Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szarapowa zwiedza i... reklamuje Kraków [WIDEO]

Maciej Pietrzyk
Maria Szarapowa przed jedną z kawiarni w Krakowie
Maria Szarapowa przed jedną z kawiarni w Krakowie FOT. INSTAGRAM.COM/MARIASHARAPOVA
Promocja. – To piękne miasto i bardzo dobrze się tu czuję – podkreśla rosyjska tenisistka. A zdjęciami z pobytu pod Wawelem od poniedziałku dzieli się z ponad 15 mln swoich fanów.

Maria Szarapowa pierwsze dni po przylocie do Polski więcej czasu spędziła na zwiedzaniu Krakowa niż przygotowywaniu się do weekendowego pojedynku z polskimi tenisistkami w Tau­ron Arenie Kraków.

Z pobytu w mieście rosyjska sportsmenka zamieszcza w in­ternecie kolejne zdjęcia opatrzone pozytywnymi komentarzami. „Znajduję lokalne perełki. Popołudnie spędziłam, grając w karty i wpatrując się w przytulną dekorację” – napisała pod jednym ze zdjęć sprzed Cafe Camelot. – Kraków to piękne miasto, fantastycznie się tu czuję – dodawała natomiast w rozmowach z dziennikarzami.

CZYTAJ WIĘCEJ: Rosyjska gwiazda tenisa MARIA SZARAPOWA opowiada o swoich pierwszych wrażeniach z pobytu pod Wawelem.

– To niby tylko zdjęcia, ale to bardzo duża promocja dla miasta – nie ma wątpliwości Marcin Babczyk z Agencji Marketingu Sportowego SportsM. – Maria Szarapowa jest jedną z najpopularniejszych tenisistek, więc jej przekaz trafia do milionów ludzi na całym świecie.

Tenisistkę na portalach społecznościowych obserwuje ponad 15 milionów fanów. Pod tym względem Rosjanka nie ma sobie równych w kobiecym sporcie. Daleko w tyle zostawia choćby swoje rywalki z kortów. Najlepsza rakieta świata amerykanka Serena Williams ma niespełna 3 miliony kibiców. Profil Agnieszki Radwańskiej obserwuje zaledwie 780 tys. osób.

Źródło: Agencja TVN/x-news

Władze Krakowa nie kryją zadowolenia z reklamy, jaką miastu funduje Szarapowa. – To bez wątpienia ogromna promocja. Ale Szarapowa nie jest pierwszą gwiazdą, która uległa urokowi Krakowa – zauważa Filip Szatanik z krakowskiego magistratu, przypominając, że zdjęcia spod Wawelu publikowali w internecie m.in. piłkarze reprezentacji, które podczas Euro 2012 mieszkały lub trenowały w naszym mieście (m.in. włoski napastnik Mario Balotelli).

Zdaniem Marcina Babczyka z agencji SportsM promowanie miasta przez takie osoby jak Maria Szarapowa może przynieść wymierne korzyści. – Jeżeli znajomi polecają nam jakieś miasto, to zastanawiamy się, czy się tam nie wybrać. Podobnie jest, kiedy coś poleca jeden z najlepszych sportowców na świecie. Tym bardziej, że robi to spontanicznie, a nie w ramach kontraktu reklamowego – ocenia ekspert ds. marketingu.

Weekendowe spotkania tenisistek Polski i Rosji w ramach Pucharu Federacji to jedna z największych sportowych imprez w Krakowie w ostatnich latach. Maciej Łataś, ekspert ds. marketingu sportowego, zaznacza jednak, że miasto, walcząc o imprezy tej rangi, nie powinno zaniedbywać innych, jak choćby młodzieżowych mistrzostw Europy. Te w 2017 r. odbędą się wprawdzie w Polsce, ale prawdopodobnie ominą Kraków. – Jeżeli chcemy promować miasto przez sport, to powinniśmy mieć maksymalnie szeroką ofertę. I dla fanów – mimo popularności Szara­powej – jednak niszowego tenisa, i dla fanów piłki nożnej – podkreśla Łataś.

CZYTAJ WIĘCEJ: Rosyjska gwiazda tenisa MARIA SZARAPOWA opowiada o swoich pierwszych wrażeniach z pobytu pod Wawelem.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski