Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy tunel w Katowicach? Nie, to Śródmiejska

Justyna Przybytek
Śródmiejska to nowa droga w Katowicach. Połączy dwie ulice: Chorzowską i Skargi. Będzie dwukierunkowa o długości 418 m
Śródmiejska to nowa droga w Katowicach. Połączy dwie ulice: Chorzowską i Skargi. Będzie dwukierunkowa o długości 418 m maciej gapiński
W Katowicach trwa przebudowa centrum, a wraz z nią budowa nowych dróg na zachodniej pierzei alei Korfantego. Kształtów nabiera Śródmiejska oraz jedna z dróg poprzecznie przecinających aleję.

Droga, która połączy aleję Korfantego z ulicą Śródmiejską oraz Superjednostką, prawie na całym odcinku - a biegnie między działkami, na których stało zburzone w ubiegłym roku Centrum u Michalika i wyburzony dwa lata temu katowicki Pałac Ślubów - jest już wyłożona kostką granitową (na jezdni) oraz płytami na chodnikach.

W sumie będą trzy drogi przecinające poprzecznie pierzeję alei Korfantego. Oprócz wspomnianej także między BWA a działką po Michaliku oraz między BWA a Separatorem. Ta ostatnia będzie ślepa.

Trwa też budowa ulicy Śródmiejskiej, która połączy ulicę Chorzowską z ulicą Piotra Skargi i będzie alternatywą dla Korfantego. Na zdjęciu widać już jej bieg przed blokiem - Superjednostką. Rzuca się w oczy, że jest budowana pod znacznym kątem i wygląda jakby wpadała pod Chorzowską. Czy to będzie kolejny tunel w Katowicach?

ZOBACZ KONIECZNIE WIĘCEJ ZDJĘĆ:
NOWY TUNEL W KATOWICACH? TAK WYGLĄDA ULICA ŚRÓDMIEJSKA

- To, co widać teraz, to koryto żelbetowe, na nim położone zostaną jeszcze warstwy konstrukcyjne oraz wylany zostanie beton - wyjaśnia Wojciech Pałczyński z firmy NDI, która jest generalnym wykonawcą przebudowy centrum Katowic.

Czyli droga podniesie się na widocznym odcinku o niecały metr, ale nachylona nadal pozostanie. Nie będzie jednak tunelem.

- To dlatego, że projekt zakłada, że Śródmiejska ma być także drogą wyjazdową z podziemnych garaży Superjednostki w kierunku ulicy Skargi - wyjaśnia Pałczyński.
Jak w takim razie wjedziemy na Śródmiejską z ulicy Chorzowskiej? Drogą już istniejącą na wysokości biurowca KCB, w miejscu, w którym obecnie znajduje się zjazd do wieżowca Haperowiec oraz właśnie do garaży Superjednostki.

- I z tej drogi będą dwa zjazdy. Pierwszy, stary - do garaży i następny, nowy - na ulicę Śródmiejską - wyjaśnia Pałczyński.
Śródmiejska będzie dwukierunkowa, długa na nieco ponad 418 metrów. Szerokość jednego pasa ruchu wyniesie 3,5 metra. Dozwolona prędkość - 30 km na godz.

ZOBACZ KONIECZNIE WIĘCEJ ZDJĘĆ:
NOWY TUNEL W KATOWICACH? TAK WYGLĄDA ULICA ŚRÓDMIEJSKA

Budowa drogi, tak jak cała przebudowa centrum Katowic, rozpoczęła się w 2012 roku, a ma się zakończyć w przyszłym roku. To wówczas dobiegną końca prace nie tylko wzdłuż alei Korfantego na osi rondo-rynek, ale także na samym nowo budowanym rynku.

Aktualnie gotowy jest plac Kwiatowy, zaś na placu przed Teatrem Śląskim budowlańcy w ostatnich dniach przed świętami montowali oświetlenie LED w posadzce. Nie rozpoczęło się natomiast urządzanie placu, który będzie się rozciągał w okolicach banku ING, na którym mają się pojawić drzewa, a także cieki wodne nawiązujące do płynącej pod placem i centrum Katowic rzeki Rawy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!