że część składanych ostatnio i obecnie wniosków o upadłość może byc konsekwencją tarapatów, w jakie polskie firmy popadły w minionych latach – w okresie spowolnienia gospodarczego. Liczyły na szybką poprawę sytuacji, tymczasem dobijają je: deflacja, ostra konkurencja i konieczność akceptowania niskich marż w wielu branżach.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski