Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprawdzian Trzecioklasisty OBUT 2015 [ARKUSZE, PYTANIA, ZADANIA, ODPOWIEDZI]

red./na tablicy
Sprawdzian Test Trzecioklasisty OBUT 2015. 19 maja trzecioklasiści napiszą egzamin przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych. Test sprawdzi ich umiejętności matematyczne oraz wiedzę z języka polskiego. Arkusze i odpowiedzi już jutro.

We wszystkich oddziałach klasy trzeciej w danej szkole uczniowie powinni rozpocząć rozwiązywanie zadań o tej samem godzinie. Zwyczajowo przyjmuje się, że będzie to godzina 9. Na rozwiązanie zadań matematycznych trzecioklasiści będą mieli godzinę lekcyjną (45 minut).

Od eksperta IBE, Małgorzaty Zambrowskiej:

W części polonistycznej badania K3 skoncentrowaliśmy się na diagnozowaniu poziomu umiejętności uczniów w zakresie czytania tekstu popularnonaukowego oraz wnioskowaniu na podstawie przesłanek zawartych w tekście. Ponadto uczniowie komponowali list prywatny z poradami dla bohatera literackiego. Badanie nie ma charakteru sprawdzającego a diagnostyczny.

Sprawdzian trzecioklasisty OBUT 2014 [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

Dzięki badaniu OBUT nauczyciele zyskują wiedzę o swoich uczniach kończących naukę w III klasie szkoły podstawowej. Szkoły otrzymują raporty zawierające wyniki uczniów oraz raporty z wynikami klas, a także raport o wynikach całej placówki na tle wyników innych szkół.

Z analizy rezultatów poprzednich edycji badania wynika, że o ile dzieci dobrze radzą sobie z dodawaniem i odejmowaniem, o tyle problem sprawia im mnożenie i dzielenie. W związku z tym tegoroczna edycja skupiła się na zadaniach z zakresu matematyki.

Test Trzecioklasisty 2015 OBUT [ARKUSZE, ZADANIA, PYTANIA]

Zadania na sprawdzianie OBUT będą miały zróżnicowany poziom trudności. Wśród nich znajdą się takie, które zapewniają sukces dzieciom o niższym poziomie wiadomości i umiejętności matematycznych oraz takie, które umożliwią trzecioklasistom ujawnienie wysokiego poziomu swojej wiedzy w tym zakresie.

Po sprawdzianie trzecioklasisty OBUT 2014 wskazywano, że zadania były dość trudne i nie weryfikowały umiejętności, posiadanych przez uczniów.

Okazuje się jednak, że wszystkie zadania miały spełniać określone cele.

Zadania grupie "selekcja informacji" sprawdzały przede wszystkim, czy uczeń potrafi uważnie przeczytać tekst zadania oraz czy potrafi wybrać z niego informacje potrzebne do rozwiązania problemu. W tej grupie zadań zazwyczaj podano więcej informacji niż potrzeba do rozwiązania zadania. Przykładem jest zadanie z pędzlami i tubkami dwóch farb dwóch kolorów.

Na sprawdzianie pojawiły się także zadania z grupy "wyobraźnia geometryczna". Wymagały one od uczniów manipulowania figurami geometrycznymi - narysowania czy wyobrażenia sobie drugiej połowy symetrycznej figury, albo też wyobrażenia sobie kształtu figury złożonej z podanych w zadaniu.

Dlaczego warto korzystać z iElementarza?

Źródło: Agencja TVN

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski