Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Matura 2015. MATEMATYKA, poziom podstawowy - liceum, technikum [ODPOWIEDZI]

red./na tablicy
Matura 2015 MATEMATYKA. 5 maja maturzyści przystąpili do rozwiązywania zadań z matematyki na poziomie podstawowym. Do nowego egzaminu maturalnego w liceach ogólnokształcących przystąpi pierwszy rocznik maturzystów, który uczy się zgodnie z nową podstawą programową kształcenia ogólnego (obecnie to absolwenci klas I liceów ogólnokształcących). Jak Wam poszło? Sprawdźcie odpowiedzi.

Matura 2015. Matematyka, poziom rozszerzony LICEUM TECHNIKUM ARKUSZE, ARKUSZE CKE, ZADANIA, PYTANIA

MATURA 2015. MATEMATYKA, POZIOM PODSTAWOWY - ODPOWIEDZI

Zadanie 1.
C. zakres od -3 do 5

Zadanie 2.
B.-1/3

Zadanie 3.
C. 1000 x [1 + (81/100 x 4/100)]

Zadanie 4.
B. m=4

Zadanie 5.
B. dokładnie jeden punkt

Zadanie 6.
C. 1

Zadanie 7.
D. ma dokładnie dwa rozwiązania: x = 0 , x = 1

Zadanie 8.
A. (-2,2)

Zadanie 9.
B. m = 0

Zadanie 10.
C. B= -8/3

Zadanie 11.
A. f(1)= - 6

Zadanie 12.
A. 14

Zadanie 13.
C. q = pierwiastek trzeciego stopnia z 3

Zadanie 14.
D. -5/4

Zadanie 15.
A. cosinus kąta alfa = 1/2

Zadanie 16.
C. 20 stopni

Zadanie 17.
A. 14 stopni < alfa < 15 stopni

Zadanie 18.
A. m=2

Zadanie 19
A. m = (-1/2)

Zadanie 20.
D. K' = (3/2, -2)

Zadanie 21.
A. kąt HOL

Zadanie 22.
B. 9 pi pierwiastek z 3

Zadanie 23.
D.

Zadanie 24.
D. x = 6

Zadanie 25.
B. p= 3/8

MATURA 2015 - POZIOM PODSTAWOWY - TECHNIKUM - ODPOWIEDZI

Zadanie 1
C. 39 483 zł

Zadanie 2
B. x=2

Zadanie 3
D. 2 do potęgi trzeciej

Zadanie 4
A. 2

Zadanie 5
B.

Zadanie 6
A. wszystkich liczb rzeczywistych różnych od 0 i od 4

Zadanie 7
B. x = 12/5

Zadanie 8
B. 6

Zadanie 9
C. a = 1/2

Zadanie 10
B. a = 3/2

Zadanie 11
A. 81

Zadanie 12
C.

Zadanie 13
D.

Zadanie 14
D.

Zadanie 15
D. 15 stopni

Zadanie 16
B. a=10, b= 18

Zadanie 17
A. m = - 1/2

Zadanie 18
A.

Zadanie 19
C.

Zadanie 20
A.

Zadanie 21.
C.

Zadanie 22.
C.

Zadanie 23
D.

Zadanie 24
D.

Zadanie 25
B.

Matura 2015. Matematyka, poziom podstawowy [ODPOWIEDZI]

Na egzaminie uczniowie musieli zmierzyć się z układem równań oraz dodatnim ułamkiem nieskracalnym.

Do jednego z najtrudniejszych zadań należało obliczenie pola powierzchni graniastosłupa czworokątnego prawidłowego.

Matura 2015. Matematyka, poziom podstawowy [ARKUSZE PDF LICEUM]

Matura 2015. Matematyka, poziom podstawowy [ARKUSZE PDF TECHNIKUM]

Matura 2015. Matematyka, poziom podstawowy. Ułamki nieskracalne i ciągi ARKUSZE, ZADANIA, ODPOWIEDZI

Matura 2015. Matematyka, poziom podstawowy LICEUM TECHNIKUM [ARKUSZE, PYTANIA, ODPOWIEDZI]

Matura 2015. Matematyka, poziom podstawowy [ODPOWIEDZI]

Na egzaminie maturalnym znalazły się również zadania z prawdopodobieństwa, ciągów arytmetycznych i geometrycznych. Do przeprowadzenie były również dwa dowody: jeden z pola powierzchni, a drugi ze wzoru skróconego mnożenia.

W maju 2015 r. do nowego egzaminu maturalnego w liceach ogólnokształcących przystąpi pierwszy rocznik maturzystów, który uczy się zgodnie z nową podstawą programową kształcenia ogólnego (obecnie to absolwenci klas I liceów ogólnokształcących). Rok później, w 2016 roku maturę według nowych zasad zdawać będą po raz pierwszy uczniowie techników.

Karolina Gawlik

Matura 2015. Matematyka, poziom podstawowy LICEUM TECHNIKUM ZADANIA, ARKUSZE, PYTANIA, ODPOWIEDZI

Przypomnijmy, że nowa matura z matematyki dostosowana została do nowej podstawy programowej wprowadzonej w wyniku reformy szkół ponadgimnazjalnych. Licealiści w drugiej klasie wybiorą przedmioty, których będą się uczyć w rozszerzonej formule.

Matura 2015. Matematyka, poziom podstawowy. Ułamki nieskracalne i ciągi ARKUSZE, ZADANIA, ODPOWIEDZI

MATURA 2015. MATEMATYKA poziom podstawowy [ODPOWIEDZI, ARKUSZE, PYTANIA]

Minimum 30 procent punktów

Aby zdać maturę, uczeń będzie musiał uzyskać minimum 30 proc. punktów z egzaminów obowiązkowych (język polski, język obcy, matematyka). Wynik uzyskany z egzaminu z przedmiotu dodatkowego nie będzie miał wpływu na zaliczenie matury, a jedynie będzie brany pod uwagę podczas rekrutacji na studia.

Od tego roku zmienia się również sposób oceniania prac pisemnych z języka polskiego. Nie będzie tzw. klucza odpowiedzi. Zamiast tego egzaminator będzie musiał oceniać pracę w sposób holistyczny, czyli „całościowy”. W odróżnieniu od
obecnie stosowanego oceniania analitycznego, oceniane będą: pokonanie tzw. zasadniczej trudności zadania oraz kolejne czynności prowadzące do jego pełnego rozwiązania.

Zobacz także:

Matura 2015. Język polski, poziom podstawowy [ARKUSZE]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski